Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 17081 til 17100 af 19042
-
klage over afsluttende årskarakter
ForumindlægHej Hvornår kan man senest klage over årskarakter? det drejer sig om afsluttende (3g) årskarakter. parisa -
Undtagelser i Organisk kemi
ForumindlægHejsa! Hvorfor er CO, CO2 og carbonater undtagelser når der er tale om organisk kemi, selvom de indeholder carbon? -
AT-emne 2010, specifikt
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen der kan hjælpe mig ved at give et bud på hvordan jeg kan koble Fysik B på emnet "Freuds psykoanalyse", hvor jeg bruger psykologi C. Eventuelt gerne andre emner med psykologi som fokus. Jeg ville blive rigtig glad for et eller flere svar! (: Hilsen Lisa -
HJÆLp (konverger)
Forumindlæga) Bevis, at hvis en følge {a} er positiv og rækken ∑an konvergerer, så konvergere ∑a2n også. Summen er ∞ ∑ n=1 b) Er det modstatte også tilfældet? Begrund dit svar. Nogen som kan hjælp mig? -
Hastesag.
ForumindlægEMNE: udvalgte kulturmøder følgende overskrifter: • Antikken, med særlig vægt på Romerriget • Den arabiske ekspansion efter Muhammeds død • Vikingetiden • Imperialismen Jeg skal til at skrive en synopsis, som skal afleveres inden i aften. :( men jeg har aldrig lavet ... -
Fast rytme rap uni
ForumindlægHej... Jeg sidder her med to rap sange og vil så gerne finde ud af hvad man kan sige om formen, rytmen og syntaks... Det er vel kndt at rappere ikke bruger fuldstændig fast syntaks?? Jeg sidder med nik og jay: kan du høre hende synge: Jeg kan godt høre at der er en fast rytme, men hvordan besk... -
Børn
ForumindlægEr der nogen, der vil fortælle hvordan ens liv bliver, når man får børn? -
Metrik jens vejmand
ForumindlægHej Jeg sidder med et lille problem jeg skal analysere Jens Vejmand men der findes mange forskellige opbygninger af samme sang og derfor er jeg blevet lidt i tvivl. Det første har jo krydsrim og den anden udgave har parrim. Er der nogle der ved hvilken der er den originale?? Og mht metrik så er ... -
AT-Eksamen!
ForumindlægHej.. Jeg står og er rigtig nervøs nu: Jeg har overvejet at have en diposition der er således: Problemformulering Konklusion - herunder metoderne studierapport overvejelser om spg til videre undersøgelse Men men men, er meget nervøs for om metoderne indgår på en integrret nok måde! er der nogle ... -
Phase angle
ForumindlægHej Kan man aflæse phase anglen mellem 2 sinus kurver ved hjælp af en enhedscirkel eller kan man kun beregne phase angle ud fra nedestående formel: hvor delta(t) er tidsforsinkelsen mellem to bølgetoppe hvor T er svingningstiden Jeg tænker bare selv om denne formel at det rent teknisk må væ... -
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
Abstract Vektorer (engelsk)
ForumindlægEr der en der kunne hjælpe? -
Macbook eller random
ForumindlægHej derude.. Står og skal ind på CBS efter sommerferien.. Kunne godt tænke mig at høre nogen med erfaringer om, det har været en ulempe at have en macbook under armen i forhold til en random computer der kører windows.. Tænker på undervisning der fx forgår på computer, så hedder det hele noget an... -
Nyplatonisme og universalromantik
ForumindlægHej allesammen Sidder og skal forberede mig til dansk eksamen, og har et enkelt spørgsmål (ikke nødvendigvist med tilhørende enkelt svar): Hvad er forskellen på nyplatonisme og universalromantik? Eller bare en redegørelse for hver af dem.. -
nye gymnasie elever
ForumindlægHejsa! Et spørgsmål til alle kommende gymnasie elever, hvilken studieretning har i valgt og hvorfor lige den? (-: -
AT eksamen - Fremgangsmåde til den mundtlige prøve! - Hjælpe vejledning til alle!
ForumindlægHej folkens. Mit indlæg er røget næsten 7 sider tilbage men vil gerne minde jer om at i kan finde en vejledning til den mundtlige prøve her: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=519769 Der er ingen der er gået ud emd under 10 ved at bruge den vejledning og jeg svarer også gerne p... -
HJÆLP! Se om jeg har lavet rigtigt!
ForumindlægHej. Kan folk ikke lige se, om det her er lavet rigtigt? Skriv om den er rigtig eller forkert. -
Solens lys, kerneprocesser og fusion
ForumindlægJeg har fysik på c-niveau og er i gang med at læse om solens lys og kerneprocesser, herunder fusion. Jeg har hertil nogle spørgsmål til den "første" proces i fusion af hydrogen (brint), der senere bliver til helium m.m. Jeg har forstået, at 2 hydrogenatomer støder sammen med høj fart... -
The Impossible Quiz.:s
ForumindlægDette er vistnok årsagen til sindssyge.. prv den... og se hvor langt kan I kan komme? http://www.gamershood.com/flashgames/2902 -
Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at skrive nogle historienotater - og i den forbindelse kunne jeg godt bruge noget hjælp, til at udfylde nedstående felter. TIDSPERIODE/ÅRSTAL: ? STYREFORM Sultanstyre i det tidligere Osmannerriget og efterfølgende kan man vel sige, at der var demoktati, da Kemal Atatü...
