Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16961 til 16980 af 23683
-
Det ovale portræt
ForumindlægEr der nogen der har en fortolkning liggende af Edgar Allan Poes "Det ovale portræt" eller evt. bare kan huske nogle guldkorn, så ville jeg blive meget taknemmelig.Jeg har set den stil der ligger under opgaver, men jeg synes ikke rigtig den hjalp mig.Marie -
HJÆLP SRP - homoseksualitet
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal snart skrive SRP - jeg har valgt fagene: Engelsk og psykologi. Mit emne er: Homoseksualitet og homofobi. Er der nogen af jer der har beskæftiget jer med dette emne? Skrevet om dette emne? (gerne send som inspiration, tak) Har nogle ideer? Nogle gode links, bøger, an... -
American Psycho...Darkseer, please look here!
ForumindlægHej alle,Jeg skal snart til at skrive 3. rsopgave om Bret Easton Ellis' American Psycho, og hårder i den anledning at kunne finde noget hjælp herinde. Ved at søge i forummet kan jeg se at andre også har forsøgt at søge hjælp men kun med lidet resultat. Darkseer, du har i et tideligere indlæg ... -
Engelsk: 1.g rettelse af lidt tekst..
ForumindlægHey, ville blive meget glad hvis der er en der har tid til at kigge lidt engelsk igennem.. På forhånd tak! :)The short story ”Rebecca” takes place in England and deals with racism, hate and fear but also about hope and trust. It tells the sad story of the injustice done against the “coloured” - i... -
GOF Chi-i-anden test
ForumindlægHej jeg har vedlagt opgaven, da den er lidt svær at forklare. Jeg ved der skal bruges GOF og at nulhupotesen er aldersfordelingen blandt de tilfældigt udvalgte danskere og alle 20 - 70-årige danskere er den samme. Man hvad gør jeg med de observerete værdier, skal jeg lave dem om til %, så de pa... -
Anmeldelse af Shamran....
ForumindlægJeg skal anmelde Shamran af Bjarne Reuter, men gider ikke læse den. Er der nogen, der ligger inde med nogle oplysninger om bogen? Skal bruge følgende oplysninger:- Referat på ca. 100 ord.- Er handlingen kronologisk?- Er der flashback?- Personkarakteristik af hovedpersonen, Filip.- Hvor lang tid s... -
.HC Andersens evntyr....
Forumindlæg"de røde sko"? Er der nogen der har stiftet bekendskab med denne? Jeg kan ikke finde ud af budskabet... nogen der kan hjælpe? -
Idealistisk teori?
ForumindlægArgumentér ud fra en idealistisk teori imod nedenstående udsagn. Mit spørgsmål, hvad er en idealistisk teori? Ikke noget jeg har hørt om, eller kan finde oplysninger om i diverse opslag? Help needed! -
KONcentration, søges hjææælp!
ForumindlægHeej allesammen, mangler seriøst hjælp til denne opgave!! opgaven lyder: En hvidvin er tilsat SO2 som konserveringsmiddel. for at bestemme SO2-koncentrationen udtages 200ml af vinen, og der tilsættes fortyndet svovlsyre. Herefter titreres der med en 0,0208M KMnO4-opløsningen Til titreringen blev... -
1800-tallets dannelsesrejser - dansk/hist
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om 1800-tallets dannelsesrejser i fagene dansk og historie - herunder med udgangspunkt i H.C. Andersen og de samfundsmæssige forhold samt det menneskesyn der var medtil at gøre disse rejser mulige. Mit valg af fag betyder, at historie skal repræsentere den samfundsfag... -
3. årsopgave - engelsk eller historie.
ForumindlægHey allesammen!Jeg står overfor det svære valg snart at sku vælge fag/emne for min 3.årsopgave....Jeg ved med sikkerhed at jeg enten vil skrive i fagene engelsk eller historie - og det er så her I kommer ind i billedet..:-)Jeg ville høre om I havde nogle forslag til interessante emner indenfor d... -
Nulpunkter
ForumindlægHey, er der lige en der kan hjælpe mig med at finde nulpunkter til disse:F(x)=3cos(x)-4sin(x)=0ogF(x)=2sin(x)+cos(x)=0hvis i lige gider skrive hele fremgangsmåden, tak :) -
Investeringsteori - Mangler hjælp
ForumindlægHej. Vi har fået til opgave at lave en rapport baseret på investeringsteori, og min gruppe og jeg har lidt problemer med hvordan vi skal angribe det. OPGAVENS BAGGRUND (Oplysninger):Virksomheden DAN-MUSIC har udviklet en ny Mp-3 afspiller, og nu overvejes det, hvordan det nye produkt skal sættes ... -
DATASTUDIO
ForumindlægHej jeg har lavet et forsøg med opladning og afladning af kapacitorer på datastudio og som I nok ved så er grafen en eksponentiel voksende funktion når man oplader, men ved I hvordan jeg kan få dens ligning? -
3. g dansk eksamen stil
ForumindlægHej alle 3. g'ere!Hvordan er jeres dansk stil gået?Jeg synes godt nok det var svære emner!!Skrev opgave 3!Glæder mig til at høre fra jer! -
skær det ud i pap tak :)
ForumindlægHejsa jeg skal skrive et essay, jeg har engang skrevet et, men der tog det mig to hele uger bare at få skrevet et essay på en sidde. Hvad er det man skal husk når man skriver essay og hvordan starter man? Håber der er nogen der kan skære det ud i pap for mig ;) Hilsen Louise -
Japan og USA
ForumindlægGLÆDELIG JUL! Er der nogen der evt. har nogle links eller forslag til bøger hvor der står noget om forholdet mellem Japan og USA INDEN angrebet på Pearl Harbor? Jeg har nogle tekster, men ingen af dem giver et konkret svar på hvordan det var inden. Og af den ene eller anden grund kan jeg hell... -
Fysik - Hjælp vedr. bølgeopg.
ForumindlægHej,Jeg er blevet stillet følgende opgave:"Lys fra et spektralrør med hydrogen sendes vinkelret ind mod et optisk gitter, hvor der er 400 streger pr. mm. Afbøjningsvinklen for den røde linje i 3. ordens-spektret udmåles til 52,0º"*******************************************a) Find bølgel... -
Fra Engelsk til Dansk
Forumindlæghej med jer derude!jeg skal omskrive et svært (synes jeg) engelsk digt til mine egne ord (på engelsk self)der er nogen enkelte sætninger og ord jeg ikke helt forstår sammenhængen i, så håber nogen kan hjælpe.1: her mother saddled her, and then rode through Sutherland until the outraged law attend... -
Gær (bagning)
ForumindlægHejsa.. Jeg har lige tre spørgsmål, som jeg har problemer med (Det er om brødbagning):1. Hvad laver gæren?Svar: Gæren omdanner maltosen til bl.a. carbondioxid, som får den elastiske dej til at udvide sig. = hæver2. Hvad ernærer gæren?Svar: ?3. Hvorfor hæver brød?Svar: ?Det ville være super dejlig...
