Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17121 til 17140 af 26896
-
Adverbier
ForumindlægHej alle. Jeg er kommet lidt i tvivl om adverbier. Jeg har forstået, at adverbier fortæller noget om verbet, - altså hvordan en ting udføres. Fx: She sings beautifully. Et adjektiv beskriver derimod subjekt. Fx: She is beautiful. Her er beautiful subjektsprædikat i sætningen. Nu k... -
HJÆLP!!!!
ForumindlægHvad er forskellen på et 2.gradspolynomium og en 2.gradsligning? :) -
molybdæn
ForumindlægKan nogle fortælle mig, hvad molybdæn (Ved ikke om det er stavet rigtigt) er? Og hvordan ved man hvornår det er tungmetaller? :p Kunne ikke finde det på google :( -
Lidt hjælp til oversættelse
ForumindlægHej. Jeg vil være glad for hvis der vr en der kunne hjælpe mig med at oversætte følgende sætninger til tysk:) 1. Sangen handler om et mord der er blevet begået og som skal opklares. 2. Hun ser en tegning som er tegnet af pernille som forestiller pindsvin som viser sig at være biller. 3. Han bruge... -
Ligevægte
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med denne opgave? Ligevægten 2SO2 + O2 ⇔ 2SO3 ligger ved ca. 400°C helt til højre og ved ca. 1000°C helt til venstre. a. På hvilken side i ligevægtsskemaet skal den positive varme Q skrives? Der ønskes et størst muligt udbytte af SO3 b. Skal trykket i så fald... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej Nogle der kan hjælpe med denne? En spillemaskine vælger hvert sekund et tilfældigt af symbolerne ♥, ♠, ♦ og ♣ (Hjerter, Spar, Ruder, Klør). Hvad er sandsynligheden for at de fire første symboler den vælger, er ens? Jeg får så givet et par valgmuligheder, men kan i... -
Forurening
ForumindlægBeskriv hvad der sker ved en varig høreskade? -
Cirkeldiagram
Forumindlægrismarker med overrisling 1082km2 rismarker uden overrisling 1572km2 Skov og beplantning 2336km2 andet 643km2 Hvordan kan jeg lave en cirkeldiagram??? Der var en der prøvede at hjælpe mig, men min excel virker ikke så helst på en anden måde... -
Omskrive med hensyn til F ?
ForumindlægHej.Sidder og bøvler med en ligning. Jeg skal omskrive denne formel med hensyn til F, jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg slipper af med brøkstregen.Xc= ___1____ 2*PI*F*CMon den kommer til at stå rigtigt? -
vektor i rum
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er givet vektoren v=(1 0 2) og punktet A(3,1,-2) - bestem koordinatsættet til de punkter B der er bestemt ved, at vektor AB er parallel med vektor v og |AB|=3|v|den her opgave tricker mig en del og jeg kan ikke forstå om der er flere koordinatsæt eller kun et? men i... -
Lynets afstand
ForumindlægJeg har fået stillet til at opgave at besvare hvorfor man tæller antal sekunder fra når man ser lynet til man hører det første brag og så ganger med 3, for at finde ud af hvor langt væk lynet er. Jeg er ret forvirret... -
Trekanter
ForumindlægHej :-) Jeg har virkelig svært ved disse opgaver, så jeg tænkte på om, der ikke var en som vil pege med hen imod, hvad der skal gøres? Jeg har vedlagt to opgaver På forhånd tak! -
PH i 0,2M Na3PO4?
ForumindlægBeregn PH i 0,2M opløsning af Na3PO4?Hvordan gør jeg det? -
pKs...hvorfor er det sådan?
ForumindlægNår man skal aflæse pKs værdier så siger min lærer at det bedst at man aflæser fra den anden ækvivalenspunkt, da det vil give et mere præcist tal. Men er der nogen der vil forklare hvorfor det er sådan?På forhånd tak! -
Jules Verne rejsen til månen metode??
ForumindlægHej:) Skal op til AT eksamen i morgen i dansk og fysik med rejsen til månen af JV og sidder og tænker på om der er nogle der ved hvilken metode han gør brug af? (hypotetisk deduktiv metode eller induktiv metode?) hans hypotese – at det er muligt at affyre et bemandet projektil til månen - ... -
Produkt til projektopgave
ForumindlægHej, vi er to piger der skal til at lave et produkt til emnet "vejen til lykke". Vi er i tvivl om hvad man kunne lave, så det ville være en kæmpe hjælp, hvis i kunne hjælpe. Tak på forhånd :-) -
a,b i eksp. og pot.
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til mdt. årsprøve i matematik i morgen. Elementerne er ved at falde i hak, men jeg har lige nogle enkelte spørgsmål:1) Hvilken indflydelse har a og b på grafens udseende i en eksponential udvikling?Mit formodede svar er, at b er skæringen med y-aksen, mens a - som i en lineær... -
Analytisk geometri i 3D
ForumindlægI nogle opgaver står der at man skal finde vinklen imellem en plan og en linje. I andre opgaver står der at man skal finde vinklen imellem en spids eller stum vinkel imellem en plan og en linje. I det andet tilfælde trækker man selvsagt 90 grader fra resultatet af den vinkel man finder. Gæl... -
Stamfunktioner
ForumindlægHej Alle Jeg skal undersøge om f(x)=3x^2+ln(x)+3 er en stamfunktion for g(x)=6x+(1/x) det er jeg lidt i tvivl om hvordan man gør, siden at ved en stamfunktion skrives navnet på funktionen med stortbogstav, altså F(x). Er det ikke korrekt? -
købstæder?
ForumindlægHvad er købstæder?forstår det simpelthen bare ikke!?
