Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17341 til 17360 af 156338
-
reducer udtryk
Forumindlæghej Jeg har dette stykke der skal reduceres men er i tvivl om hvordan man gør: (a+b)2-(a-b)2-3*a*b -
HA cand.merc vs Ingeniør med MBA vs Eksportingeniør
ForumindlægJeg er lige startet på Universitetet, og er allerede kommet i tvivl om at jeg har valgt det rigtige. Jeg er matematisk student og har både A niveau i matematik og fysik, men mine sproglige kundskaber fejler intet. Jeg vil våve at påstå at jeg både er dygtig matematisk og sprogligt (historie, eng... -
HASTER - mat
ForumindlægJeg er fuldstændig skudt i denne her opg. En bestemt populations størrelse y, målt i antal individer, er en funktion af tiden x, målt i døgn. Det antages, at y er en løsning til en differentialligning af typen dy/dx = ay(M-y). Øvre grænse for populationens størrelse er 1000 individer, og til ti... -
Trigonometri
ForumindlægHej. Har alle tre vinkler i en retvinklet trekant, og længden på siden a. Hvordan finder jeg længden på siden b? -
HHX-fagpakke = God supplering?
ForumindlægHej med jer allesammen. Jeg sidder her, og skal supplere med lidt forskelligt, til min gymnasielle eksamen, så jeg kan komme ind på CBS til næste år (altså, 2008). Jeg kom ikke ud med det allerbedste snit fra gymnasiet, da det ikke helt var noget for mig, og jeg nok burde have valgt HHX istedet... -
afsluttende NV-opgave - hjæææælp
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en afsluttende NV-opgave på 3-5 sider og derefter til "eksamen" i den efter efterårsferien. Jeg er virkelig ude og skide, da jeg skal op i kemi omkring fedtstoffer/syrer. - og jeg stinker til kemi, virkelig! Det ville virkelig være en kæmpe hjælp hvis nogen kunne f... -
Beregning af månens fart - ud fra observationer af solformørkelsen
ForumindlægHej. Er i gang med en fysikrapport (på b-niveau) om den partielle solformørkelse fra forleden. Eftersom der er tale om ren matematik ville jeg også lige forsøge mig her i matematikrummet. Et af spørgsmålene/punkterne i forsøgsbeskrivelsen lyder: "Man kan finde månens fart ud fra sammenl... -
Studenterhuen
ForumindlægSiden studenterhuen dukkede op for første gang i 1856, har studenter landet rundt knyttet forskellige traditioner til den legendariske hue. * Du må ikke bære studenterhuen før sidste eksamen, ellers dumper du studentereksamen. * Alle klassekammeraterne skal skrive deres autograf i huen. * De pers... -
BRØK
ForumindlægEr det rigtigt? (2(a - x) ) / (a - x) (a - x) = (2/(a-x)) -
Binets formel
ForumindlægF(k+1)=((a^k+a^(k-1)-b^k (-b)^(k-1)))/((a-b))=((a^(k-1×a+1)-b^(k-1×b+1)))/((a-b)) hvordan for jeg det til at blive binets formel? F(n)=((a^n-b^n))/((a-b)) ?? beviset fra http://mathforum.org/library/drmath/view/52717.html -
3a-6a resultat
ForumindlægHvordan kan 3a-6a give -3a? Burde det ikke give -3 da a-a=0 og 3-6=-3? -
Statskundskab vs. jura?
ForumindlægHej! Jeg håber, at der er en eller flere der kan hjælpe. Jeg står i den situation, at jeg i sommers kom ind på mit (drømme)studie, jura. MEN. Nu har jeg indset, at det jeg virkelig vil er journalistik. Da jeg interesserer mig for samfund og politik, tænker jeg, at jeg via SDU kan læse statsku... -
HJÆLP....SAMFUNDSFAG
ForumindlægHej der ude. Jeg skal her til august læse samfundsfag på C niveau. Jeg forstår ikke en brik af det. Det senmoderne samfund , idenditetsdannelse osv osv. jeg har grundbogen for samfundsfaget her hjemme men synes ikke at det jeg læser bliver banket i hovedet og sidder fast. hvad gør jeg ?Jeg er nem... -
Historie guf
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen og har fået mine kilder i dag. Jeg har lavet nogle problemstillinger til mit emne ud fra mine kilder, men jeg vil bare gerne være sikker på, om de opfylder de taksonomiske niveauer. Mit emne er: Enevælde i Danmark. Mine problemstillinger: - Hvad var baggrunden for... -
Er der krav på at skulle bestå visse fag?
ForumindlægGrunden til spørgsmålet er simpelt at jeg stinker til matematik Men! det er ikke fordi jeg har mega dårlige karakterer, da jeg f.eks scorede 12 skriftlig engelsk B-niveau. Jeg går nu i 3.G og spørgsmålet er så blevet ret relevant om jeg kan dumpe i mat men stadig hæve mig op med karakterer i andr... -
skal det skrives på dansk eller engelsk
Forumindlæghej derude, Jeg har fået en gammel eksamens opg. i Engelsk på B-niveau u. hjælpemidler, hvor jeg skal gøre følgende: Giv en kort beskrivelse af stillejet i nedstående tekst. Din beskrivelse skal underbygges med eksempler fra teksten. Teksten er skrevet på engelsk (en kort samtale/tanke). Me... -
Tysk eksamen - vil I læse den igennem?
ForumindlægHej alle. Jeg var som mange af jer andre til tysk skriflig eksamen i mandags (A-niveau). Jeg har fundet ud af, at jeg har overset sætningen "Er ist in einer Vorstadt von Berlin aufgewachsen" i forhold til oversættelsen, og nu er jeg bare så bange for hvor meget det vil trække ned, fordi... -
Opgaver om mængde og koncentrationsberegning
ForumindlægOpgave 1: Når aluminium reagerer med syre (H+) dannes der aluminium(III)ioner og dihydrogen. a) Opskriv og afstem reaktionen. b) Beregn hvor meget dihydrogengassen, der dannes ved at opløse 1,00g aluminium i overskud af syre, fylder ved 20,0 grader og 100kPa. c) Hvor mange procen... -
gærcellers formering
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvordan gærceller formerer sig?? jeg ved at det har noget med meiose og mitose at gøre men jeg ved ikk hvordan jeg skal forklare det og hvilken formering er hurtigst. er der nogen der gider at hjælpe?? ;) -
Gode links til engelsk
ForumindlægGrammatik Verbix Online redskab til at bøje engelske verber (udsagnsord) SpellCheckPlus tjekker både for grammatiske fejl og stavefejl. Ordbøger Engelsk-Dansk / Dansk-Engelsk Ordbogen.com - mod betaling. Engelsk-Engelsk Cambridge Advanced Learner's ordbog (Engelsk-Engelsk...
