Søgning på: sso historie. Resultater: 17041 til 17060 af 17233
-
SPANSK OVERSÆTTELSE !!! HJÆLP!!!
ForumindlægHejsa :) jeg sidder med en kort tekst som jeg skal oversætte til spansk. Er der nogle spansk-talende derude der måske kan oversætte det for mig? Der er virkelig mit sidste håb, da jeg skal aflevere det i morgen, og det skal lige siges at jeg normalt ikke plejer at få hjælp, men har simpelthen ha... -
Haster!!!!! hjælp til en analyse af en artikel.
ForumindlægHej alle sammen, mit dilemma ligger i, at jeg har så forbandet svært ved at starte på min stil. Hvordan skal jeg gribe denne opgave an? nogen ideer til hvordan jeg skal starte?? Jeg skal som sagt gøre rede for hovedindholdet af anmeldelsen, skrevet af Ida Relsted. hvilke citater kan jeg starte ud... -
Intet (roman) af Janne Teller - Opgaver
ForumindlægHej ville høre om der er nogle der har besvaret disse opgaver da jeg har problemer med det, fordi jeg ikke har fået bogen i skolen, og det skal afleveres imorgen tidlig - Så er rimelig presset!!! Tak på forhånd. 1)Skriv et resumé af romanen på ca. 1/3 side. 2) Lav en liste over betydningsti... -
Kommentar ønskes på motiveret ansøgning
ForumindlægHej.. Jeg tager imod hjælp og konstruktiv kritik.. 20’årig med modenhed, personlighed og faglighed Jeg er en fyr, der med sine kun 20 år, har gennemgået og oplevet mange ting, som har givet mig en god portion relevant erfaring i bagagen. Under min studie tid var jeg vidne til et lynnedsla... -
HASTER - HJÆLP til opgave på ca.150 ord!!
ForumindlægJeg skal fortælle hvad filmen om El Mariachi handler om. Jeg har skrevet nogenlunde det jeg vil sige på dansk og så oversat det. Er der ikke nogle der vil være søde at kigge det igennem? Det skal afleveres mandag kl.08.00... El Mariachi er en historie om en arbejdsløs musiker, der rejser gennem... -
EU
ForumindlægHar brug for hjælp til disse opgaver! (: 1. Efter at have set "Case 7: Lobbyisme i EU" (se den nedenfor) skal du skrive, hvilket indtryk du har fået af et medlem af EU-Parlaments mulighed for indflydelse. 2. Lav en kort skriftlig diskussion af hvor muligt det er at EU kan udvikl... -
stil
ForumindlægHej er der nogen der vil kigge min stil igennem for de værste fejl:) Det er et essay hvor jeg skriver om hvordan man idag kan tage fat på problemer i samfundet På forhånd tak:) Forsvarstalen for blod Rud Broby-Johansen Med forsvarstalen for blod som udgangspunkt har jeg valgt, at skrive om hv... -
Den kolde krig - Cubakrisen
ForumindlægHvad er formålet med hans tale her: John F. Kennedys tale den 20. april 1961, tre dage efter invasionen i Svinebugten Her taget fra "John F. Kennedy's taler og kortere officielle ytringer". Berlingske Forlag 1964. "Som så mange andre steder, hvor der kærnpes for frihed,... -
Eksamensspørgsmål Mat A hjælp
ForumindlægNogle som kan give en hjælpende hånd med eksamensspørgsmålene ? 1. Polynomier Udled en formel til løsning af andengradsligninger, og redegør for, hvordan parablens udseende afhænger af parablens ligning. 2. Eksponentiel udvikling Fortæl bl.a. om forskrift, vækstrate, fordoblingskonstant. Redeg... -
Rettelse af 10 sætninger
ForumindlægDansk: 1. Jeg forveksler ofte Anita og Irina - de ligner hinanden meget. 2. Du arbejder i England? Savner du ikke din familie? 3. Tror i på spøgelser? 4. De voksne laver mad, og børnene spiller Ludo 5. Som sygeplejerske tjener jeg ikke dårligt 6. Han påstår altid: Hun gør ikke noget, den gør bar... -
Spansk rettelse.
ForumindlægHej, Vi har fået en opgave, hvor vi skal digte kort videre, på en lille historie. Derefter skal man så oversætte det hele fra dansk til spansk. Har givet mit bud, men tvivler stærk på det, da jeg ikke helt forstår det på spansk. Håber noget kan hjælpe! Den danske version, der skal oversættes til... -
Ret min fransk oversættelse?
ForumindlægHej er der nogen, som kunne rette min fransk oversættelse det ville være en kæmpe hjælp! på dansk: Fortælleren er en ung pige. Hun er forelsket i Malik som bor nedenunder i et rum uden vinduer med sin mor Jasmine. De er marokkanere og fattige. Den unge pige og Malik mødes om natten. De taler med ... -
analyse af nytårstale
ForumindlægHendes Majestæt Dronningens nytårstale 2010: (…) Selvom vi alle hver især nok kan finde meget at glædes over i det forløbne år, har det ikke desto mindre været et år præget af den økonomiske krise, der har ramt verdenssamfundet og dermed også det danske samfund. Det er bekymrende, for man... -
Hjælp til oversættelse af spansk.
ForumindlægHej. :) Jeg sidder og skal oversætte følgende: Dansk: Jeg hedder Mark Kristensen. Jeg er en dreng på 18 år og min fødselsdag er den tolvte december. Hele mit liv har jeg boet i Danmark, i en by bestående af omkring 30 tusind indbygger, som hedder Hillerød. Hillerød er en gammel by og den ... -
Oversættelse: kigge igennem og rette
ForumindlægDet ville være en stor hjælp hvis nogen gad kigge igennem og rette..På forhånd tak Stereotypes In 1998 a 12 year-old Danish girl went to the United States with her parents for a year and attended the local school. Early in the first term, the teacher asked her to show the class where she came fro... -
Brev kilde
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med at besvare de her spørgsmål. Jeg har prøvet at svare på det, men ved ikke om det er godt nok. Og er det rigtigt det jeg har lavet? - Hvilken type kilde? Førstehåndskilde - Hvilken historisk baggrund/kontekst er den skrevet i? Da Cubakrisen foregik. (Cubak... -
HJÆLP!!! forstår nicht
ForumindlægWenn es den ganzen Tag regnet, traüme ich davon, in der wanne zu liegen, mit Schaum. Mein Alltag sieht so aus: Um acht Uhr klingelt mein Wecker mrgens,dann höre ich Radio, am liebsten die Nachrichten oder klassische Musik. Dann rolle ich mein Sachen zusammen, räume den Hauseingang, binde die Tasc... -
Det haster!!!
ForumindlægWenn es den ganzen Tag regnet, traüme ich davon, in der wanne zu liegen, mit Schaum. Mein Alltag sieht so aus: Um acht Uhr klingelt mein Wecker mrgens,dann höre ich Radio, am liebsten die Nachrichten oder klassische Musik. Dann rolle ich mein Sachen zusammen, räume den Hauseingang, binde die Tas... -
DF ideologi
ForumindlægNogle der har et bud på hvordan man kan se nogle ideologier, som liberalisme, konservatisme og socialisme i dette stykke? Det første stykke har jeg fået til at være liberalistisk, og det med kulturarven til at være konservativ. ville hjælpe meget med nogle ideer :) Dansk Folkepartis f... -
spansk eventyr
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skulle skrive et eventyr i spansk. Men jeg er ikke sikker på stavefejl, ordstilling osv. Så hvis nogen ville kigge på det havde det været godt. Tak. De tykke er stilen på spansk, hvor det tynde er historien på dansk. Había una vez un niño que siempre ...
