Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 17301 til 17320 af 153440
  • funktion og graf

    Forumindlæg
    Jeg har fået en funktion f der opfylder at f (0) = 5 og f (10) = -1 hvordan kan jeg tegne grafen for funktionen?
  • Haster s:

    Forumindlæg
    Sidder med blækregning til imorgen & mangler en opgave , som jeg har temmelig store problemer med . s: Er der ikk en, der kan svarer mig på, hvordan man differentiere 1 divideret med kvadratroden af x & hvorfor ?
  • Reaktionsskema?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal lave et reaktionskema, men kan ikke helt finde ud af henfaldet i (12)(6)C + (2)(1)H --> (13)(7)N + ??? Nogle der kan hjælpe? Mvh Ronja
  • hjælp!

    Forumindlæg
    Hvordan kan jeg lave denne her ligning? (15x+20):5+3(2x-1)=10 Mit bud er noget med dette her: 3*2x-3*-1=10 .. Er det rigtigt`?
  • polunomiers rødder

    Forumindlæg
    Hvordan finder jeg forskriften for et 4. gradspolynomium der har rødderne -1,4 og 6 (og ikke flere), og som i 1 har værdien 5. Jeg synes virkelig det er nogle sværer opgaver.
  • Ligning

    Forumindlæg
    Hej, er der ikke nogle som lige kan forklare og eventuelt regne den her opgave ud, da jeg har haft mange problemer med at finde ud af hvordan man regner den ud. 2x ----------- =4, hvor x=1 1-x Forstår jeg ikke en pind af.
  • Brøker HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    hej jeg er stødt på nogle brøker som jeg kan finde ud af, håber på at i kan hjælpe mig med dem 3 1/3 : 1 1/3 = 1/5*2/7 = 9 1/3 - 4 3/5 =
  • Isolere t?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med en opgave - og er kommet frem til følgende ligning, men hvordan er det nu lige, jeg så isolere t? 13 = 20 * (1- 0,89 * e^(-0,17*t))^3 På forhånd tak for hjælpen :-)
  • Ligning for linjen m

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg forstår ikke helt hvordan denne opgave skal løses, håber der er nogen som kan hjælpe:) Bestem ligning for linjen m, når den går igennem punktet (2, -1) og har hældningskoifficienten -2.
  • for en funktion f gælder

    Forumindlæg
    vis, at f(x) = 2e0,5x^2 -x er løsning til differentialligningen dy/dx = y(x - 1 ) angiv derefter koordinaterne til funktionens ekstrema ?
  • Ligning

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til en opgave. Hvordan beskriver jeg, den måde denne her ligning blev løst på? 3x=2(1/2-x)-6 3x=1-2x-6 3x=-2x-5 5x=-5 x=-1
  • Reaktionsorden

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælp mig med nogle kemi opgave jeg har vedhæftet jeg har svært ved at besteme om reaktionen er 1 eller anden orden:-S på forhånd tak
  • Hældningskoefficient

    Forumindlæg
    Håber at der er en der kan hjælpe. En funktion f er givet ved f(x)=e^2x-3x Undersøg om der findes en tangent til grafen der har hældningskoefficienten -1. På forhånd tak!
  • Har brug for en forklaring på Logistisk vækst bevis

    Forumindlæg
    Hvordan kan den første 1. ligning være lige med den 2. ligning? på vidoen siger at c*e^amx dividere med alle variablerne i nævneren. Jeg er meget forvirret.
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har en andengradsligning der hedder x^2+4x+1 = 0 Og jeg kan virkelig ikke få den til at gå op!! Pleaaase, help me!!
  • Bestem t vektor

    Forumindlæg
    Bestem T så vinkelen imellem de to vektorer a(2 ovet t) og b((2t+1) over 5) er 60 grader Hvad gør jeg??????
  • Er det bedst at have et apparat med høj eller lav nyttevirkning?

    Forumindlæg
    Jeg tænker det virker mest logisk hvis det er bedst at et apparat har en høj nyttevirkning, for så er den jo tættere på 1 som er det højeste den kan blive, men ville lige være sikker ved at spørge? :) Tak på forhånd!
  • Reducering og ligning

    Forumindlæg
    Hej! En der vil hjælpe mig med disse opgaver? :-) Opgave 1: Reducer udtrykket: xy + x2 / xy Opgave 2: Løs ligningen: x2 - 5x + 4 = 0
  • Biimplikation

    Forumindlæg
    Må man godt sætte biimplikationstegn eller ensbetydende tegn, når man finder en vinkel? Fx cos(v) = 123 <=> eller => v = cos^-1(v)
  • Isolering af r og n i kapitalfremskrivnings formlen

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ikke lige den største haj når et kommer til at isolere. Og har brug for hjælp til at isolere r og n i kapitalfremskrivnings formlen. K=K0*(1+r)^n På forhånd tak.