Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17281 til 17300 af 114887
-
Funktion, x0
ForumindlægHej. Hvordan finder jeg x0 i denne ligning? f(x)=(1/(x^2)+1 Tak for hjælpen! -
Lineær-funktion
ForumindlægJeg har en lille opgave her, som jeg tror er rigtig en der lige vil kigge og rette. :) Opgave 1 Grafen for en lineær funktion f(x) går igennem punkterne P(-2,1) og Q(3,2). - Bestem forskrift for f(x). Jeg har brugt to-punkts-formlen og får: f(x)=1/5x + 7/5 Kan det passe.? Bemærk at 1/5 og 7/... -
differentialregning
ForumindlægBestem x-koordinaten til det punkt på grafen for f(x)=x4, hvor tangenthældningen er -32 hjælp? Er kommet frem til: 4x3 = -32 kan ikke komme videre -
Friedmannligninger
ForumindlægHej folkens jeg er næsten færdig med min studieretningsopgave nu. Jeg mangler lige nogle enkelte detaljer, et af dem er at forklare hvordan (4.2) bliver til (5.3) på følgende billede: http://img159.imageshack.us/img159/6371/problemow8.jpg Hvis der er nogen der kan give et hint, vil jeg være tak... -
tangents ligning i et givet punkt
ForumindlægHej jeg har lige en opg. her i en mat.afl. til i morgen som jeg ikke rigtig kan finde ud af: "Bestem...en ligning for tangenten i det givne punkt P": f(x)=3xe^x-e^x P (-1,f(-1)) Hvis man sætter -1 ind på alle x39;ernes plads ved jeg ikke hvordan jeg skal... -
kemi opgave
Forumindlægkan De færdiggøre reaktionsskemaet i det tilfælde hvor reaktionen kan forløbe? Ag + H+ ----> Al + H+ ---> -
trekantdillema
Forumindlæghej kan man finde højden af en trekant uden at have graderne,jeg har a=2,435 b=3,671 c=4,40516 på forhånd tak for hjælpen -
3-trinsreglen
Forumindlæghej, jeg har et spørgsmål der lyder: beregn ved hjælp af 3-trinsreglen f´(2) for funktionen med forskriften: f(x)=x3-3x-1 det jeg har gjort indtil videre er dette as=(f(x0+dx)-f(x0))/dx da jeg ved det er f´(x) jeg skal finde kan jeg sige x0=2 så as=(f(2+dx)-f(2))/dx men det er så her jeg går i... -
SSO - Redox HJÆLP!!
ForumindlægJeg skriver SSO i kemi, og jeg har problemer men at få afstemt min redoxsreaktion, ville høre om der var nogle søde mennesker med overskud og lige ville give en hånd.. :D NO3+(aq) + Cu (s) --> NO2 (g) + Cu2+ (aq) + H2O (aq) NO3 er faktisk HNO3 men fordi Cu sidder til højre på spændningsrække u... -
Tangent og røringspunkt?
ForumindlægUndersøg ved udregning om linjen : Y = 3x - 9/2 er tangent til grafen: f(x) 1/2x^2. Angiv i givetfald røringspunktet til koordinaterne??? Nogen der kan hjælpe mig lidt, aner ik lige hvordan jeg skal gribe den an....:-( -
Rettelse af stil
Forumindlæghvem gider ret min stil på 2.sider???? -
Ligning
ForumindlægNogle der kan løse ligningen: 1=(1/3)*(pi*x^2)*(1/((1/3)*(pi*x^2)) x=? Min lommeregner giver resultatet: x=x :S -
(2a+b)^2 - (a-2b)^2
Forumindlæghej (: . (2a+b)^2 - (a-2b)^2 , jeg er gået helt i stå, med noget så enkelt, nogle der lige vil hjælpe mig igang : ) ? På forhåndt tak. -
simpel ligning
ForumindlægHej, Synes selv denne ligning ser ret simpel ud og måske er det dumt af mig at spørge, men hvordan udregner man h? 16,8 = 1/3h * 4,2 Skal man isolere h? -
Rettelse, venlig sjæl derude
ForumindlægRettelse af dansk stil inden imorgen ville være dybt taknemmelig hvis der en venlig sjæl derude som gidr tage sig i til at kigge den igennem for småfejl. -
tidsberegning
ForumindlægHeej nogen der kan hjælpe mig med følgende opg. ? templet blev bygget i år 300 f.kr hvor mange år er det siden? -
Sidste spg. i dag :) Hjælp!
ForumindlægHvilke atomer i det periodiske system danner elektronparbinding, prikformler og stregformler - give eksempler på molekyler, enkeltbinding, dobbeltbinding, evt. trippelbinding - gerne eksempler fra den uorganiske kemi, og fra den organiske kemi, samt snakke om polære og upolære molekyler -
Krydsprodukt med vektorer i rummet
ForumindlægHvordan regner jeg AB x AC? AB og AC er vektorer. AB=(-2,3,0) og AC=(-2,0,4) -
Bestem integrale
ForumindlægHej! Jeg har funktionen f(x)=kvadratrod(x) - 1. Derefter skal jeg finde det bestemte integrale fra 0 til 9. Synes det var let nok indtil min lærer sagde, at kvadratroden(x) = x^0,5??? (hvis man integere) Hvis jeg regner ud på hans måde får jeg -6, som resultat. Nogen der kan forklare mig dette? ... -
Morgenfruer, (Calendula).
ForumindlægEr der nogen, der kan give mig den kemiske betegnelse på den saft, der findes i Morgenfruens stængel? Altså i det hele taget, hvad saften består af, hvis der er flere stoffer. Det er en vigtig ingrediens i min nye opfindelse. Jeg prøver selvfølgelig også søgemaskinerne.
