Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 17101 til 17120 af 52678
-
BRUG FOR HJÆLP!!! KORTSPIL
ForumindlægHej, jeg har en opgave som jeg har prøvet at løse i flere dage nu, og kan virkelig ikke komme frem til løsningen. Så tænkte at det her måske var stedet til det. OPGAVEN: I et kortspil har eleverne valgt at fjerne alle billedkortene og 109;erne, og lægge resten af kortene med bagsiden opad. M... -
Gym Karaktersystem
ForumindlægHej.. jeg har været inde og kigge på mine indtil videre givne karakterer for afsluttede fag. Det som undrer mig er, at der f.eks. står billedetkunst..jeg fik 7(den nye) og den vægter 1,00, mens en 7 i skriftlig fysik b-niveau vægter 0,75? burde det ikke være omvendt. Desuden så ser det ud som om... -
Energi
ForumindlægHejsa, Jeg sidder lige og bliver lidt forvirret over lidt fysik, jeg har de to formler: <equation>\Delta E=m\cdot c\cdot \Delta T</equation> men jeg har også: <equation>Q=m\cdot c\cdot \Delta T</equation> Som jo virkelige ligner meget. Men er det lige meget hvordan jeg skr... -
Fremstilling af cykellygte og elektrisk kredsløb
ForumindlægHej derude Jeg har problemer med denne opgave. "I skal fremstille en cykellygte. Der skal vælges lyskilde, strømforsyning og andet nødvendigt. Kredsen skal analyseres med henblik på behov for evt. modstande. I denne opgave skal i analysere den fysik, der kan relateres til elektriske kredsl... -
Programmering og sekvensdiagram
ForumindlægHej, er der nogle som kan hjælp mig med at lave kode om til sekvensdiagram PLZZZZZZZZZ HJÆLP public void saveInsulin(View view) { double insulin = Double.parseDouble(insulin2.getText().toString()); String dateI= e7.getText().toString(); String timeI = e8.getText().toString(); userDbHelp... -
Præsentation på tysk
ForumindlægHej allesammen er der nogen som har mulighed for at tjekke nogle fejl som bl.a. opsætningen af sætningen eller andre fejl. Tak på forhånd .................................................. In meinem Freizeit höre ich Musik,und ich verbringen viel Zeit mit meinem Familie und lesen ein Buc... -
Chirale centre - Er det her rigtigt?
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til om de er sat rigtigt ;) 1. Argumenter for om saccharose har 5, 7 eller 9 asymmetriske carbonatomer. Asymmetrisk carbonatomer kaldes også chirale centre. Det er et carbon atom der har 4 forskellige molekyler bundet. (bla bla bla... fortsætter) Der er 9 i saccharose... -
Sammenhængen mellem disse tal ?
ForumindlægHej. hvad er sammenhængen mellem disse tal Lag nr 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 antal centicubes 1 9 49 169 225 Ps 4 står over 49 7 står over 169 8 står over 225 -
Optimeringsopgave part 2
ForumindlægHej, jeg har fået stillet følgende opgave: Efter at have fundet et mineral i store mængder ved A(billedet er vedhæftet), ønsker man at skabe mulighed for at få det fragtet til byen B. Med de lokale forhols sker det lettest og billigst ved, at anlægge en vej på det første stykke og køre mineralet... -
Matematik C opgave
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved forskriften --> f (x) = √x for x ∈ [0;∞[ Regneforskriften udtrykker altså, at en funktionsværdi fremkommer ved at uddrage kvardratroden. Tilføjelsen til regneforskriften 9;for x ∈ [0;∞[9; udtrykker, at forskriften kun gælder når x ... -
Opg. 4.13.1 og Opg. 4.14.1 Parallelforbindelse
ForumindlægHej SP Jeg sidder lidt fast med Opg. 4.13.1 og Opg. 4.14.1 til fysik i Orbit B bogen. (Sender to skærmbilleder ind). Jeg ved ikke helt, hvordan jeg kan løse opg. 4.13.1, men har prøvet at samle alle strømstyrkerne, men det gav 25 A. Til Opg. 4.14.1 har jeg lavet de andre, men jeg sidder fast... -
Hvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010?
ForumindlægHvordan tror i adgangskvotienterne kommer til at se ud i 2010? Tror i at de kommer til at falde eller stige? -
13-tallet
ForumindlægHej....Jeg skal jo snart op til min Fysik/Kemi eksamen, så jeg kunne godt tænke mig at vide hvad man skal gøre for foreksempel at få et 11 eller 13 tal i det pågældende fag.* Hvis i har gode tip må i også kommer med dem.* Notater, tages der også imod.* I må også fortælle hvad i trak til jeres afg... -
Problemformulering
ForumindlægJeg skal i emnet Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden, skrive i fagene Dansk A og fysik c. Her har jeg valgt Tidsrejser. Men jeg har lidt problemer med hvilke spørgsmål jeg jeg kan inddrage mht. til dansk. Her skal jeg vel også ligge hovedvægten? Jeg synes også det er lidt svært at finde... -
Erfaringer med bioteknologi på gym
ForumindlægHej. Jeg skal starte på gym efter sommerferien, og overvejer studeretningen biotek ( matematik A, bioteknologi A, fysik B ). Jeg vil bare høre om nogle af jer herinde, har erfaringer med denne linje? Eller kender I nogle der går på linjen? Hvordan er niveauet, hvordan er det at starte med et helt... -
Læserbrev
ForumindlægJeg er netop startet i 2G, og er dermed også startet på højniveau Samfundsfag. Vi har indledningsvis haft om de tre hovedideologier (Lib., Kons, og Soc.) og har netop fået vores første aflevering for; vi skal skrive et indlæg til en avis om et af følgende emner:- Efterløn- Integration- Offentlig ... -
FSA Geografi 2009
ForumindlægHej . Nogle som skal op i skriftlig geografi ? Hvad dag skal i op, tirsdag eller torsdag, og hvad tid? Vil gerne høre om den er svær, hvad i har fået eller hvad den handler om, da jeg misunder jer der skal op i geografi, og det altid er hyggeligt med disse indlæg. Jeg skal DESVÆRRE op i biologi, ... -
parenteser
Forumindlæg2-(3*2-6)*2 = 2-24+12 = -10 eller 2-(3*2-6)*2 = 2-0*2 = 2 Lommeregneren giver 2, men det modsiger jo fremgangsmåden ved at gange ind i en minusparantes :/ Hvad er det, jeg blander sammen? -
Kommatering
ForumindlægHej derude Nogen, der kan forklare, hvorfor nogle sætter komma både foran og bagved 9;er9;. Det første, der kan konstateres, er, at partiet står til fremgang. -
Hjælp mig er FORVIRRET!
ForumindlægHej alle sammen, Jeg vil tale lidt om min lærer og hendes karakter. Min dansklærer gir desværrer ikke gode karakter som jeg forventer, men istedet dårlige som jeg ikke fortjener. Det kan godt være jeg ikke er meget god, men ikke så dårlig at jeg får 4 i en dansk stil og er aktiv!. Engang sagde h...
