Søgning på: de måske egnede. Resultater: 17261 til 17280 af 29788
-
Hjælp til historie
ForumindlægHey derude!Jeg tænkte på om nogle af jer derude sidder inde med nogle gode noter/raporter omkring "Amerikas Uafhængighedskrig". Hvis ja, så pleace hjælp!Venlig Hilsen Nina -
Joule og Watt
ForumindlægHvis jeg dividerer J med W hvilken enhed kommer det så ud i? -
rettelse af stil
ForumindlægHej - jeg har et problem og det er at jeg er VIRKELIG dårlig til engelsk. Så vil jeg spørge om der en god engelsktaler der gerne vil rette min stil igennem. Jeg er ikke blevet færdig endnum men hvis en ville rette det der indtil videre er skrevet ville jeg blive glad. På forhånd tak. Absent is an... -
hjælp !!!
ForumindlægOpgave: januar har værdien 45 april har værdien 35 oktober har værdien 50 november har værdien 55 Hvilken værdi har september ? Mvh BNH -------------------------------------------------------------------------------- -
Differentialregning (ligning for tangent)
ForumindlægHej alle, håber der er nogle derude som kan hjælpe med følgende opgave: Funktionen g er givet ved forskriften g(x)=x3+2x2-x 1) Løs ligningen g'(x)=-2 2) Bestem en ligning for hver af de tangenter, der har hældning 3. Jeg har differentieret udtrykket: g'(x)=3x2+4x-1 Skal jeg så bare... -
Hjælp mig med en formel!?
ForumindlægHejsa Alle Sammen...Sidder og grubler... Jeg skal bruge en formel til noget kemi, men har kun fysik/kemi enkeltfag, så kan ikke den formel de skal bruge til dette...Prøver at forklare...Vi skulle måle en sikkerhedsafstand på hhv alfa, beta og gamme-stråling, sikkerhedsafstanden er 17, da det er e... -
En uretfærdig karakter!
ForumindlægHej allesammen!!Jeg befinder mig i øjeblikket i en svær situation. Jeg har i dag fået min geografi karakter at vide. Jeg har fået et 8-tal, som jeg er utilfreds med, for jeg finder det uretfærdigt. Da jeg har fået et 10 og 9 pil op ad for mine rapporter. Han kan kun bedømme os ud fra det skriftli... -
OLD! billeder.
Forumindlægjeg skal til examen i old og er ikke helt klar over hvordan man skal gribe de billeder (af skulpturer, vaser, etc) man får udleveret an... Lidt hjælp ville være rart. -
Demokrati
ForumindlægHej alle,Er der en venlig sjæl som vil forklare mig foreskellen på følgende 4 udtryk?- Repræsentativt demokrati- Direkte demokrati- Konkurrencedemokrati- DeltagelsesdemokratiKan det passe at de hænger parvist sammen?På forhånd tak./Tina -
Udbetaling
ForumindlægHej SP. Spørgsmål angående udbetaling Danmark og boligstøtte. Jeg bor hjemme, 19 år, og har nu modtaget SU siden 2013. Hvad jeg ved, er, at det er mine forældre der tager sig af alt andet regninger derhjemme. Nu har jeg fået et brev fra Udbetaling Danmark om at jeg har fået for meget udbetaling... -
Mat program.
ForumindlægHi allHvilket program er godt at bruge til at skrive mat opgaver ind med, ud over Excel..Thx :D -
Major and minor lines
ForumindlægHejsaPå engelsk millimeter papir beskrives de fede og tynde linier ofte som MAJOR og MINOR lines.Lyde fede og tynde linier som en plausibel dansk oversættelse.Hvis ikke - hvad ville i så kalde dem ?På forhånd takBjarne -
SWOT-analyse
ForumindlægEr der nogen som kan finde ud af at lave en SWOT-analyse om Mc. Donald`s, er gået helt i stå...! -
3g. opgave?
ForumindlægEr der ikke nogle der har nogle gode forslag til hvad man kunne skrive om i en 3. års opgave? Jeg vil gerne skrive i fysik eller matematik, men er tom for gode emner... Det må gerne være et emne hvor der er noget gods på og hvormed det er muligt at komme op i den høje ende af karakterskalaen. På ... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHej! Jeg har denne matematik opgave, jeg har lavet a) og ville lige høre om den første del i b) er rigtig. Kan det passe, at konstanten a er fremskrivningsfaktoren, og på ét år vil elektricitetsproduktionen ændre sig med faktoren a? (Har vedhæftet opgaven) -
Matematik!!!
ForumindlægJeg vil gerne hører om jeg har regnet rigtigt?Reducer:A) 8x+4y/12x+6y = 4/3B) 6a*b+6a/2(b+1) = 12a/4C) 3x+2/3 - 2x+1/2 = 1 -
Hjemmeopgavehjælp
ForumindlægKære StudiJeg har en opgave jeg overhovedet ikke kan få til at hænge sammen, der står:Bestem y udtrykt ved x ud fra ligningen 2xy = x^3 + x + 3yJeg syntes det er underligt med to ukendte størrelser (x og y) i samme ligning….Derudover vil jeg gerne vide noget med hensyn til en anden opgave, når de... -
Differentialligning
ForumindlægHej!Jeg søger hjælp til løsning af opg. 3.067 i "Eksamensopgaver i matematik - 1-årigt forløb til A-niveau".Opgaven lyder:y*(dy/dx)=-(1/2)*(y^2-25) , y>5En funktion f er løsning til differentialligningen, og dens graf går gennem punktet P(0,10).Bestem hældningskoefficienten for t... -
Mat. eks.-opg. 1.191
ForumindlægJeg skal finde samtlige andengradspolynomier P der tilfredsstiller ligningenxP'(x) = 2P(x) - xProblemet er bare, at jeg ikke kan finde nogen andengradspolynomier overhovedet. Kun nogle lidt bizarre eksponentialfunktioner... Nogen der har en god ide? -
Corioliskraften
ForumindlægHvordan virker den såkaldte fiktive kraft, "corioliskraften". Jeg har forstået det sådan at hvis man udfører en jævn bevægelse i en ret linje, i et koordinatsytem der roterer jævnt. Da vil det føles som om den rette linje vil bevæge sig med koordinatsystemets roterende vej.
