Søgning på: To keep the faith. Resultater: 17161 til 17180 af 18613
-
Min ven, klassens klovn.
ForumindlægJeg ser, at der er en underskriftindsamling i gang herinde, for at blokere DanielPetersen. Måske skulle vi tværtimod lære at rumme de handicappede her på Studieportalen, og indse, at vi kan lære meget af de intelligensmæssigt mindre bemidlede. Vi må jo ihukomme, at Studieportalen er et forum, ... -
engelsk eksamen imorgen
Forumindlæger der nogle der har en analyse model engelsk mundtlig eksamen eller er der nogle der ved og gider skrive hvorfor nogle punkter man skal gå ud fra. på forhånd tak. -
Islam
ForumindlægHar man fri vilje i islam eller er alt determineret? Det virker lidt som m, når man læser Sura 16, at man har fri vilje.. -
Vægte på fagene
ForumindlægI et fag som engB skal man obligatorisk op i skriftlig eksamen. Hvis man derudover trækker engelsk som mundtlig eksamen, så vægter den mundtlige karakter 0,75. I et fortsættersprog på B-niveau vægter den mundtlige karakter altid for 1,5, hvis men trækker den som eksamen. Er det ikke uhensigtsmæ... -
Studieportalen er på vej i grøften
ForumindlægStudieportalen er fyldt af "low lives" der ødelægger diskussionerne med irrelevante spørgsmål om sex og andre unødvendige ting. Jeg foreslår en grundig oprydning af brugerprofiler. Erik Morsing, Sommerflue, eksamenshaj, tal pædagog, ... disse brugere skal til at tage sig sammen, lade væ... -
Kender i sangen?
ForumindlægJeg hørte forleden en flok dygtige 3.g'er (som har musik på A-niveau) synge en sang, men jeg husker ikke så meget af den, og da jeg virkelig gerne vil høre den igen, så håber jeg på, en herinde fra, vil/kan hjælpe mig. Jeg kan huske nogle ord som first time I pray for you (eller var det last ... -
Mit hjertes indvandrer
ForumindlægEr der nogen der har nogle interessante tanker om Benny Andersens digt: "Mit hjertes indvandrer". Hvis der er ville jeg meget gerne have nogle input's...! Jeg skal aflevere i morgen.. -
Uretfærdig eller retfærdig bedømmelse af essay
ForumindlægHej! Jeg skulle skrive et essay om elektroniske medier. Min lære gav mig 4 for den, men synes ikke det er retfærdigt. Synes i det er en retfærdig eller uretfærdig bedømmelse? Vil nemlig gerne vide hvad, der skulle gøres bedre til næste gang. Her er det: Mildere syn på medier Tv, c... -
Hvorfor fik nazismen ikke fat i DK?
ForumindlægEr igang med dansk-historie opgave, og har stillet mig selv spørgsmålet "Hvorfor fik nazismen ikke fat i Danmark i 30'erne?" Hvorfor??? -
Badminton drejebog eksamen
ForumindlægHey jeg går på HF og har idræt på B-niveau, jeg skal med en klassekammerat bruge 20min til eksamen på at fremvise diverse badminton øvelser. Jeg kunne godt bruge nogle fif til hvordan drejebogen udarbejdes. Vigtigst af alt, så mangler vi nogle gode badminton øvelser. Der lægges vægt på funkt... -
Tilpasning og Naturlig selektion
ForumindlægHejsa. jeg skal skrive biologi rapport om Evolution. Jeg skal forklare begreberne " Selektion ( Naturlig)" og " Tilpasning", jeg det gør mig lidt forvirret, for jeg synes det minder om hinanden. En der kan give mig en forklaring på begreberne og forklaring på forskellen? Tak. -
Hjælp geometri!
ForumindlægHej Ja jeg har en opgave der hedder følgende: I et rektangel er diagonalen 5 cm, mens arealet er 11 cm2 a) Bestem rektanglets sidelængder. Håber í kan hjælpe med det. -
Maksimale hastighed af elektron!
ForumindlægHvordan beregner jeg den maksimale hastighed som en elektron kan få efter sammenstødet med en foton? Jeg har allerede udregnet frekvens, energi (både i J og eV). Tak på forhånd! -
reducering
Forumindlægjeg skal reducer 9k^9 * y^3 *k^-4 (3y)^2 * k altså den første divideret med den nederst -
hvorledes mutationer kan føre til forkert opbyggede proteiner, men at det ikke altid sker.
ForumindlægHej Nogle der kan hjælpe med dette spørgsmål: Forklar hvorledes mutationer kan føre til forkert opbyggede proteiner, men at det ikke altid sker. -
Mdt. eksamen 1-årigt A niveau
ForumindlægHvordan forbereder i jer til mdt. engelsk A eksamen (1-årigt forlæb)? Altså pensum er jo ikke ligefrem noget der er helt vildt, men er det nok bare at have sine noter med til de tekster mn har læst og så det ligesom bare det? Hvordan gør I/du? -
energiforbrug
ForumindlægVi ser på en 60 W pære. Pæren lyser i 4 timer. a) Beregn pærens energiforbrug ? -
Rettelse af en oversættelse.
ForumindlægHej :)) Jeg vil meget gerne have rettet denne oversættelse fra dansk til tysk. Der lægges vægt på personlige pronominer samt ordstilling. DANSK Spejlet er smukt. Det er også gammelt. Far har købt det til mig hos en antikvitetshandler. – Lisa har en bror på(von) 8 år, men hun leger aldrig... -
Absolut usikkerhed
ForumindlægHej, jeg har vedhhæftet det som jeg ikke forstår, hvor jeg har lavet en hvid pil til det. Jeg forstår hvordan man beregner den asbolutte usikkerhed for massen i procent, hvor jeg tager dens absolutte usikkerhed i måltværdi/værdien af dens masse(hvor meget den vejer) og gange med procent. Det skal... -
Oversættelse
ForumindlægHar gjort mit bedste. vil meget gerne høre hvis noget af det er forkert. 1. Jeg ventede 2 timer. - Ich wartete 2 Stunden. 2. Du fortalte mig, at du boede hos dine forældre. - Du erzähltest mir, dass du bei deinen Eltern wohntest. 3. De spurgte altid efter ham, men jeg svarede, at han aldrig besø...
