Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 16901 til 16920 af 23677
-
Værdikæde og værdikædeanalyse
KompendieEn virksomheds værdikæde består af en række aktiviteter, der forløber igennem virksomheden og som i sidste ende skal skabe værdi for den enkelte kunde. Når man som virksomhed udarbejder en værdikædeanalyse, gøres dette, fordi man ønsker at vurdere hvilke aktiviteter i virksomheden, som skaber mes... -
Mængdeberegning og molekylformel
ForumindlægEt fast hvidt stof er ved kvalitativ analyse bestemt til at være opbygget af natrium-ioner og arsenat (III). Ud fra viden om arsens kemi kan man slutte, at stoffets molekylformel kan skrives NaxAsOy. Der udføres to kvantitative analyser med det formål at bestemme x og y. Analyse 1 0,1471 g af sto... -
Hjælp - mængdeberegninger
ForumindlægJeg har brug for hjælp til opgave c og d i denne opgave. Jeg har godt set der tidligere er svaret på det, men jeg kan ikke lige gennemskue svaret der. Håber der en der kan hjælpe.. Opgave: Et fast hvidt stof er ved kvalitativ analyse bestemt til at være opbygget af natrium-ioner og arsenat(II... -
Hjælp til opgave
ForumindlægJeg har denne opgave for til Kemi i næste uge, og jeg er fuldstændig blank. Det er ellers kun en B-niveau opgave, så burde ellers være rimelig nem: Opgave: Et fast hvidt stof er ved kvalitativ analyse bestemt til at være opbygget af natrium-ioner og arsenat(III). Ud fra viden om arsens kemi kan ... -
Kemi -> mængdeberegning
ForumindlægOpgave: Et fast hvidt stof er ved kvalitativ analyse bestemt til at være opbygget af natrium-ioner og arsenat(III). Ud fra viden om arsens kemi kan man slutte, at stoffets molekyleformel kan skrives NaxAsOy. Der udføres to kvantitative analyser med det formål at bestemme x og y. Analyse 1. ... -
Analysespørgsmål
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg skal i gennem en komparativ analyse mellem Mark Twains the adventures og Tom Sawyer, og H.C. Andersens eventyr Rejsekammeraten og Lille Claus og Store Claus (evt. flere) diskuterer hvorvidt humor bliver brugt som litterært virkemiddel, men jeg har nogle problemer med h... -
AT 2010 - Samfundsfag/Historie.. Hvad synes du?
ForumindlægHej til jer derude bag skærmene:) Jeg sidder og tænker lidt på mit AT-arbejde og er lidt i tvivl om både min tilgang til emnet samt hvilke spørgsmål jeg skal inddrage i min synopsis.. Desuden er jeg lidt i tvivl om hvilke emner der vil være "nemmest" og måske mest interessant at arbejd... -
Endnu en kemiopgave /:
ForumindlægJeg har noget kemi jeg ikke helt forstår. Opgave: Et fast hvidt stof er ved kvalitativ analyse bestemt til at være opbygget af natrium-ioner og arsenat(III). Ud fra viden om arsens kemi kan man slutte, at stoffets molekyleformel kan skrives NaxAsOy. Der udføres to kvantitative analyser med det fo... -
SAMF/ENG - BLOGS/FB OG YOUTUBE - NARCISSISME
ForumindlægHej allesammen. I er sikkert alle sammen igang med AT, og jeg ønsker alle held og lykke. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, da jeg føler mig lidt på bar bund. Jeg har valgt engelsk og samfundsfag, og jeg vil fokusere på hvordan selvrealisering resultere i narcassisme(Giddens og Laschs te... -
Hjælp Kemi opg. 1,20 blå bog
ForumindlægJeg sidder med denne opgave der irretere mig grænseløst. Nogen der vil hælpe? Et fast hvidt stof er ved kvalitativ analyse bestemt til at være opbygget af natrium-ioner og arsenat(III). Ud fra viden om arsens kemi kan man slutte, at stoffets molekyleformel kan skrives NaxAsOy. Der udføres t... -
Kan man bede om prøve i engelsk? opfølgning
ForumindlægJeg har lavet en tråd før hvor jeg forklarede at det jeg altid har udmærket mig mest indenfor, og brændt mest for, har været engelsk og specifikt mundtligt engelsk. Har fået 13 i mundtlig engelsk eksamen, bestod cambridge prøven med 96 % rigtige og fik 10 i årskarakter i 2.g hvilket jeg var utilf... -
Nogen der vil hjælpe mig og give kritik af min indledning?
ForumindlægHej.. Håber virkelig der er noget som vil hjælpe, for det er første gang jeg skal skrive en indledning til en stor opgave! Her er den så: Indledning Den sande og eneste religion og gudsdyrkelse er den, at man tror på tilgivelsen for synderne, som Gud giver af nåde, uden alle gerninger af barmhjer... -
Upræcis karakteristik af den nye skala
ForumindlægI Studieportalens indlæg om den nye skala https://www.studieportalen.dk/artikler/mellemectsog13.php er der nogle formuleringer, som er upræcise, og som jeg ikke kan lade være med at gøre opmærksom på:"Jeg vil derfor her prøve at samle nogle af trådene, så du kan få et billede af, hvordan kar... -
Litterær artikel - Andersen og Knud Sørensen
ForumindlægJa. Så sidder jeg her, og skal igang med en litterær artikel - analyse og fortolkning. Overskriften på opgaven er "To heder", og indeholder et digt/sangtekst af H.C Andersen (Jylland mellem tvende have) fra 1859, og et digt af Knud Sørensen (Tilbageblik om en del årtier) fra 1928. Digte... -
danmarks internationale placering
ForumindlægMit emne til 24-timers historie eksamen er danmarks internationale placering fra 1914 til i dag. Jeg har fået følgende kilder/materiale, men jeg er lidt i tvivl med hensyn til problemstillingerne. Skal mine problemstillinger være relateret til kilderne eller hvordan? Mine kilder: 1.Militæ... -
Sætningsanalyse
ForumindlægHeej :D Jeg sidder og er ved at lave sætningsanalyse - men jeg er lidt usikker på nogle sætninger. Så please hjælp mig :D Jeg skal finde alle sætningsled: Subjekt, Objekt, Verbal etc. 1: Selvom(K) din betaling(S) først(A) bliver(V) trukket over BetalingsService måneden efter(A) 2: Du... -
Forkert besvarelse
ForumindlægHej! Jeg ville høre om der er nogen der kender til regler vedrørende forkert besvarelse af opgaver på engelsk A-niveau. Jeg er kommet til at skrive en short STORY i stedet for short ESSAy I B-delen!! Dumper man så eller trækker det bare ned i karakteren? Jeg håber virkelig nogen ved noget!!! -
Dansk A eksamen imorgen!
ForumindlægNår man kommer ind og læreren siger "Ja, du har læst en tekst, kan du fortælle lidt om den?" Hvordan starter man så osv.? Nogen der har fået gode karaktere i dansk som kan fortælle mig hvad man skal komme ind på osv.? Gerne i detaljer :S -
Johnny Bear
Forumindlæghej:D er der ik nogle der helt tilfældigt har lavet en engelsk opgave jeg ka suge om Johnny Bear af John steinbeck??? eller der ved hvordan jeg ka få noget at vide om den...? har nemlig ik rigtig læst;D på forhånd tak:) -
Darwin og religion - undersøgelse?
ForumindlægI forbindelse med AT eksamen har jeg valgt at med darwin i fagkombinationen biologi og religion. Jeg er lidt på bar bund i forhold til hvad jeg skal undersøge og hvordan min problemformulering skal se ud? Hvilke er derfor jeg søger svar herinde. Jeg ved der er mange som har valgt dette emne, så...
