Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 17201 til 17220 af 23683
-
AG OG EF
ForumindlægKunne godt bruge lidt hurtig repons på en aflevering til imorgen!Jeg har spørgsmålet: Kommenter niveauet for afkastningsgraden og egenkapitalens forrentning i A/S Chokoladefabrikken FRØEN og gør rede for sammenhængen mellem de to tal.Afkastningsgraden er 16,25 og er steget (12,8%)over en 3-årig p... -
Hvordan skrives dette?
ForumindlægHvordan skriver jeg dette på engelsk med henblik på at karakterisere hovedpersonen? Det der med henblik lyder mærkeligt -> in preparation for a characterization of the main character? -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på... -
Biologi
ForumindlægHej Sidder med forberedelse til biologieksamen b-niveau.. Er der nogen der ved om man skal inddrage forsøg i mundtlig eksamen? For kan ikke få de forsøg vi har lavet ind i det emne jeg har trukket :s -
Rentabilitet - hjælp!
ForumindlægJeg skal regne gældsrente, gearing, overskudsgrad og aktivers omsætningshastighed. Dog er nettoomsætning ikke oplyst, hvilket skal bruges til de to sidst nævnt. Hvad bruger jeg så i stedet for nettoomsætning? Og et andet spørgsmål - når jeg regner gearing - så skriver den, at den for år 2014 ... -
international politik (eksamen hjælp)
Forumindlæghej... jeg sidder nu og skal til eksamen i morgen. jeg har trukket emnet international politik med teksterne: A: 60 år: en fødselar på udkig efter nye missioner. information 04.04.2009. B: Demokratijihad. Nato ved at miste pusten. politiken 01.04.2009. C: PET: Kampen mod terror kræver takt og ton... -
Dejlig tysk om løst sammensatte verber
ForumindlægHej alle! Sidder her med noget tysk og er lidt i tvivl om en enkel ting. Se det vedhæftede billede. Kan I finde nogle fejl? Og så er jeg i tvil om jeg har brugt det rigtige ord nede i sætning 4 og 5 opgave B. Er det rigtigt at bruge an fordi der findes mange udgaver såsom anschlagen, vorschal... -
AT sag - kemi/dansk
ForumindlægHej alle. Er kommet i den vaskelige situation, at jeg som naturvidenskabelig, skal op i AT 2011: At være på som årsprøve. Dertil har jeg valgt fagene Dansk (A) og Kemi (B). Mit spørgsmål er så om i har nogle forslag til min sag (emnet), hvor de to ovennævnte fag indgår? Har stærkt brug for ... -
råd til fs
ForumindlægHej.. Jeg hjælper mange på folkeskoleniveau med deres lektier.. Og jeg kunne godt bruge nogle råd fra jer om hvordan de bedst kan fremlægge, når de fræmlægger... Jeg har fortalt lidt om mundtlig retorik og de taksonomiske niveauer.. Kunne I give råd ?? hvordan de kan få en god start på skolen og ... -
Bøjning
ForumindlægHåber der er en venlig sjæl derude, der kunne hjælpe mig, da jeg nemlig har glemt hvordan man nu bøjede.. fra "Mig" til "hende"? Eks. Han behandlede mig godt --> Han behandlede hende godt? -
Emner til Ødipus og Odysseen
ForumindlægJeg skal til eksamen inden længe og ville høre om nogle her kunne komme med nogle forslag til relevante problemstillinger, perspektiveringer eller generelt andre emner, der bringer en samtale udover det referende niveau. Er klar over basiske ting som hybris og nemesis. Men kunne godt lidt andre ... -
Are/is - Flertal og ental
ForumindlægHej! Nu sidder jeg her med engelsklektierne til i morgen, og har et problem. Jeg har lige fået en prøve tilbage som vi tog i forbindelse med at vi har fået ny engelsklærer. Det gik - midt sagt - ikke godt. Med et 4-tal nederst på siden vil jeg gerne gøre et godt forsøg på at få det ændret, til f... -
KIg vedlagt billag en sød sjæl som kan hjælpe med de to opgaver
ForumindlægEn sød en der vil hjælpe -
Dansk mundtligt eksamen - DRAMA
ForumindlægJeg har trukket drama til dansk mundligt prøve. Vi har fået opgivet disse tekster: Romeo og Julie af William Shakespeare Erasmus Montanus af Ludvig Holberg Først bli'r man jo født af Line Knutzon Det værste og det bedste Søren Ulrik Thomsen Skal jeg så selv vælge min egen tekst, som o... -
mundtlig fsa
ForumindlægSkal snart til afgangsprøven, og har ikke rigtig nogle anelse om hvad man skal sige når man kommer ind. skal man bare starte mit fordybelsesområde er ........, og har valgt prøveoplæg...... OSV Jeg mener det står jo allerede på forsiden af min synopsis, men er det godt at starte m... -
Metoder - AT, Kunstig befrugtning og designerbørn
ForumindlægHej, jeg har i min synopsis skrevet om teknikker indenfor kunstig befrugtning og om designerbørn.Men problemet er bare at jeg ikke rigtig ved hvilke metoder jeg har brugt. Jeg ved at der i dette fakultet findes en induktiv og deduktiv metode, men som sagt ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal skrive ... -
Ideologier
ForumindlægHej, det er min første aflevering i samfundsfag, og jeg har fået tildelt dette nedenstående spørgsmål som jeg skal gå ud fra: Er variationerne hos partiernes politik så begrænset, at der nærmest er tale om én samlet partimasse hvor partierne ikke adskiller sig fra hinanden. Hvordan skal jeg sta... -
Elastisk stød
ForumindlægHej.. Har en opgave jeg godt kunne bruge lidt hjælp til.. En kugle med massen 0.40 kg og farten 6.0 m/s indhenter en anden kugle med massen 1.0 kg og støder centralt og elastisk sammen med denne. Den lille kugle ligge stille efter stødet. Jeg skal så finde den store kugles fart inden og efter stø... -
Skriftlige eksamen!!
ForumindlægHej!! Jeg skal op til skriftlig dansk eksamen på tirsdag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogle fif om forberedelse til eksamen!! Jeg kunne godt ønske mig nogle link til udførelse af skriftlig eksamen, hvis det kan lade sig gøre?? På forhånd tak -
Tysk EKSAMEN! 24 timers forberedelse.
ForumindlægHej. Jeg skal op til min tysk eksamen i morgen (d. 21/6) kl 12. Så hvis jeg kan nå at få et par hurtige svar inden da, ville det være meget nyttigt! Mit tysk er meget dårligt så kunne godt bruge lidt hjælp til forståelse af teksten. Har fået en tekst af Ingeborg Drewitz. Den hedder: Nacht. ...
