Søgning på: matematik fp10. Resultater: 17101 til 17120 af 31486
-
Lommeregner.
ForumindlægHvordan indtaster man x0 på lommeregneren. Altså så 0 er under x? Det modsatte af x^0. Kan simpelthen ikke finde ud af, om det kan lade sig gøre? -
Variabler
ForumindlægHvad bruger vi variabler til? -
Projekt - forandring
ForumindlægHej. Vi er to piger, der går i 9. Klasse. Vi har i pt. I skolen, gang i et projekt, og vi skal have fundet ud af et underemne. Vores overemne er forandring. Vi skal have nogle naturvidenskabelige fag, og noget samfundsfag, måske historie eller religion inden under. - vi har t&am... -
bestem højden b
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, der irriterer lidt.. I trekant ABC er vinkel A = 7 grader?? , b = 4,1 og c = 3,8 . a) Tegn en model af trekanten, og beregn længden af siden a. - har jeg gjort a = 4,6 b) Beregn længden af højden på siden b. det er denne længde jeg har lidt problemer med.. er der nog... -
hjælp til eksponentialfunktioner.
Forumindlæghvordan skal man løse denne opgave? I denne opgave antages der, at antallet af en bestemt slags bakterie vokser eksponentielt. Desuden oplyses der, at der ved starten er 1 bakterie og at der efter 180 minutter er 1000 bakterier. A) Bestemt en forskrift for den funktion, der angiver bakterieanta... -
IB og almen HA.
ForumindlægHej, Overvejer at læse International Business eller en almen HA på CBS. Tænkte på hvad forskellen er på de to (bortset fra at den ene er på engelsk). Har hørt at IB er mindre 'matematisk' og mere kulturelt/internationalt præget - altså man har lidt flere bløde fag? Mvh Julie. -
Bestemmelse af differentialligning!
ForumindlægHej! Håber nogen kan hjælpe mig med denne opgave, da jeg har brugt rigtig lang tid, på at løse den, og endnu ikke er fundet frem til et konstruktivt bud; I en model for udviklingen af individer i en population betegner N(t) antal individer i populationen til tiden t(målt i døgn). Den hastighed... -
Forskrift for f ???
Forumindlæghar følgende opgave jeg ikke kan finde ud af: om en funktion f oplyses, at den vokser eksponentielt, og at grafen går gennem punkterne (-2;17)og(10;214) - Bestem en forskrift for f nogen der kan hjælpe ? -
REDUCERING
ForumindlægHej kan nogen sige mig om jeg er nået til det rigtige facit? (S-T)(S+T)-(S+T)^2+2ST = 4 ST -
lineær
Forumindlæger der en som kan hjælpe mig med at få skåret dette helt ud i pap? to linæer funktioner er givet ved M(x)=4x+6 og k(x) = x-6 Bestem skræiingspunktet imellem garferne for m og k tak -
Problem i eksponentiel vækst
ForumindlægNår lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lysintensiteten. Lysintensiteten f(x) er bestemt ved f(x)=100*a^x Hvor x er dybden, målt i meter Grane Langsø i Midtjylland er en af Danmarks reneste og klareste søer. For denne sø gælder, at lysintensiteten er 16 i 5,0 meters dybde. Beregn a ... -
vinkelhastighed
ForumindlægHej Folkens hvordan løser man disse opgaver Er gået helt i stå og ved ikke hvordan man gør En 5 m høj mast vælter Beregn vinklehastigheden, når den rammer Jorden Beregn hastigheden af spidsen af massen når den rammer jorden Beregn hastigheden af en genstand som falder 5 meter Forklar fors... -
Er i nød!HJÆLP
ForumindlægEr der nogen har har lavet en glimrende reklameanalyse, som har lyst til at senden den til mig? Jeg skal bare bruge den son inspiration. Sophie -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægJeg går i gymnasiet, og kunne godt tænke mig at udregne mit nuværende eksamensgennemsnit. Jeg fandt et udmærket excelark her: http://www.solroed-gym.dk/udregnsnit.htm ...men jeg ved ikke, om den er up-to-date. Tæller C-niveau-fag stadig for 0,5, B-niveau for 0,75 og A-niveau for 1? Mvh -
er videnskab en religion
Forumindlæghej det er fordi jeg har fået spørgsmålet om videnskab er en religion, og så vil jeg hører jer om videnskab er en religion? -
hjælp hjælp hjælp
ForumindlægEt bassin er 11,34 m3 i rumfang der var fyldt 9000 liter vand i bassinet hvor langt er der fra bassinkanten ned til vandoverfladen? hjælp, tak på forhånd -
Optagelsesprøve Til Stx
ForumindlægHeeeej Allesammen Jeg skal til optagelsesprøve her om nogle måneder, men jeg er meeget nervøs over hvordan det er. Er der nogle som der har været igennem optagelsesprøven, der kan fortælle mig om hvordan det foregår om det er svært eller let.. hvad kommer man op i ... Kommer man op i Tysk hvis ma... -
uligheder
Forumindlæghej er der nogle der kan hælpe mig med de her to uligheder 3x + 2 < x - 1 5x > 3x -1 ved godt de ikke er de sværeste af slagsen men kan altså ikke finde ud af dem -
Perspektiver og begrænsninger
ForumindlægHej Alle sammen er der nogle der forstår hvad der menes med "undersøgelsens perspektiver og begrænsninger"? på forhånd tak! Isabella -
HJÆLP! Mundtlig mat C
ForumindlægHej håber i ville hjælpe! hvordan skal jeg forberede min mundtlig eksamen? jeg kan trække de emneopgaver vi har lavet det 1 år. såsom finansielregning, statelistik, polynomier osv. hvordan ville i mene jeg skal forberede mig?? er der nogen der har gode notater?? skal op den 10 Juni :(
