Søgning på: to keep the faith. Resultater: 17141 til 17160 af 18613
-
Koordinatsystem m. kugle
ForumindlægHey Jeg er virkelig en klump til koordiantsystemer og er stået helt af ved denne opgave: I et koordinatsystem i rummet her en kugle centrum i c(0,0,5) og i punktet P(2,,-1.7). Bestem en ligning for kuglen En tangentplan alfa til kuglen er givet ved ligningen x+2y-2z+1= Bestem den spidse vinkel me... -
bedøm karekter eksam
Forumindlæghej er der nogen der vil bedømme min engelsk skriftlig eksam er det en -3 elller 0 -
Hohmann-baner og flertrinsraketter
ForumindlægJeg håber, at der er nogle der har kendskab til raketteori og kosmologi, der kan besvare nedenstående spørgsmål: Jeg har læst lidt om Hohmann-baner, og kan forstå at det er den mest energibesparende måde at rejse fra Jorden med en raket til eksempelvis Månen. Men hvordan kan det være at netop den... -
Potensfunktion
ForumindlægV=429*L^2,9Bestem en regneforskrift for L som funktion af vægten V. Hvordan gør man det??? Jeg ved selvfølgelig, at det skal være noget med f(x) eller L=b*V^a, men hvad skal man gøre? -
Hvad handler engelsk B om?
ForumindlægSkal begynde på engelsk-B snart, og vil gerne vide hvad faget indebærer sådan generelt? Er ret stærk i det meste, måske ikke så meget analyse af tekst, er der meget af det? :D (Har ikke haft engleks c, så det er ret nyt for mig). Og er der nogle der kan foreslå noget gode bøger på engelsk... -
Engelsk og religion
ForumindlægJeg skriver i engelsk og religion (som samfundsvidenskabeligt fag), men nu er jeg pludselig kommet i tvivl om mit metodevalg. Jeg skriver om en bog, der handler om en religiøs pilgrimsrejse, hvor jeg benytter religionssociologi til at kritisere bogen. I engelsk bruger jeg en hermeneutisk metode -... -
Hvilken landsdel er du fra?
ForumindlægJeg sidder her og spekulerer på om her er flest jyder eller flest øboere hvad er I?Jeg er øbo (Sjælland)...Nej det er ikke særligt relevant i forhold til alle de eksamener, der lurer, jeg ved det godt! -
Religion - spørgsmål
ForumindlægHej!Min næste eksamen er religion. Jeg har i den anledning lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med!Hvad menes der med en udefra og en indefra tekst, i forbindelse med islam, kristendom og buddhismen?Hvilke ritualer er almindelige at komme op i, indenfor hhv. islam, kristendom og... -
International Økonomi noter
ForumindlægStår og skal til mundtlig eksamen i International Økonomi, og mangler nogle gode notater. Har prøvet at søge på siden, har da også fundet lidt af hvert - men ikke det helt rigtige. Noterne skal indeholde begreberne finanspolitik, pengepolitik, betalingsbalance osv. I den dur :)På forhånd tak -
Nazist/racist?
ForumindlægHej Studi.Jeg sidder lige og er ved at læse op til tysk eksamen og faldt over dette spørgsmål, mens jeg læste et referat af filmen "American History X":Hvad er forskellen på en nazist og en racist? ER der overhovedet nogen forskel?Jeg har prøvet at søge lidt hist og her, men fandt egent... -
hjælp til opg!
ForumindlægHej er der nogle der har mulighed, for at hjælpe mig med følgende opgave?: http://peecee.dk/?id=43042Det drejer sig om stk. 3 og 4. Er lidt usikker i det jeg har skrevet er nemlig ikke så god til mat.på forhånd tusind tak!! -
ligevægt?
Forumindlæghvad er forskellen på y og k, og hvordan beregnes de? -
Trekant
ForumindlægFiguren viser en trekant ABC, hvor∠A=51° , |AB|=4.50, |BC|=6.90 a) Bestem vinkel C og vinkel B b) Bestem længden af medianen Ma jeg ved ikke lige hvordan jeg bestemmer vinklerne?? På forhånd tak for hjælpen:) -
Hvad er "Genitive case" i dansk og latin?
ForumindlægHej! Kan du forklare i børnesprog denne problemstilling, jeg vil gerne have det lidt uddybet hvad det præcist drejer sig om når man taler om "genitive case". Tak på forhånd!! -
Startkomma?
ForumindlægSkal der sættes flere kommaer i følgende sætning?: Ikke alle er så heldige at have søskende, men de der har ved, hvordan det føles. -
Andengradsligninger
ForumindlægHejSidder og kæmper med to andengradsligninger hvor opgaven i den første går ud på at man ska bestemme b så andengradsligningen -x i anden + 2bx + b har præcis en løsningog den anden lyder - bestem de tal a, for hvilke løsningsmængden er Ø, når 2x i anden - 4x + a = 0Ville blive meget glad for h... -
skal mit eksamenbevis lukkes? Hjælp.
ForumindlægHej alle på studieportalen. Jeg har nogle spørgsmål vdr. mit eksamenbevis, som jeg håber i herinde kan hjælpe mig med at få svar på. Hvad sker der hvis jeg vælger at gå til en sygeeksamen? Og har jeg mulighed for at søge ind på videregående uddannelse? Vil mit eksamenbevis satdig blive lukket, hv... -
en der kan hjælpe mig med mat
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=7907 Øvelse 22 Wolsley Cardel fræser 1985/2850*100 2850-1985 Amerikansk MTD 5 HK 2995/3525*100 3525-2850 Stor amerikansk 23" 2185/2485*100 2485-2185 øvelse 23 100-93 93*100/100 øvelse 24 ... -
Tangenter og Sekanter. .
ForumindlægHej med jer ;) Jeg har denne opgave for i matematik, der handler om sekanter . . Opgaven: http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=10679 Men jeg sidder desværre fast. Jeg er nået så langt: a) Du har to punkter. Den ene hedder (x,y)=(3,-½). Sætter du værdien x=3 >ind i fun... -
Hjæææælp - mangler inspiration omkring en engelsk opgave
ForumindlægHej folkens. der er tilfældigvis ikke nogen der sidder inde med et engelsk essay omkring Reconciliation, eller bare nogle goder noter? er virkelig gået i stå med opgaven, og har inderligt brug for noget inspiration! Håber der er nogle der kan hjælpe mig :)
