Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17061 til 17080 af 23489
-
Hjernevrider for de kloge
ForumindlægJeg fik en matematisk gåde 1 1 1 1 = 7 4 et-tal. Finde de rigtige regnearter? sættes sammen som de danner tallet 11? Man skal bare sørge for på en eller anden måde at de giver tallet 7. Man må ikke: skabe nye tal så som en (1+1)4 . Man skaber ikke nogen tal, men man kan godt lave potenser ved at... -
Hooks lov og hvor langt en elastik flyver
ForumindlægHej. Jeg har lavet et lille forsøg, hvor jeg skyder en husholdnings-elastik af. Jeg varierer, hvor meget jeg udspænder elastikken og måler hvor langt den flyver. Vinklen, som den skydes af fra, er konstant, så den danner en fin flad parabel. Der er ikke noget hokus pokus i det, men jeg skal f... -
ligning
Forumindlæghjælp til en lille ligning:) kan ikke få udregning til at stemme overens med min lommeregner skal finde og isolere Y Y= c0+c1Y-c1T+b0+b1Y-b2i+G ved det går ned i en brøk til sidste så Y = (1/xxx)*c0 ovs problemet ligger i jeg får Y=(1/1-b1-c1)*c0 ovs mens lommeregneren får Y=(1/c1+b1-1)*c0 ovs ... -
Konvergens og følger
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med et lille problem jeg ikke er helt sikker på hvordan skal løse. Jeg har en funktion: f(x)= (2x2-x-1) / (x2+3x+2), hvor x∈[0, ∞[ Jeg har bestemt grænseværdien til 2, og har fået opgivet ε = 0.1 Jeg skal nu bestemme en værdi af N udfra følgende difinition: At... -
Henfaldsloven og aktiviteten
ForumindlægHej Jeg sidder og prøver at forstå henfaldsloven og aktiviteten N=N0*(½)^(t/T½) Er det rigtig forstået, at N er antal radioaktive kerner? (i så fald hvordan ved man hvor mange af dem, der er?) N0 som jeg har forstået det betegnet også nogle kerne? Jeg er ikke helt sikker på hvorfor ... -
Er penicillin godt eller dårligt?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg er i gang med at arbejde med emnet penicillin. Jeg er lidt splittet så derfor vil jeg gerne spørge jer, om hvad i synes:) Er penicillin egentlig godt eller dårligt? For vi ved jo at når vi bruger for meget penicillin bliver bakterierne resistente, og det medføre t... -
Hedder det Knækket eller knækked(e)? + spørgsmål til "den"
ForumindlægHej :) jeg har et nogle grammatik spørgsmål som jeg har brug for hjælp til. Hedder det * Disse hatte er købt Brugt eller brugte? * Dette land er småt eller lille? * Dette tandhjul er knækket eller knækked? * Disse tandhjul er knækket eller knækkede? Spørgsmål 2: På dansk er adjektiv... -
AT imorgen chi^2-test repræsentativ?
ForumindlægJeg har lavet en stikprøveundersøgelse i Odense med 191 respondenter (der er 193.370 indbyggere i odense) og har lavet en række chi^2-tests mellem nogle variable jeg undersøger. På denstoredanske.dk står der: "chi i anden-test: test for en statistisk hypotese, hvor teststørrelsen følger ... -
Indgreb i en opløslighedsligevægt.
ForumindlægHar et spørgsmål i forbindelse med ovenstående emne. Spørgsmålet udspringer ud fra et eksempel i basis kemi - B. S. 61. Man fjerner altså Ag+ fra en ligevægt. Ligevægten hedder: AgCl =(reversibelhedstegn) ag+ + cl- . Man tilsætter så ammoniak som binder sig til Ag+. Og bliver til Ag(NH3)2+ . ... -
Arealet af vejbanen
ForumindlægHej .. Jeg sidder med følgende opgave : En 8 meter bred vejbane følger en parabel symmetrisk om toppunktet med forskriften f(x) = −10^−3 x^2 (vejens centerlinje). Kurven er 400 meter lang. a) Bestem arealet af vejbanen. 5 meter lodret fra parablens toppunkt står en bænk på en rast... -
Undersøg ved hjælp af modellen
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med spørgsmål b?? Storskællet hvarre (Citharus linguatula) Billedkilde: vetofish.com For en bestemt lille fladfisk kan man beskrive sammenhængen mellem fladfiskens længde og vægt ved modellen f(x) = 0,0114 * x^(2,819), x> 0 , hvor f(x) er vægten i gram for en f... -
Pyramide
ForumindlægHej . Der er en lille opgvae vedr. Pyramide som har lidt brug for hjælp. Punkterne A, B, C, D og T er hjørner i en pyramide . A, B og T ligger alle i planen og har koordinator A(0; 0; 0),B(2; 0; 0) og T (1;1;3). Projektionen på planen Projektionen på planen fP med afbildningsmatrix ... -
Acceleration af en masse i bevægelse
ForumindlægEn trisse som kan rotere frit om en vandret akse, trissen er friktionsfri, fastgjordt og masseløs. Der ligger ovenpå trissen en snor med en spand i hver ende, begge spande har en masse på 3m. Begge spande hænger som udgangspunkt stille. En masse som er 3 gange så lille som spanden, tabes fra en h... -
Ingen venner
ForumindlægHej jeg skriver fordi jeg oplever at det er svært for mig at skabe venskaber med andre. Jeg er en dreng på 22. Jeg skal snart til at starte på en videregående uddannelse i Århus her til september, og er derfor nervøs omkring hvordan jeg bedst kan få nogle venskaber til at opstå. Jeg flyttede en... -
Vigtig spansk-aflevering før studieturen!!!
ForumindlægHej. Jeg er i den meget forfærdelige knibe at jeg skal aflevere en spansk-aflevering imorgen og det er den vigtigste aflevering at lave til tiden, da den har noget at gøre med den studietur jeg skal til, (SPANIEN - MADRID), allerede nu på søndag. Det er virkelig ikke godt, for jeg har desværre s... -
Ligning med brøker
ForumindlægEr lige stødt på den her ligning med brøker. Efter hånden har jeg siddet og kigget på den en lille time, og jeg kan simpelthen ikke få den til at gå op. Jeg får den hele tiden til x=3, men wolfram Alpha og min lomme regner siger at X=-5 hvilket jeg stærkt satser på er rigtigt. Jeg kan bare ikke k... -
Differential- og tangenthældningensregning
ForumindlægHey alle ! Jeg står her med at stort problem. Jeg har min ugentlige blækregning på 34 stykker. Jeg er nået til et lille afsnit omkring differentialregning. Da jeg lå med influenza da vi havde om emnet er jeg helt blank. opg 23) Bestem monotoniforholdene for funktionen f (x) = −2x4 &minus... -
Hjælp til vigtig biologi opgave.
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har brug for lidt hjælp, til en biologi opgave jeg skal aflevere her i slutningen af ugen, da det er en afsluttende nv opgave, som jeg får karakterer i, og muligvis skal op i til en lille eksamen, da jeg går i 1g, :) Men evt. nogle der kan forklare, eller komme med gode hje... -
Reducering?
ForumindlægHej.. Jeg har af en eller anden grund ikke haft noget om reducering i gymnasiet . Husker en lille "opfrisker"-mappe som vi fik i 1g, men det brugte vi slet ikke tid på. Og så må jeg ærligt indrømme, at jeg ikke var så vild med matematik i folkeskolen, hvor reduceringensdelen netop fik... -
Wordmat driller
ForumindlægHej Jeg har i et år brugt Wordmat til at lave alle mine udregninger. Men Wordmat har i de sidste 2 uger ikke kunne virke på min comutper, hver gang jeg prøver at udregne et stykke, ved at trykke "alt b" kommer der bare en lille boks oppe i venstre hjørne, hvor det står "udregner&q...
