Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 17101 til 17120 af 170164
-
historier lærere
ForumindlægHej alle. Kender i en god historie lærer der kan hjælpe en under en 24-timers eksamen på stx som i kan anbefale? -
Er her mon....
Forumindlæg...nogen herinde som læser økonomi???? Og er interesseret i at hjælpe lidt?? -
Merkantilisme
ForumindlægHej, Jeg er så heldig at skulle op i historie. En del af vores pensum handler om merkantilisme - det er ikke min stærkeste side i historie; så jeg ville høre om nogen eventuelt har nogle gode notér om dette - eller måske i korte træk kan/vil forklare hvad det går ud på? -
At være droppet ud og merit
ForumindlægHejsa Jeg gik blev student fra handelsskolen i sommeren 06 og arbejde derefter et år. søgte ind på HA og blev optaget. Efter at jeg var flyttet til århus, blev der dog noget knas med forholdet til kæresten og jeg flyttede hjem igen og droppede ud af HA inden jeg nåede at have første skoledag. V... -
Hjælp til rettelse af engelsk !!:(
ForumindlægEnglish essay My name is Philip, and I would like to introduce myself by this personal essay. I’m a 17 year old boy, who live with my parents in a little town or village called Hellebæk(Hellebaek) in Denmark. My mother is a Pole and right at the time, she is a housewife, because sh... -
Forberedelse
ForumindlægHej. :) Hvordan forbereder man sig bedst til matematik eksamen A-niveau? -
Påstande
ForumindlægFrugtavleren udtog også i 2016 en stikprøve fra æblehøsten, og vedhæftningen nedenfor viser boksplot for stikprøverne i 2016 og 2017. Jeg vil mene det er påstand 2 er dette korrekt? -
Er brugen af implikation og biimplikation korrekt?
ForumindlægHej :-) Jeg skriver studieretningsprojekt i international økonomi og matematik og har forsøgt at benytte korrekte matematiske symboler. Jeg er dog i tvivl, om jeg har brugt implikation og biimplikatioin korrekt. Er dette korrekt: (1) C=C0+c(Y-t*Y)⇔C=C0+cY-ctY⇔C=C0+c(1-t)Y (2) C=C0+c(1-t... -
HA, HA(jur), HA(dat)
ForumindlægJeg overvejer meget når jeg er færdig til sommer, hvad jeg skal læse. Jeg er meget intra i HA - da jeg var i brobygning der og fandt det spændende. Men der er jo mange retninger. Hvad er fordelene ved at vælge almen HA frem for HA(jur) eller HA(dat)? Kandidere man til de samme jobs, eller har ... -
Write Rebecca's diary from a competition day. - Brainstorm on what the competition day was like
ForumindlægWrite Rebecca's diary from a competition day. - Brainstorm on what the competition day was like -
I et koordinatsystem i planen er der givet en cirkel, som gär gennem to punkter A(3,5) 0g B(9,13). Det oplyses, at linjestykket AB er diameter i cirklen (se ...
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet en cirkel, som gär gennem to punkter A(3,5) 0g B(9,13). Det oplyses, at linjestykket AB er diameter i cirklen (se figuren). a) Bestem en ligning for cirklen. Linjen / tangerer cirklen i punktet A. b) Bestem en ligning for t -
idet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*√x, x>0
Forumindlægidet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*√x, x>0 a. bestem tallene a og b, sådan at graferne for f(x) og g(x) går gennem punktet A(1,2), og således at graferne har en fælles tangent i A. (har jeg lavet) b. tegn graferne, og bestem en ligning for f... -
på figuren ses en skitse af grafewn for en ekspotienel voksende funktion grafen går gennem punkterne P(1,6) og Q(3,34 bestem tallene a og b
Forumindlægpå figuren ses en skitse af grafewn for en ekspotienel voksende funktion f(X)=b*a^x. Grafen går gennem punkterne P(1,6) og Q(3,24) ______________________________________________________________________ Bestem tallene a og b -
Hjælp til problemformulering om det nordiske forsvarssamarbejde omkring 1948
ForumindlægHej.Jeg skal skrive en opgave i samfundsfag på ca. 12-15 sider om et valgfrit emne. Efter meget betænkningstid er jeg nået frem til at ville skrive om det nordiske forsvarssamarbejde mellem DK, Norge og Sverige i 1948. jeg søger hjælp til en god problemformulering. Har tænkt på noget i retning af... -
Betaling for uddannelse i Danmark?
ForumindlægJeg hørte her til morgen i TV-avisen, at Dansk Folkeparti er kommet med et lovforslag om, at unge som tager en akademisk uddannelse i Danmark skal forpligtes til at arbejde i Danmark. Dette skal forstås således, at hvis jeg tager en cand.polit i Danmark, så skal jeg enten arbejde i Danmark i en å... -
Funktioner og bogstav udrtyk
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe med disse opgaver? a. Beregn, hvor meget energi man indtager ved at drikke 100 g letmælk. Vi ved følgende: Energi måler man i kilojoule (kJ). På varedeklarationer kan man læse, at der er i 100 g er: Der er 17 kJ i 1 g protein. Der er 17 kJ i 1 g kulhydrat De... -
Funktionen f(x) = b *x^a opfylder, at f(4) = 5 og f(6) = 9, bestem forskriften for f
ForumindlægFunktionen f(x) = b *x^a opfylder, at f(4) = 5 og f(6) = 9, a) bestem forskriften for f b) bestem f(11) c) løs ligningen f(x) 12 forstår det virkelig ikke, en eller anden plz hjælp mig -
Engelsk tidligere eksamenssæt
ForumindlægHej, Jeg skal til skriftlig eksamen i engelsk her i næste uge og har i den forbindelse, uden held, ledt nettet tyndt for tidligere eksamenssæt som jeg kan bruge til forbedredelse. Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i dem?:) -
Kemi opgavesæt
ForumindlægHej, Er der nogen der har regnet opgave 4 i følgende opgavesæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/ke/STX072-KEA%20V_vejl2.pdf det er især c), d og f) der giver problemer -
Historie/Samfundskundskab...
ForumindlægEr der ikke nogen der vil fortælle mig hvad pengepolitisk og finanspolitisk betyder? Og hvad kickstarten af dansk økonomi '93 gik ud på - i hovedtræk?? Synes det er lidt svært at forstå! På forhånd tak, Sara
