Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 17301 til 17320 af 153440
-
funktion og graf
ForumindlægJeg har fået en funktion f der opfylder at f (0) = 5 og f (10) = -1 hvordan kan jeg tegne grafen for funktionen? -
Haster s:
ForumindlægSidder med blækregning til imorgen & mangler en opgave , som jeg har temmelig store problemer med . s: Er der ikk en, der kan svarer mig på, hvordan man differentiere 1 divideret med kvadratroden af x & hvorfor ? -
Reaktionsskema?
ForumindlægHej! Jeg skal lave et reaktionskema, men kan ikke helt finde ud af henfaldet i (12)(6)C + (2)(1)H --> (13)(7)N + ??? Nogle der kan hjælpe? Mvh Ronja -
hjælp!
ForumindlægHvordan kan jeg lave denne her ligning? (15x+20):5+3(2x-1)=10 Mit bud er noget med dette her: 3*2x-3*-1=10 .. Er det rigtigt`? -
polunomiers rødder
ForumindlægHvordan finder jeg forskriften for et 4. gradspolynomium der har rødderne -1,4 og 6 (og ikke flere), og som i 1 har værdien 5. Jeg synes virkelig det er nogle sværer opgaver. -
Ligning
ForumindlægHej, er der ikke nogle som lige kan forklare og eventuelt regne den her opgave ud, da jeg har haft mange problemer med at finde ud af hvordan man regner den ud. 2x ----------- =4, hvor x=1 1-x Forstår jeg ikke en pind af. -
Brøker HJÆLP!!!
Forumindlæghej jeg er stødt på nogle brøker som jeg kan finde ud af, håber på at i kan hjælpe mig med dem 3 1/3 : 1 1/3 = 1/5*2/7 = 9 1/3 - 4 3/5 = -
Isolere t?
ForumindlægHej, jeg er i gang med en opgave - og er kommet frem til følgende ligning, men hvordan er det nu lige, jeg så isolere t? 13 = 20 * (1- 0,89 * e^(-0,17*t))^3 På forhånd tak for hjælpen :-) -
Ligning for linjen m
ForumindlægHejsa! Jeg forstår ikke helt hvordan denne opgave skal løses, håber der er nogen som kan hjælpe:) Bestem ligning for linjen m, når den går igennem punktet (2, -1) og har hældningskoifficienten -2. -
for en funktion f gælder
Forumindlægvis, at f(x) = 2e0,5x^2 -x er løsning til differentialligningen dy/dx = y(x - 1 ) angiv derefter koordinaterne til funktionens ekstrema ? -
Ligning
ForumindlægHar brug for hjælp til en opgave. Hvordan beskriver jeg, den måde denne her ligning blev løst på? 3x=2(1/2-x)-6 3x=1-2x-6 3x=-2x-5 5x=-5 x=-1 -
Reaktionsorden
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælp mig med nogle kemi opgave jeg har vedhæftet jeg har svært ved at besteme om reaktionen er 1 eller anden orden:-S på forhånd tak -
Hældningskoefficient
ForumindlægHåber at der er en der kan hjælpe. En funktion f er givet ved f(x)=e^2x-3x Undersøg om der findes en tangent til grafen der har hældningskoefficienten -1. På forhånd tak! -
Har brug for en forklaring på Logistisk vækst bevis
ForumindlægHvordan kan den første 1. ligning være lige med den 2. ligning? på vidoen siger at c*e^amx dividere med alle variablerne i nævneren. Jeg er meget forvirret. -
Andengradsligning
ForumindlægHej.. Jeg har en andengradsligning der hedder x^2+4x+1 = 0 Og jeg kan virkelig ikke få den til at gå op!! Pleaaase, help me!! -
Bestem t vektor
ForumindlægBestem T så vinkelen imellem de to vektorer a(2 ovet t) og b((2t+1) over 5) er 60 grader Hvad gør jeg?????? -
Er det bedst at have et apparat med høj eller lav nyttevirkning?
ForumindlægJeg tænker det virker mest logisk hvis det er bedst at et apparat har en høj nyttevirkning, for så er den jo tættere på 1 som er det højeste den kan blive, men ville lige være sikker ved at spørge? :) Tak på forhånd! -
Reducering og ligning
ForumindlægHej! En der vil hjælpe mig med disse opgaver? :-) Opgave 1: Reducer udtrykket: xy + x2 / xy Opgave 2: Løs ligningen: x2 - 5x + 4 = 0 -
Biimplikation
ForumindlægMå man godt sætte biimplikationstegn eller ensbetydende tegn, når man finder en vinkel? Fx cos(v) = 123 <=> eller => v = cos^-1(v) -
Isolering af r og n i kapitalfremskrivnings formlen
ForumindlægHej, jeg er ikke lige den største haj når et kommer til at isolere. Og har brug for hjælp til at isolere r og n i kapitalfremskrivnings formlen. K=K0*(1+r)^n På forhånd tak.
