Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17281 til 17300 af 18123
-
Hvordan pluser jeg 3 brøker sammen
ForumindlægHvordan pluser jeg 3 brøker sammen altså 2/3+3/4+5/8? -
forstår ikke denne opgave
ForumindlægOpgave 7: En meget sløv kogeplade En person sætter sig for at koge noget vand. Han benytter en meget sløv kogeplade, der omsætter energi med effekten 75W. Desuden benytter han en håndmixer med effekten 150W og en nyttevirkning på 50% til at opvarme vandet. Opvarmningen varer i 10 min a. Hva... -
Lyd
ForumindlægHar denne opgave som jeg kæmper lidt, se fil! Her ses resultater fra det forsøg, der er vist på figuren tidligere, hvor lydens hastighed bestemmes. 1) Forklar, hvad der er afsat på de to akser i koordinatsystemet, og giv en fortolkning af grafen. 2) Bestem ud fra grafen en værdi for lydens has... -
Valg af uddanelse efter 9.kl
ForumindlægJeg går i 8.kl og er efterhånden begyndt at tænke lidt over hvilken ungdomsuddannelse jeg skal tage efter folkeskolen. Jeg vil helst en af de gymnasielle uddannelser(STX, HHX ell. HTX), og jeg har også karaktererne til det. Jeg kan bare ikke vælge hvilken en af dem det skal være :S Så derfor vil ... -
Blækregning sæt nr 10...
ForumindlægOpg 6) Direktør Jøsson skal på forretningsrejse til Tyskland, Holland og Belgien. Han går i banken og køber: 500 D-Mark til kurs 387 800 Gylden til kurs 275 20.000 Belgiske frances til kurs 17.8 Hvor meget skal han ialt betale? (Der ses bort fra veksel-gebyr) Help?? x3 -
Gas og hastighed
ForumindlægNogen der kan hjælpe med den her opgave: http://Billedeupload.dk/showpic-1405.jpg Tak -
Giv aldrig op!
ForumindlægMange tror, at man kan sætte lighedstegn mellem liv og skole, men det er altså ikke tilfældet. I hvert tilfælde ikke for mit vedkommende! ________________________________________________________ Jeg har en veninde (3g), der er ret nede over sine karakterer. De er altid dårlige. Men hun kan da ik... -
bølge
Forumindlægen funktion af formen exp(ik(x-vt)) repræsenterer en bølge der løber mod højre. Men min bog siger så, at en funktion af formen exp(-ik(x-vt)) så repræsenterer en bølge mod venstre. Men burde det ikke være exp(ik(x+vt)) eller hvilken betydning betydning har det at, x->-x? -
Bells tankeeksperiment
ForumindlægEr der nogen, der kort kan forklare mig Bells tankeeksperiment om elektronernes spinretning? På forhånd tak. -
Logistisk vækst
ForumindlægHej folkens, Jeg har bare et lille spørgsmål :) Jeg skal "bare" gør rede for for logistisk vækst Jeg har nogenlunde styr på det, men ville lige høre ad. -
Klage over AT-karakter
ForumindlægHeej.. Jeg har været oppe til AT-eksamen i dag og fik 7. Jeg havde skrevet en synopsis i biologi og historie om organtransplantation.. Jeg ligger normalt til 12 i biologi og derfor havde jeg valgt at ligge vægt på biologi-delen.. Deres begrundelse for min karakter var for det første metoder, men... -
Er oxygen tungere eller lettere end luften??
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem med en rapport og jeg vil gerne have et svar der er til at forstå... Går nemlig kun i 7. Er oxygen tungere eller lettere end luften?? -
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
har nogen været oppe til eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal op til AT eksamen snart, så jeg vil høre hvad lærer/censor lagde vægt på? Og skal man sige noget om metoder og teori som man har anvendt? For det er jo vel ikk alt man skal fortælle om som står i synopsen.? -
Gymnasievalg
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal sende ansøgning til gymnasier senest d. 15. marts. Jeg ved ikke om jeg vil på STX eller HTX. Jeg tænkte på om, der er nogle af jer, der har gået på HTX, som måske kan fortælle lidt om det. Jeg er lidt nysgerrig om dreng/pige fordeling i klasserne. Jeg ... -
Elektromagnetisk induktion
ForumindlægJeg skal forklare hvordan en vindmølle producere energi. Jeg har i min fysikbog et afsnit der hedder ''Elektromagnetisk induktion'', er det princippet i hvordan en vindmølle generere strøm? eller ligger der andre ting bag? Der er et eksempel med en dynamocykellygte, er det samme p... -
Induktion og vekselstrøm.. 9. klasse
ForumindlægHeej .. Nogen der kan fortælle lidt om induktion og Vekselstrøm ? På forhånd tak ! :) -
Smeltevarme
ForumindlægHej alle sammen er der nogen kan forklare den anden opgave i den file for jeg ikke helt sikker hvad det går ud på. -
Den topologiske dimension
ForumindlægHejsa, tænkte om der er nogen der kunne forklare mig hvad definationen på den topologiske dimension er? Og gerne komme med et eksempel på hvordan den beregnes for et eller anden objekt. Der findes alt for meget om det på nettet til at jeg lige kan danne mig et overblik. Så ville være super hvi... -
Er penge alt?
ForumindlægER PENGE ALT? penge på kontoen giver frihed frihed giver lykke så jaa For penge er ikke ikke alt. Penge er alt. Penge er din vej til verden, Penge gør det værd at leve, pengene fordriver det ondevæk, derfor brug penge som følge af din ...
