Fysik
Fremstilling af cykellygte og elektrisk kredsløb
Hej derude
Jeg har problemer med denne opgave.
"I skal fremstille en cykellygte. Der skal vælges lyskilde, strømforsyning og andet nødvendigt. Kredsen skal analyseres med henblik på behov for evt. modstande. I denne opgave skal i analysere den fysik, der kan relateres til elektriske kredsløb og udvælge nogle elementer, som belyses ved ekperimenter."
Jeg har problemer med denne opgave, da jeg også skal lave et forsøg. Forslag til forsøg og formler til disse er meget velkomne.
Svar #1
18. juni 2015 af hesch (Slettet)
Skal der stå:
I denne opgave skal I analysere den fysik, der kan relateres til det elektriske kredsløb og udvælge nogle elementer, som belyses ved ekperimenter.
Ellers kan du jo lave eksperimenter med hvad som helst indenfor elektricitet. Der er rigeligt at tage fat på.
Svar #2
18. juni 2015 af Relic (Slettet)
#1Skal der stå:
I denne opgave skal I analysere den fysik, der kan relateres til det elektriske kredsløb og udvælge nogle elementer, som belyses ved ekperimenter.
Ellers kan du jo lave eksperimenter med hvad som helst indenfor elektricitet. Der er rigeligt at tage fat på.
Min lærer siger at det er muligt, men det skal have en sammenhæng med kredsløbet i en cykellygte, eller noget som minder om det. Kan du komme med nogle forslag, som jeg kan præsentere overfor min lære?
Svar #3
Svar #4
18. juni 2015 af Relic (Slettet)
Har været inde og kigge på nette, men kan ikke rigtig finde noget som minder om det jeg skal lave. Et forsøg hvor man fx finder ud af nogle værdier og regner på dem, i et elektrisk kredsløb. Behøver nødvendigvis ikke være en cykellygte.
Svar #5
Rigtig mange cykellygter forsynes fra en dynamo, så der er jo fx dette cykellygterelaterede forsøg:
http://www.fysik7.dk/index.php/1080-vi-bruger-elektricitet/1082-induktion-og-vekselspaending
Skriv et svar til: Fremstilling af cykellygte og elektrisk kredsløb
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.