Søgning på: filosofi c. Resultater: 16941 til 16960 af 60665
-
Isokoster HJÆLP
ForumindlægJeg har følgende information: antal personale =1 til 8 Antal selvbetjeningskasser = 1 til 8 Antal betjeninger = Q Jeg har tegnet Isokvanter for Q=27 pr time, Q=34 pr time og Q=64 pr time Omkostningerne til en selvbetjeningskasse = 400 kr pr time Timeløn til personale = 108 kr ... -
Parabel
ForumindlægHvordan finder man ligningen for en parabel, når man kender toppunktet (0,-2.5) og et andet punkt på parablen (4,-2.9)? Vi bruger TI-interactive. Hilsen Anne -
toppunktsformel bevis
Forumindlæghej.. jeg sidder og prøve komme frem til toppunktsformlen med hjælp fra andengradsformlen - ax^2+bx+c.men jeg kan ikke rigtig få det til at gå op.Nogen der kan hjælpe?? -
dibrom?
ForumindlægHvis vi har et ukendt organisk stof vi skal identificere. Hvad bruger man så dibromvand til, og hvorfor?Vi fandt ud af at vores stof gav positiv test for dibromvand. Men kan ikke forstå hvad det skal bruges til.Ps. det ukendte organiske stof er en carboxylsyre.Håber nogen kloge hoveder kan forkla... -
Tangens og enhedscirklen
ForumindlægHej alle:) Er der en af jer derude der har beviset for tangensrelatinerne hvis der overhovedet er flere?:) Og en der samtidig kan hjælpe mig med forståelsen af enhedscirklen og hvorfor man tager i minus første af cos og sin når man skal ha en vinkel?? På forhånd tak:) -
Hvad hedder bogen?
ForumindlægHvad hedder bogen og forfatteren til de kemibøger vi bruger/brugte i gym? Skal nemlig til at tage et gsk-kursus i kemi og skal lige ha genopfrisket nogle ting inden jeg starter. På forhånd tak! -
Mat på E-learning
ForumindlægHej..Er der nogen som har haft held med at læse Mat på B niveau på egen hånd.. altså som fjernkursist ? eller kan det bedre betale sig at være der til undervisningstimerne? -
dumt eller??
ForumindlægHej.. er lige startet på hhx i svendborg. Jeg har valgt en studieretning som hedder, afsætning A virksomhedsøkonomi A, samt matematik B. Er dette en god linje? jeg er ikke specielt matematisk, men kan da godt finde ud af det hvis jeg lige lærer det.andre som kender linjen eller lignende? -
Hjælp søges til en ligning :)
ForumindlægHejsa..Nogle der evt. kunne hjælpe mig med denne her opgave:Bestem de tal b for hvilke ligningen 3*x^2+bx+3 = 0, har netop en løsning.Tjaa.. Jeg ved at brug af diskriminanten skal give 0. Men hvordan kommer jeg videre? Har næsten glemt alt om andengradsligninger :S -
Beregning af delta(Hm) udfra bindingsentalpier
ForumindlægHej! Jeg har nogle problemer med at finde det korrekte facit til følgende opgave, når den skal løses vha. bindingsentalpier og Hess' lov. Brug bindingsentalpier til at beregne delta(Hm) for reaktionen: CH2=CH-CH3(g) + H2(g) → CH3-CH2-CH3 (g) Facit er -124 kJ/mol På forhånd tak for ... -
Trekanter.
ForumindlægHej.. Nu er jeg kommet lidt videre. Er de to første opgaver korrekte? Og en som måske vil hjælpe med 2 to sidste, eller i hvert fald en forklaring? På forhånd tak! :-) -
Er det rigtigt
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=1767a. 8.000 til f-graf 7.000 til g grafb. 100.000c. 500.00er det korrekt? -
Navngivnin
ForumindlægHvad hedder stoffet: OH - CH2CH2CHC=O | OH - det sidste skal forestille en aldehydgruppe (: Navnet ikke butanal, da navnet mangler hydroxygruppen, men det er heller ikke But-1-ol, da det er en aldehyd?? ... -
parabel bro
Forumindlægvi har en parabel formet bro hvor toppunktet er 30 m.Og broens vej er 70 m og er en ret linje.broens bue fra siden af,er delt op i 8 ligestore stykker.så lyder opgaven:angiv forskriften for parablen, som dannes af det nederste af brobuen. Når koordinatsystemets 0 punkt ligger midt på broens vej.b... -
Tilstandsformer..
ForumindlægHej De tre tilstandsformer i vand er fast stof,væske og gas..men... Hvordan tegner jeg en opstilling at disse tre tilstandsformer? hvad er årsagen til disse tre tilstandsformer? takker;d -
Førstegradsligning?
ForumindlægHej allesammen er 2x2 – 6x = 0 førstegradsligning? hvad gør jeg for at finde diskriminanten af førstegradsligning, kan kun huske andengradsligning -
Alkohol og kulbrinte
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig hvad forskellen er på Alkohol og kulbrinte. tak på forhånd :) -
Forkort brøken
ForumindlægHmm. Det er nyt og jeg kan ikke rigtig se hvad jeg skal stille på, er der nogle der kan hjælpe...Opløs tæller og nævner i faktorer og forkort om muligt hver af brøkerne og angiv for hvilke x omskrivningen er gyldig:-x^2+4/2x^2+2x-12Jeg har facit men mangler en fremgangsmåde.Med venlig hilsen -
Normalvektor til plan
ForumindlægHvis man skal finde en normavektor til en plan, er det så ikke lettest, hvis man (1) finder en vektor Q i planen, sætter den ind i ligningen for skalarproduktet og den vej finde en anden vektor, der ganget sammen med vektor Q giver 0? -
EDTA-titrering
ForumindlægFor at bestemme indholdet af mangan(II)ioner i spildevandet fra et manganværk foretager man en EDTA-titrering. EDTA reagerer med Mn^2+ i forholdet 1:1. Reaktionen foregår ved pH = 10, og der benyttes en 0,0100 M EDTA-opløsning til titreringen. 20,0 mL spildevand overføres til en konisk kolbe, og...
