Søgning på: sso historie. Resultater: 16941 til 16960 af 17233
-
Rettelse!!! PLZ:)
ForumindlægHej alle sammen!!! JEg har lavet en stil, som jeg brugte lang tid på i håb om, at få høj karakter... Jeg håber, at der er nogle, der vil prøve, at rette den... Det vil være super godt, hvis der nogen, der gider at gøre det!!! -
Jeg bruger thepirateway.dk, men er det lovligt?
Forumindlæg- Håber tråden ligger i den rigtige kategori. Hej, Jeg bruger http://thepirateway.dk/ til at smutte min vej rundt om blokeringen af The Pirate Bay, men efter en heftig diskussion er mig og min kammerat blevet uenige om, hvorvidt den er lovlig eller ej, og hvor længe der vil gå før den vil blive ... -
Metriske rum og lign.
ForumindlægHej alle! Så er tiden inde til at læse op til min sidste eksamen i vektorrum og metriske rum. Dett første spørgsmål har allerede meldt sig: 1) I forbindelse med Bolzano-Weierstrass sætning for point sets (punktmængder?): "It is apparent from out construction of the intervals [a_n,b_n] that ... -
Forberede sig til 9 klasse
ForumindlægGodav. Efter denne tiltrængte sommerferie, skal jeg starte på mit sidste år i folkeskolen. Som person er jeg ekstremt engageret i skolen, og mine karakter er betydningsfulde for mig og mine forældre. Alligevel afsluttede jeg ottende klasse med et gennemsnit på sølle 8,5, hvilket svarer til en... -
Ny Alliance
ForumindlægHvad går det nye parti ind for? Jeg ved kun at de vil have skatten ned på 40 % og stramme udlændinge-politikken. -
Uni: Cirkel (komplekse tal)
ForumindlægHej alle Jeg har en opgave, får jeg får givet, at gamma er en vej, som består i at gennemløbe cirklen |z-1+i|=2 én gang i positiv omløbsretning. Jeg skal så finde ud af, hvorvidt punktet z=-2 ligger i cirklen. Mit umiddelbare bud er at sætte ind og se, om |-2-1+i| =< 2, men så får jeg, at z=... -
Biologi på STX giver ikke adgang
Forumindlæghej allesammen. - i dag blev jeg (3g'er) præsenteret for et foruroligende faktum. jeg selv går på biotek A linjen på mit gymnasium. men disse der går på biologi A , idræt B og Mat B har ikke høje nok niveauer til at komme ind på de fleste naturvidenskabelige studier på universiteterne ... -
Komplekst design kan ikke opstå tilfældigt!
Forumindlæghttp://studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=339577 -
Medicin, karakterer og adgangskvocient
ForumindlægHej allesammen! For nylig læste jeg følgende artikel: http://dr.dk/Nyheder/Indland/2008/01/20/074032.htm Ikke at det er specielt nyt, at man fremover vil kunne ansøge på uni med andet end blot sine faglige kompetencer (dvs. et superhøjt snit!) Mit spørgsmål er så; hvornår er "fremover&qu... -
Jeg skal s'' være læge!
ForumindlægDet er for tit, at jeg på SP støder på unge 2. og 3. generationsindvandre, der kun ønsker stillinger som læge eller advokat. Er det ønsker de henter hjemmefra, som i familien anses som prestige? Der findes masser af stillinger indenfor fysik, kemi og matematik med minimumsløn på 50 k mdr. Jeg har... -
Nomineringer herinde i SP
Forumindlæghehe.. Jeg holder lige en times pause fra alt den eksamens stof jeg skal igennem, :P så tænkte på at lave sådan en nominering herinde i SP :D hvem synes I er den mest aktive bruger: Smukkeste bruger: klogeste bruger: Irriterende bruger: hjælpsomme bruger: (Hvis i synes dette er en dum ide s... -
Falder mit gennemsnit?
ForumindlægHej alle, Jeg tænker på at springe direkte fra 7. til 9. klasse, da jeg slet ingen udfordringer har i klassen. Men hvor meget falder mit gennemsnit cirka? Jeg vil gerne studere psykologi, der kræver 10,4 i gennemsnit. PS: Tror I, at jeg kan følge med i samfundsfag? Jeg kommer jo til at mist... -
Paracetamolsyntese
ForumindlægJeg er igang med at samle sammen til eksamensprojekt om organisk syntese. Har valgt paracetamol. Undersøger forskellige synteseveje lige nu. En syntesevej er p-aminophenol opslæmmet i koncentreret eddikesyre. Den skal gennembobles af nitrogen. Hvorfor det? Jeg ved godt at brug af eddikesyreanhydr... -
Sexisme på studi
ForumindlægJeg er efterhånden ved at være dødtræt af dette forum. Folk påpeger at de hjælper de kønne piger, der uploader fotos af sig selv, andre laver skønhedskonkurrencer så man kan vinde en trekant osv. Det er totalt nedgørende, og det irriterer mig at skulle læse det sexistiske lort konstant. Styr dog ... -
hvor kommer liv fra
Forumindlæghvor kommer liv fra? hvor stammer liv fra? jeg ved at vi mennesker når længere og længere tilbage i evolutionsteorien, men uanset hvor langt vi går tilbage, vil vi stadig stå ubesvaret med at spørgsmål omkring livs afstamning. -
giv mig et svar!
ForumindlægHvad driver jer?! Jeg FATTER ikke hvorfor Mathon, Daniel TA, Sherwood og andre hjælper med de SAMME opgaver. Det er jo det samme trivielle matematik I vader rundt i. Det er ikke et negativt indlæg om jer. Jeg synes, at det er godt, at I hjælper andre. Respekt for det :) Men HVORFOR gør I det? -
hvordan ''''gør'''' man?
ForumindlægHej Jeg er lige startet på gym. og der hvor jeg kommer fra blev der ikke holdt nogle fester eller gået i byen.. så jeg har derfor ikke stor erfaring med det. Hvordan er det man bærer dig ad? til privat fester og når man chiller i byen? Jeg er lost. Det er træls ikke at glæde sig til det, fordi de... -
skriftsprog vs. talesprog.
ForumindlægHej (: Jeg har fået en stil for i dansk, hvor min lærer understreger at vi ikke må anvende talesprog, men vi skal bruge skrifsprog. Hvad er skriftsprog? -
Jura - Nogle med erfaring?
ForumindlægHej. Ligenu går jeg i 10. klasse, og skal bagefter videre på HF næste år, da jeg bestod optagelsesprøven. At tænke over hvad man vil i fremtiden, har jeg gået og spekuleret meget over, og tror jeg vælger jurastudiet og udanner mig advokat. Her er et par spørgsmål angående studiet: Hvil... -
Sammenhæng mellem ...
ForumindlægHejsa. Nogen som kan give mig lidt inspiration til at forklare teoretisk, hvorfor der forekommer en sammenhæng mellem alder og partivalg eller offentlig/privat ansættelse og partivalg eller uddannelse og partivalg?? Håber I vil give mig nogle ideer, da jeg faktisk er helt blank lige nu ...
