Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 17081 til 17100 af 33233
-
Hjælp med algebraproblemer:
ForumindlægHej alle. Normalt har jeg det ikke så svært med matematik, men for nyligt har jeg haft det ret udfordrende med at forstå noget algebra. Min lærer har sagt alt muligt og forklarede kvadratsætninger, og jeg føler at jeg er nogenlunde godt med, men at jeg ikke helt kan anvende det. Jeg føler især a... -
Orden?
ForumindlægHej allesammen. Jeg ligger ikke så højt oppe indenfor dansk og mat. skriftlig fremstilling i ORDEN !. Og har på INGEN måder nogle anelser om hvordan jeg kan gøre det bedre?. For i dansk, de ting jeg tænker meget på når det indenfor orden. øverst oppe : fag, sidetal, navn etc. Så er det margin (... -
Find hypotenusen i retvinklet trekant.?
ForumindlægHej Matematikere. Jeg har fået stillet en opgave der lyder således: /| a / | \ b a+b = 24 / |7 /___|___ c = ? Lad ikke tegningen snyde, det er bare umuligt at lave det som en retvinklet herinde :) Jeg skal finde c i en retvinklet trekant. Jeg ved at a ... -
Hjælp
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til matematik. Opg 1. 1. y=x^2-4x+3 2. y=-x^2+4x-5 3. y=x^2-4x+4 4. y=2x^2-4x+4 5. y=(x-4)^2+2 for hver af de 5 funktioner beregnes parablens toppunkt vha. af formlen ((-b)/2a,(-d)/4a), d er som bekendt givet ved d = b^2 – 4ac Opg 2. Opgave 3 En kin... -
Medicin/psykologi?!
ForumindlægHej Jeg sidder i et dilemma. Jeg har kogt mine valgmuligheder ned til to studier, med. og psyk. men ved ikke hvad jeg skal vælge(!) Der er noget der taler for og imod begge, og jo mere jeg tænker over det, jo sværere er det! Jeg synes fx kun at jeg hører "dårligt" om medicin: "... -
hvad ønsker i jer i studentergave
Forumindlægjeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal ønske mig.. har lige haft fødselsdag.. så ønsker mig ikke så meget.. så ville lige se om jeg kunne blive inspireret -
Skal jeg droppe ud og starte forfra?
ForumindlægJeg er en pige på 16 år, som bliver snart færdig med 1.g. ?Jeg startede med at vælge den samfundsvidenskabelig studieretning, hvor jeg havde engelsk på A, men efter grundforløbet besluttede jeg at udfordre mig selv og skifte til den naturvidenskabelig studieretning. ?Jeg bliver snart færdig med ... -
Problematik om Jesu fødsel
ForumindlægHejsa!:) Skal i kristendom svare på et spørgsmål, der lyder: Hvilken problematik er der omkring datoen for jesu fødsel? Er der nogle der evt ved det, eller kender en god hjemme side? På fohånd tak;) -
3.G
ForumindlægEr der nogen her der kan forklare mig reglerne for hvornår rektor kan nægte at man rykker videre op i 3.G? Har kigget forskellige steder, men er ikke blevet klogere! På forhånd tak -
STX eller HTX
ForumindlægGoddag Jeg er en ung dreng på 15, der snart skal til at vælge en ungdomsuddannelse. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge, enten venner og skole eller bare skole og færre venner der går på gymnasiet. En del fra min klasse har valgt STX, men jeg hælder mest til det tekniske gymnasium. I 8. klass... -
Gode råd til terminsprøve?
ForumindlægHey.. jeg skal til terminsprøve om to uger i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning), skriftlig dansk (stil) og diktat.. er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning eller stil?Håber I vil h... -
bestem årlig procentvis rente
ForumindlægHej alle sammen, har fået stillet følgende opgave i matematik. I 1997 indsatte en person et beløb på en bankkonto med en fast årlig procentvis rente. Banken tilskriver rente en gang årligt. Kontoens indestående i 1998 og 2002 fremgår af nedeståede skema år ... -
Nogle som har prøvet det? ( optagelsesprøve)
ForumindlægNogle som har prøvet at være til prøve, for at komme på stx? Jeg har læst man skal regne med at komme op i: Dansk: analyse af en tekst, altså rette kommaere og stort bogstav Engelsk: det samme Matematik: almen regning, brøk,ligninger, + og - dividere og gange? -
KRIMANALITET SRP OPGAVE! forslag til bøger
Forumindlæghej alle (: Jeg skal i gang med at skrive SRP opgave meget snart. Jeg skrive i fagene samfundsfag og matematik, begge på a-niveu. Jeg skal derfor kunne gå ind og begrunde kriminalitet samfundsdagdagligt, og beskrive årsager som for eksempel socialarv, miljø og opvækst og se hvordan det kan være... -
Gode gymnasier...
ForumindlægHej Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vælge gymnasium.. Jeg bor i KØbenhavn N og vil gerne have et godt gymnasium, men jeg er virkelig i tvivl om hvilket gymnasium jeg skal vælge.. Er der nogen, der kan anbefale et godt gymnasium, som ikke ligger for langt væk? Jeg vil gerne have: Matemati... -
Trækker det meget ned?
ForumindlægHej! Har lige været op til matematik eksamen idag og har lige opdaget, at jeg har lavet to dumme fejl. Trækker det meget ned hvis man f.eks. glemmer at skrive nogle variabler nogle steder og dermed får et forkert resultat, men at fremgangsmåden er rigtig? T... -
Andengradsligning
ForumindlægHej derude Jeg er lige startet på en gymnasiel uddannelse mere specifikt htx. Hvor vi har matematik på B-niveau. Vi er så begyndt og lærer om andengradsligninger, som jeg fatter hat af. Derfor tænkte jeg på om der var nogle af jer der kunne forklare mig det. Tak på forhånd. Her er et eksem... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej Jeg har i en opgave fået vide at : funktionen givet ved : f(x)=ln(x)-1/2x+5, x>0 man skal bestemme f'(x) og derefter bestemme monotoniforhold for f okay, jeg har altså brugt til at finde ud af at hvad man gøre ved ln(x) (men kommer heller ikke nogen vej) Er der nogen der ude de... -
Kan man have 6 A-fag?
ForumindlægHej jeg er en pige i 9. klasse, som har store forventninger til mine gymnasieår og min fremtid. Mit ideelle drømmearbejde er International Advokat. Men jeg har et problem angående valg af studieretning og A-fag, jeg har nemlig 6 fag som for mig er et must at have på A-niveau. Jeg har altid ... -
scient.oecon -> cand.polit el. cand.act.
ForumindlægHephey Jeg er lidt i vildrede mht. videregående uddannelse - dem jeg går og roder med er følgende: Polit (økonomi), scient.oecon (mat-øk) og forsikringsmatematik (act.). Da jeg på den ene side ikke er sikker på, hvilket studie der helt nøjagtig er det rette for mig, og på den anden side ikke ø...
