Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 17061 til 17080 af 23735
-
Fysik - Hjælp vedr. bølgeopg.
ForumindlægHej,Jeg er blevet stillet følgende opgave:"Lys fra et spektralrør med hydrogen sendes vinkelret ind mod et optisk gitter, hvor der er 400 streger pr. mm. Afbøjningsvinklen for den røde linje i 3. ordens-spektret udmåles til 52,0º"*******************************************a) Find bølgel... -
"Der"
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål! Hvornår bruger man "der" på tysk? Jeg ved allerede, at man bruger "der" når det er formelt subjekt og når det er adj. Men hvis det er pron, så forstår jeg det ikke helt. en man der er rig= Ein Mann, "der reich ist" en kvinde der er fa... -
Hjælp til oversættelse af enkelt sætning.
ForumindlægHej alle.Hvordan oversættes sætningen"Jeg regner med at fortælle manden sandheden"Jeg forestiller mig noget lign.:"Ich rechne damit dem Mann die Wahrheit zu erzählen"Dog er jeg usikker på placeringen af "damit". Kan nogen hjælpe? -
optagelsesprøve! HJÆLP..
ForumindlægHej. jeg skal til optagelsesprøve imorgen og er så nervøs, jeg skal op i mundtlig tysk, men problemet er at jeg ikke kan tysk og har kun haft det i 8'klasse og kan ikke huske en dyt, hvad skal jeg gøre? hvordan er det at være til prøve? nogen der har prøvet det? hvad kommer man op i? jeg sk... -
var model
Forumindlægnogen der har styr på ovennævnte? -
Gær (bagning)
ForumindlægHejsa.. Jeg har lige tre spørgsmål, som jeg har problemer med (Det er om brødbagning):1. Hvad laver gæren?Svar: Gæren omdanner maltosen til bl.a. carbondioxid, som får den elastiske dej til at udvide sig. = hæver2. Hvad ernærer gæren?Svar: ?3. Hvorfor hæver brød?Svar: ?Det ville være super dejlig... -
Fra Engelsk til Dansk
Forumindlæghej med jer derude!jeg skal omskrive et svært (synes jeg) engelsk digt til mine egne ord (på engelsk self)der er nogen enkelte sætninger og ord jeg ikke helt forstår sammenhængen i, så håber nogen kan hjælpe.1: her mother saddled her, and then rode through Sutherland until the outraged law attend... -
Hjælp - Spænde stil????
ForumindlægHej Jeg har eksame næste uge, men jeg har et problem med at skrive stile. Jeg kan ikke finde ud af at skrive en spænde stil. Jeg ender altid med at få 7 og jeg vil altså meget gerne nå et 10-tal til eksamen. Jeg kan ikke finde ud af at følge en berettemodel. Nogen der kan hjælpe???? -
Funktioner - hjælp!!
ForumindlægJeg håber der er nogle der vil være søde at hjælpe mig med disse 3 opgaver - fatter dem overhovedet ikke :s Opgave 1: Funktionen f er lineær med en graf, der går gennem punkterne (-2,5) og (17,13). Bestem vha. lineær regression i EXCEL en regneforskrift for f. Opgave 2: Funktionen f er lineær o... -
vurdering af dansk stil - eksamen
ForumindlægHej Jeg var til dansk eksamen i går og skrev om "Grænseoverskridende undreholdning" .. hvilken karakter ville i give den?? -
Historieopgaven - Romerrigets fald
ForumindlægHej.\n\nJeg er igang med at skrive historieopgave, men har svært at komme igang. \nJeg har tænkt på at lave en historiografisk opgave, og kigge på tre forskellige personers ideologi og begrundelser. Personerne jeg har valgt at kigge på er: \nHenrik Jensen og Ib Thiersen, værk; Verdens historie\nE... -
Resume af Klotte Hans
ForumindlægKlotte Hans er den første udgave af Klods Hans. jeg ville spørge om der er nogle der kender et sted hvor jeg kunne finde et resume, eller selv kender eventyret. Håber i kan hjælpe mig. -
Karakter i skriftlig dansk
ForumindlægHej, Jeg går på STX og vi har haft 2 skriftlige afleveringer for i dansk indtil videre. I den ene aflevering fik jeg 10. I dag fik vi den anden tilbage og til min store overraskelse, fik jeg 02. Jeg ved ikke selv, hvordan det kunne lade sig gøre og jeg må da indrømme, at det gjorde mig lidt tri... -
Skriftlig samfundsfag - hvad læser man op?
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med lidt dårlig samvittighed, da jeg indtil videre ikke rigtig har brugt min læseferie særlig konstruktivt. Jeg vil gerne læse lidt på noget skriftlig samfundsfag, som jo er på mandag, men jeg ved ikke hvor, jeg skal starte, og hvad der er en god idé at læse på. Er der... -
Metode, darwin, evolution
ForumindlægHej, jeg skriver om Darwins evolutionsteori i AT, og jeg vil bare høre om der er nogen der vil hjælpe mig med hvilken slags metode det er? Jeg ved at der er induktiv og deduktiv metode. Og induktiv metode er når det ud fra data, kendsgeringer,observationer og iagtagelser laves hypoteser og teor... -
Tysk sætning
ForumindlægHej Er dette korrekt på tysk: Sie trifft einen Tramper, den Sebastian heisst. Er lidt i tvivl om, der skal anvendes et henførende stedord her? eller om det bare skal hedde als? -
Hvad skriver I om i SSO?
ForumindlægHvad skriver I om i SSO?\nSelv er jeg 2.g'er, så det bliver først næste år, jeg skal skrive den. Jeg har dog ingen idé om, hvad jeg vil skrive om, så kom med jeres idéer. -
Hældningskoefficient
ForumindlægHej, Jeg har givet tre diskrete målepunkter A(x1,y1), B(x2,y2) og C(x3,y3) i et koordinatsystem. Herefter kan man trække en ret linje imellem dem, således man får en stykvis lineær kurve imellem AB og BC. Jeg er nu interesseret i at beregne hældningen i punkt B. Er der en metode, der er mere ko... -
Marie Luise Kaschnitz
ForumindlægEr der nogen som har noget brugbart om teksterne "Eines Mittags, Moitte Juni", "Lange Schatten" og "Popp und Mingel" som Marie Luise Kaschnitz har skrevet. Skal snart skrive 3. årsopgave og mangler lidt ekstra inspiration -
Hvilke metoder skal jeg bruge ...
ForumindlægHvilke metoder skal jeg bruge, hvis jeg skriver om klimaforandringer (global opvarmning)? /Hildur
