Søgning på: amish folket. Resultater: 17321 til 17340 af 19974
-
Matematik bliver reduceret til et "tast ind på lommeregneren"-fag?
ForumindlægJeg har matematik B under den nye reform. Vi har lige haft om chi^2-test, og det, der undrede mig en del, var hvor let og elefant bogen sprang over selve chi^2-testen. Vi lærte kun, hvordan Q beregnes, men ikke hovrdan selve chi^2-testen udføres. Dette skulle nemlig gøres på lommeregneren. Da v... -
Grundlag for at klage? (engelsk)
ForumindlægHej alle. Jeg håber, i kan give mig en hjælpene hånd. Jeg er lige kommet fra Engelsk eksamen, og jeg floppede fuldstændig og kom hjem med 00. Jeg får normalt 7 i mundtlig engelsk, men jeg gik helt i sort. Det var engelsk-B. Mit spørgsmål går på, om jeg kan klage. Nu skal i hører, og jeg ... -
rusmidler
Forumindlæghej, jeg skal skrive en biologi rapport om rusmidler. vi har lavet et forsøg omkring rusmidler. Hvor en af forsøgspersonerne som er rygre skal ikke ryge en smøg i 24 timer og bagefter ryge en smøg.. hvad sker der når hun ikk ryger smøgen i 24 timer. altså i kroppen -
Kryptering til masserne... eller ej ?
ForumindlægJeg er i gang en bog om kryptering. Den hedder "Kodebogen". Det fremgår at USA var i mod den kryptering, Zimmermann udgav i 1993. Det er to sider at sagen: 1. Hvis regeringen gøre kraftig kryptering ulovligt lever vi i et overvågningssamfund. Big Brother - fænomenet. 2. Hvis regeringe... -
Let regnestykke (hjælp)
ForumindlægJeg sidder her og gør mig selv forvirret.. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg regne dette minus stykke ud??? (minus stykke)∨ 62 36 Jeg bliver forvirret over at sige 2 - 6? -
forhøjet snit
Forumindlægjeg er 3.G'er der det sandt at hvis jeg til sommer starter på en videregående udd. direkte efter gym, at min snit bliver ganget med et eller andet tal? selvom jeg ikke har tre højniveaufag? -
At formulere sig...
ForumindlægEfter https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=329474 blev jeg lidt nysgerrig. Helt konkret handler det om formuleringen: "grafens/funktionens toppunkt" - hvilken en er korrekt? Selv hælder jeg til "grafens", men jeg er ikke helt sikker. -
Hjælp til gym
ForumindlægHej alle bruger. Jeg har besluttet mig, at jeg skal på gym, og tiden begynder at nærme sig. Men kan ikke rigtig beslutte mig hvilket et gym jeg skal vælge. Har i nogle anbefalninger? På forhånd tak :) -
Studiestart på Matematik ku hvordan
ForumindlægHej Jeg skal starte på matematik på KU efter sommerferien, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at høre fra gamle studerende mht. hvad jeg skal være forberedt på? Jeg har læst mig til at det vigtigste, for at kunne gennemføre, er en passion for matematik. Og den har jeg! men min in... -
Har man fritid som jurastuderende?
Forumindlæg1) Jeg har hører hele tiden skrammende ting om at man læser døgnet rundt, hvis man vælger Jura. Er det rigtig? 2) Hvor meget fritid har man hvis man er en ambitiøs jurastuderende? 3) Og kan man få arbejde efter man er færdig, hvis man har 4 som gennemsnitskarakter? 4) Altså hvor mange får... -
en skilsmissehistorie
Forumindlæghej! jeg er i gang med en fortolkning af "en skilsmissehistorie" og ved ikke hvad jeg skal skrive motivet er.. er der nogen der kan hjælpe mig? -
Teen-ager
ForumindlægHvordan "kommer jeg igang" med at skrive om nogle processer man gennemgår i løsrivelsesprocessen fra forældrene? Nogle ideer / evt. noget til inspiration? -
Nogle som vil hjælpe med at rette mit tysk?
ForumindlægMein Sommer auf Rhodos In den Sommerferien nahm meine Familie und ich nach Griechenland auf Rhodos. Ef was sehr warm, sweiundvierzig Grad jeder tag, so es war meistens nur ein Badeurlaub. We waren auf Rhodos in ein Woche. Nogle som vil hjælpe med at rette dette lille stykker tekst?... -
Jeg er ikke klar til studie - alligevel
ForumindlægHej alle. Jeg står i en rigtig kedelig situation, som jeg håber I kan være behjælpelige med. Jeg er i dag begyndt på mit første år på lærerseminariet, og jeg havde en rigtig kedelig start. Jeg er selv kun 19 år gammel, lige blevet færdig med gymnasiet og alle i min klasse var over 23 år gammel.... -
oplysningstiden
Forumindlæghvad kan jeg kort fortælle om oplysningstiden og forfatterne i denne periode??? jeg kender kun Holberg -
Naturvidenskabsligs retning og efter et halvt år
ForumindlægJeg har tænkt meget på et par ting, Jeg er lige startet på gym- naturvidenskabslig retning( mat-fysik) og er kommet en i klasse, hvor vi er lidt blandede. fx, har jeg mat- fysik og andre noget med Mat- it! jeg vil spørge om, at den klasse man går i nu, kommer man til gå sammen med dem de 3 ... -
Meget kort rettelse. HASTER.
ForumindlægTask 1. Write 10 sentence. 1. He was actually a good boy, even though he fail. 2. The table is evidently in good condition. 3. I am wholly agree with you. 4. It’s certainly very beautiful, but it’s far too expensive . 5. Just wait here, my father will be here presently. 6. The ... -
Udtale
ForumindlægHejsa, mit første indlæg her....sååå Jeg er begyndt på selvstudie via nettet da jeg er "gammel". Jeg er fint med gramatisk, men hvad med udtale. Hvad gør i andre her. Jeg har godt nok nogle Cd´er men oplæsning af En vivo, men syntes det er meget svær at bedømme mig selv på den måde via ... -
Dødsstraf Essay - Rigtige karakter?
ForumindlægJeg er en dreng fra 8. klasse, hvor jeg befinder karakteren yderst skuffende. Jeg vil gerne stille to spørgsmål angående den vedhæftede fil. Den vedhæftede fil er et essay omhandlede dødsstraf. Sprøgsmålene er følgende "Er 4 den rigtige karakter for dette essay, hvis ja hvad skal der til ... -
Dansk eksame i dag på HHX
ForumindlægVille høre hvad andre hhxer valgte for en opgave og hvor meget de fik skrevet ? Hvad sys i om indholdet af opgavehæftet ? Jeg Valgte selv den med Suzanne Brøgger ! Og skrev knap 7 sider ! Havde håbet på et Essay, men dette var også okay da det næsten var det samme. havde også overvejet den med ko...
