Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 17141 til 17160 af 63056
-
Reducer?
ForumindlægKan virkelige ikke finde ud af at reducere. Vil i ikke nok hjælpe mig? 2a+a-4+3a= 3a+7b+a+ (a-8)+(4a+9) (3x+5)-(x+1) På forhånd tak! -
Indikator - hvorfor?
ForumindlægHej, jeg skal bruge indikatoren fenolphalein med pK=9 i en titrering, hvor der er ækvalenspunkt ved ca. pH=8,8. Hvor er det lige netop denne indikator, som man bruger? (Titreringen er eddikesyre med natriumhydroxid) -
Hjælp
ForumindlægRigtigt svar: 50. Tabellen herunder er fra et datasæt, der har middeltallet 5. 8 7 4 5 3 2 ( ) 5 5 9 -
Proportionalitets faktor
ForumindlægJeg skal udfylde en tabel for dens tomme rummer: Der står: x ? 5 6 y 3 ? 9 HVORDAN FINDER JEG UD AF HVAD PROPORTIONALITETS FAKTOREN ER?? JEG HAR GLEMT DET -
Beregn OH^- i opløsningen
ForumindlægMan har en opløsning med ( H3O^+) = 4,6*10^-9 M a) Beregn OH^- i opløsningen. Har ingen ide om hvordan man regner denne opgave, hvis nogen kunne hjælpe ville det være super dejligt :)) -
Hjælp til cirkel
ForumindlægBestem tallet k, så cirklen c går gennem punktet P, når c : (x - 4)^2 + (y - k)^2 = 9 og P (6,10) Hvordan griber jeg lige denne an? ... -
Kemi olympiade
ForumindlægEt lille spørgsmål vedrørende, hvilke hjælpemidler, der tilladt. Sådan som jeg har forstået det, så er det kun formelsamling, databog og lommeregner, som må medbringes. Men da der i min formelsamling, f.eks. ikke er noget om spektroskopi, bliver disse opgaver noget svære.\n\nJeg ville egentligt b... -
Friår?!?!?!?
ForumindlægKan man ikke holde et friår mellem 2.g og 3.g ??Er så skoletræt :/ -
Lidt hjælp tak - til Naturvidenskab igen :/
ForumindlægEr lige stødt på disse spørgsmål : 1 spg. Tre ting jeg mener, der karakteriserer den naturvidenskabelige viden i modsætning til den humanistiske og den samfundsvidenskabelige: 2. spg. Hvad har de videnskabelige eksperter anbefalet, men har iløbet af noget tid lavet om på? (her tænker jeg eks. på... -
udæmpede svinginger - srp
ForumindlægHvor kan man se udæmpede svigninger i dagligdagen? og er disse udæmpede svingninger: mekaniske, termiske eller elektroniske svingninger? Jeg har rpøvet at søge på nettet, men jeg kan ikke rigtig finde noget. -
Lille fysikspørgsmål
ForumindlægHvis et tog kører mod venstre med en hastighed på 70 km/t og en mand som står på toget skyder mod højre. Hvad sker der med kuglen idet den afskydes med 70 km/t? -
Spole beregning
ForumindlægHej Jeg har en opgave der lyder: En brugsgenstand som består af en resistans og en ideel induktiv reaktans i serieforbindelse optager ved 230 V, 50Hz en strøm på 1,5A og en effekt på 150W Bestem resistansen R Bestem XL Jeg tænkte om man skulle sige Z=U/I men er det ikke impendansen for ... -
Newtons 2. lov
ForumindlægJeg har fået denne opgave, og jeg er kommet i tvivl, om hvordan jeg skal forklare, det jeg gør. Jeg kan ikke forklare hvorfor Newtons 2. lov er gældende. Det er b9;eren, som giver problemer. Opgaven lyder: Et elastikspring foregår fra en kran 54m over jorden, ( se figur ovenfor). Udspringeren... -
Praktisk anvendelse til andengradsligning...?
ForumindlægJeg står og skal bruge en daglidags situation, hvor man kan bruge en andengradsligning. Altså en praktisk anvendelse.Kan nogle være behjælpelige..? =o) -
Ballonfærd
ForumindlægAntag, at en ballon ved jordoverfladen havde en diameter på 1,0 meter og at luftens densitet var 1,20 kg/m3. -Beregn opdriften på en ballon ved jordoverfladen. Massen af mand, gondol, ballonhylstre og hellium var 100 kg. -Vurdér, hvor mange balloner der skulle bruges for at udføre bal... -
Dét her er sjove comics!
ForumindlægHej alle bruger fra SP. Vores alle sammens hr. Jerslev, er så kreativ at lave sine egne comics. De fleste nørder har muligvis hørt om www.xkcd.com og disse er af samme karakter. Jerslev er kreativ, men doven og nu opretter jeg indlægget for ham. Hvad synes I om hans comics? Er de sjove, for nørde... -
HVad er et elektrisk kredsløb?
ForumindlægHvis du skulle have en klar definition på et elektrisk kredsløb, hvordan du så formulere den? Skal nemlig til eksamen i FysikB. Go Søndag. -
Tilstandsformer
ForumindlægDer er tre tilstandsformer, ikke? Fast, flydende og dampform? -
Vedrørende AP og NV
ForumindlægJeg er godt klar over at AP- og NV-karakteren kommer på ens endelige afgangsbevis, dog uden at være medtællende. Kommer disse karakterer aldrig til at være medtællende når gennemsnittet skal beregnes. Næste gang jeg får standpunktskarakterer tæller AP- og NV-karaktereren så med i mit gennemsnit? ... -
termisk energi og varme
ForumindlægHej, jeg har en opg, der lyder sådan: Du skal opvarme 0,75 L vand i en aluiniumskedel. Kedlen vejer 0,45 kg. Begyndelsestemperaturen af vand og kedel er 12 grader celsius. Kedlen tilføres en elektrisk effekt på 1,8 kW.a) beregn den tilførte varmemængde i 1 min.hvordan gøres det? Nogen der kan hj...
