Søgning på: bioteknologi eksamen 2014. Resultater: 17341 til 17360 af 35409
-
Nedbrydning af et kunstigt sødemiddel:
ForumindlægI forbindelse med undersøgelsen har man brug for en opløsning A, som indeholder citrat, C6H5O7^(3-). Opløsningens temperatur er 25 C, og stofmængdekoncentrationen af citrat er 0,200 M. Citrat optræder som en monohydron base med pKb = 7,60 ved 25 C. b) Beregn pH i opløsning A. Hvilken formel sk... -
opgave 2 syre base beregninger hjælp
ForumindlægHej allesammen, er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? har siddet og beregnet med forstår det ikke. Nogle der også kan sende formler på hvordan jeg beregner? Tak på forhånd. -
En trekant med vinkelspidser, Vejen til Matematik A, Opgave 30, Side 44, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 30 En trekant har vinkelspidserne A(-2,2), B(8,3) og C(5,10). a) Bestem en ligning for for siden C Se den vedhæftede fil som er min tegning af trekanten AB = (83 -(-2) -2) = (101) har retningsvektoren r1 = (101) har normalvektoren n = (-110) som indsættes således -( x -(-2)) +10(y - ... -
Logisitsk differentialligning
ForumindlægHej Jeg er ikke helt med på hvordan jeg finder bæreevnen? Se vedhæftet billede for hvor langt jeg er kommer :) På forhånd tak for hjælpen -
mat a
Forumindlægløs ligning -
logistisk vækst
ForumindlægJeg sidder med denne opgave : Se vedlagte fil. Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at finde "c" i formlen M/1+c*e-km*t M=66750 km=2712987 Jeg har facit og der er "c" 44,3, men hvordan kommer jeg frem til det? På forhånd tak :-) -
Mundtlig
ForumindlægLige lidt spørgsmål ang. den mundtlige eksamen.. Nu er jeg blevet i tvivl om en del ting: 1) Talepapiret: Det skal lærene da ikke have vel? 2) En fornuftig måde at gribe an på, er det: indledning/preæsentation, problemformulering, hovedkonklusion, uddybning af representativt problemstillinger og ... -
Hvor stor er forskellen på A,B og C niveau?
ForumindlægJeg går på hf-enkelt fag og har på nuværende tidspunkt matematik på c-niveau. Det går fint her og jeg scorede mig et lækkert 10-tal til terminsprøven. Så tænkte jeg, måske fejlagtigt, at hvis det kan lade sig gøre at få 10 på c-niveau, så skulle det ikke være noget problem, på sigt, at bestå på a... -
Redegør kort for egenskaber ved de trigonometriske funktioner
ForumindlægHvis jeg siger følgende som svar: Tidligere har vi anvendt cos, sin og tangent som redeskaber til beregning af i trekanter. Disse trigonometriske funktioner beskriver en sammenhæng mellem vinkler og det trigonometriske udtryk, og derfor kan de beskrives som funktioner. Yndividere kan man sige a... -
Jeg sidder fast...!
ForumindlægHar trukket mit 24-timer eksamens spørgsmål og sidder fast...! Overskriften: DANMARK I EN NY INTERNATIONAL VERDEN Har fået 4 tekster: tekst 1: Handler om Anders foghs tale til holmens officere og søkadetter på 50 årsdagen for den 29. august i 1943. Talen blev holdt kort efter, regeringens st... -
Parameterkurve - areal
ForumindlægJeg sidder og skal til matematik mundtlig eksamen i morgen formiddag og er gået i stå ved en opgavetype som jeg næsten er 100% sikker på at min lærer vil spørge mig om.. - Jeg håber I kan hjælpe mig!! :) Arealet under en parameterkurve (f(t)=(x(t); y(t))) bestemmes ved x1∫x2(y(t)) dx - hv... -
Darwins evolutionsteori
ForumindlægHey folkens Jeg har valgt at snakke om Darwins evolutionsteori. Hvor jeg vil se på, i hvilken grad evolutionsteorien har ændret samfundet, og hvordan det bl.a. er blevet afspejlet i litteraturen. Jeg har som fag valgt: Biologi (C) og Engelsk (A). Hvor jeg i engelsk vil ind og analysere bogen &q... -
LUURCH... Religion!
ForumindlægLurch>> Var det din opfattelse, at det var vigtigst at læse på baggrundsstoffet eller begreberne i religion - jeg har næsten kun interesseret mig for begreberne nemlig, og, spurgt lærer og censor mest til begreber eller baggrundsstof? -
Hvor ligger "problemet"?
ForumindlægNu er jeg ikke selv et såkaldt "eksamensmenneske," men her den sidste måned har jeg gået og tænkt på hvordan det kan være at der bliver slynget så mange tårnhøje karakterer ud til højre og venstre!? Er nutidens gymnasieelever blevet klogere? (Det tror jeg næppe) eller er standarden simp... -
Hvordan får man et 12 tal i dansk?
ForumindlægHej alle sammen jeg har et spørgsmål hvordan får man et 12 tal i dansk? -
Gymnasialeuddannelser
ForumindlægHvilken er den sværeste? Min ven påstår, at hhx er på højere plan end det almene gymnasium, har han ret? -
lommeregnere!
ForumindlægHvad er egentlig forskellen på TI-83 og TI-89? grunden til at jeg spør er fordi jeg har siden gymnasiestart haft TI-83 men har lige fået foræret en helt ny TI-89 af min far:) -
pensum
ForumindlægHvor meget vil i lægge i at læse læsepensum? Jeg ved godt at det vi kan komme op i hører under eksamenspensum...men hvor vigtigt er de at læse det læsepensum...hvis man nu kan huske de essentielle ting fra læsepensum, er det så vigtigt at læse det hele igen? -
fysik- årsprøve i 1.g
ForumindlægJeg skal op til årsprøve i fysik, men jeg er temmelig nervøs, og vi har ikke fået af vide af vores lærere, hvordan det egentlig fungere, og vi har ikke flere fysik-timer, så jeg vil høre, om der ikke er nogen der vil forklare mig det, samt hvordan man får et godt resultat????? jeg vil nemlig bar... -
Tidsramme Iliaden?
ForumindlægEr der nogen som ved, hvornår Iliaden er fra. Homer var godt nok fra førlitterær tid, men ved nedskrivningen af Iliaden, hvilket tidsperiode befandt vi os så i?På forhånd tak
