Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17021 til 17040 af 156338
-
TOP-TOY
ForumindlægDAVS ! Nogen der har lavet Erhvervsøkonomi Niveau E . ? som har den liggende og vil dele den med mig . så jeg kan rette min egen . eller bare er villig til at hjælpe ! - hvad er et resultatbudget? - og hvad mener de med , hvordan påvirker enventuelle renteindtægter resultatet`?`? - hvorfor lav... -
Hjælp til brug af potensregneregler
ForumindlægJeg sidder og forbereder mig til skrift mat eksamen på b-niveau, og faldt over brug af potensregneregler. I den givne opgave, er det meningen at jeg skal omskrive funktionen v.h.a potensregneregler, og dernæst differentiere den. Funktionen er givet ved f(x) = √x • 4√x Hvordan f... -
Cosinus bevis - stump vinkel
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder netop og er igang med at læse op til matematik eksamen på b niveau. Jeg har lige gennemgået cosinus beviset, hvor det er en spids vinkel. Så har jeg lige snakket med min lærer, som siger det ville være en god ide, at forklare/bevise hvor i beviset det er anderledes, hvis... -
Seminarie?
ForumindlægHey, Til næste år skal jeg måske læse til lærer. Jeg kan godt komme ind i Århus, men jeg overveje at læse i Skive eller Silkeborg i stedet. Der er selvfølgelig åbenlyse fordele ved begge seminarier, men jeg vil gerne høre, om der er nogen af jer som har erfaringer, positive som negative, med en e... -
Fransk-undervisning
ForumindlægVil du gerne op på niveau i fransk - så er det en god idé at starte nu med at indhente det, du måtte mangle. Jeg udbyder franskundervisning i fransk - folkeskole og gymnasium. Der er tale om intensiv og effektiv eneundervisning. Jeg er ultra-pædagogisk og tager udgangspunkt i der, hvor du... -
STX , HHX og hvilken linje , hvad hvis jeg skifter mening ?
ForumindlægHej studieportalen: Jeg har altid været sten sikker på at jeg ville på HHX , men nu imod slutningen på mit High School år et jeg lidt i tvivl !! Har nogle spørgsmål : Jeg er så i tvivl om hvad jeg vil lave !! Jeg har altid... -
faktorisering
Forumindlæg...hyppigt stilles spørgsmål til FAKTORISERING, som ofte kan klares med kendskab til a^2 - b^= (a+b)(a-b) og ax^2 + bx + c = a(x-r1)(x-r2), hvor r1 og r2 er de to rødder (hvis d=b^2-4ac>0) ax^2 + bx + c = a(x-r)^2, hvor r er dobbeltrod (hvis d=b^2-4ac=0) -
Louis Pasteur.
ForumindlægEr der nogen som vil hjælpe mig med at svare på disse spørgsmål .. jeg skriver synopsis men kan ikke rigtig finde nogle oplysninger .. -Hvilken indflydelse havde samfundet på Louis Pasteurs opdagelser? -Hvilke biologiske metoder gjorde han brug af, og hvad nåede han frem til? jeg ved bare det e... -
Bestemme forskriften for andengradspolynomium
ForumindlægHej Jeg har en opgave som driller mig. Niveauet er mat b og der må benyttes hjælpemidler! Den lyder som følger: En parabel har toppunkt i punktet P(2,0). Desuden oplyses at Q(-1,-6) er et punkt på parablen. A) Bestem forskriften for det andengradspolynomium: f(x) = ax2 + bx + c , Der har para... -
Eksamens Spg's
ForumindlægJeg sidder i den situation at jeg skal op i mundlig matematik(HF c niveau), paa mandag. Jeg er har dog ikke vaeret hjemme saa jeg har kunnet anskaffe mig eksamens spoergsmaalene - derfor ville jeg hoere om det var nogen som kunne smide deres hf(eller gym) c niveau's spoergsmaal op saa jeg kun... -
Engelsk skriftlig eksamen karakter
ForumindlægJeg har lige fået min engelsk eksamen tilbage, og karakteren er noget lavere end hvad jeg plejer at få, også selvom jeg føler at det gik godt til eksamen. Er der en venlig sjæl der kunne gøre mig den kæmpe tjeneste at læse dette hurtigt igennem og give en hurtig bedømmelse, så jeg kan finde frem ... -
Vær sød at hjælpe mig! :)
ForumindlægEn parabel skærer x-aksen i punkterne (-1,0) og (4,0) og y-aksen i (0,4). Find en ligning for parablen. Hvordan er det lige jeg gør for at finde løsningen? -
Brøkregning, hjælp til at få det på plads.
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lidt svært ved at regne brøker. Så jeg vil gerne bede om jeres hjælp endnu en gang. Her er der lige n opgave vi kan få diskuteret sammen, på en god måde: 12/5 + 4/7 =`? Hvordan gør jeg, jeg ved det er nemt, men jeg har det ikke på plads. :-/ PF tak :) -
Hvordan beregner man højden af h?
ForumindlægHar prøvet Men kan alligvel ikke forestå det -
ortogonaale
ForumindlægOm vektorerne a og b oplyses at: |a| (længden af a) = 3 og a prikket med b = 2 Bestem tallet t så vektorerne a og a+tb er ortogonale. Ved slet ikke hvordan jeg skal gribe denne opgave an :S -
vektorregning
ForumindlægEn sidste opgave som jeg ikke forstå! Om to egentlige vektorer a og b oplyses at |a| = 3 (b-a)*(a+2b) = 72 a*b = -9 bestem |b| og vinklen mellem a og b. -
Engelsk afgangseksamen stx
ForumindlægHej alle Jeg har idag været til skriftlig engelsk eksamen i engelsk A niveau STX, 3.g afsluttende studentereksamen.. Jeg synes selv, det gik rimelig dårligt! Jeg valgte en non-fiction tekst, skrevet af Russell Brand:" Big Brother is not watching you." Man blev bedt om at analysere o... -
please hjælp
ForumindlægStudieportalen.dk anbefaler: [Købsadfærdsanalyse] Købsadfærdsanalyse [PLC-modellen] PLC-modellen Nyeste indlæg i Matematik 9: ønsker god forklaring please (0) A: Det haster (0) C: Bestem polhøjderne (0) C: Find x-skæringspunkt på parabel (0) 9: Hvornår er det billigere? (0) 9: Kombinatori... -
Andengradsligninger ÅRSPRØVE
ForumindlægHej elskværdige matematikfolk! :) jeg er en gut som er sprunget direkte fra folkeskolen til gymnasium, og vi har i folkeskolen aldrig snakket om andengradsligninger. Jeg står og skal op til årsprøve i matematik på B niveau hvor vi i prøven har fået at vide at der med garanti vil komme en andengra... -
potensfunktion
Forumindlægfor et hvert tal a, er en potensfunktion f givet ved: f(x)=x^a, x>0 bestem a, når f(2x)=5*f(x) bestem a, når f(x)øges med 20%, hvis x øges med 10%
