Søgning på: fysik noter c. Resultater: 17341 til 17360 af 84814
-
1 order ikke linære D.I.F. LIG.
ForumindlægHej, Til a er integrating factor I(x)=e^(integral af 1)=e^x Integrale faktor ganges på begeg sider af vores DIF LIG. e^x*dy/dx=1+y^2* e^x Venstre siden omskrives til d/dx(I(x)*y) d/dx(e^x*y)=1+y^2* e^x --> integrere begge sider Hvordan integrere man højre siden af lighedstegnet? Og er ... -
Sideflade
ForumindlægHej :) Er der nogle som kan hjælpe mig med opgave c)? Jeg ved ikke hvordan man skal gøre. Tak på forhånd. -
Isolering
ForumindlægHvordan isolerer jeg b i denne ligning? :-) T = (1/2)·ab·sin(C) -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP
ForumindlægKan man differentiere a i et andengradspolymium, ligesom man kan differentiere b og c? -
opgave 4 - pendling, årets eksamensopgave hhx 2020
Forumindlægnogle der kan hjælpe med opgave c, d, e og f? -
isolering
Forumindlægjeg er herre ringe til mat hvordan isolere man denne sætning? b=c*a^t -
Gaffelforskrift
ForumindlægHej folkens, jeg har problemer med opg. C er der nogle der kan hjælpe? Tak på forhånd. -
Potensregression
ForumindlægHvordan finder jeg c? jeg har fundet a og b vha. regression pft -
Bestem vektor AC udtrykt ved t? & Bestem arealet af trekant ABC, når t = 4?
ForumindlægHej Jeg sidder med en aflevering, og har kigget på denne opgave i lang tid nu, og kan ikke finde ud af den. Håber der er nogle der kan hjælpe. Opgaven lyder som så: I et koordinatsystem er tre punkter givet ved A(3,0) ,B(0,5) og C(2,t) hvor t er et reelt tal. a) Bestem vektor AC udtrykt ved t b... -
Engelsk mundtligt eksamen
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål angående engelsk mundtlig eksamen. Jeg supplerer engelsk C-B fordi det kræver, at have bestået engelsk faget for at komme ind på mit studie. Så mit mål er selvfølgelig bare om, at bestå det med et 02, men tænker bare lidt på, hvis min analyse/eksamen er til et 02, men je... -
LET
ForumindlægI en trekant ABC er b= 6 cm og c= 6 cm. Find arealet, når siden a er: 2 cm Er der en smart måde, man kan regne det på? Så jeg ikke skal tegne det ind? -
Antal løsninger af ligning
ForumindlægHej alle Står med endnu en udfordring, i en opgave hvor jeg har fået givet modellen: f(x) = -x^2 + 6x - 3 ----- Der er så et underspørgsmål i opgaven, der lyder: "For hvilke værdier af tallet c har ligningen f(x) = c : 1. ingen løsning, 2. en løsning, 3. to løsninger." Så for det først... -
Historieopgave
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgave, og emnet er næsten frit. Selvfølgelig er der alle de sædvanlige emner, men jeg tænkte om nogen har nogen anderledes ideer? Ligesom den med Bayeux-tæppet en foreslog. Jeg har tænkt på noget med de første mennesker på jorden....meeen....det skal jo være histor... -
kemi studentereksamen
ForumindlægJeg skal op i kemi (mellemniveau) fredag og ikke har nået at fået læst/forstået særlig meget, da jeg har 3 eksamener indenfor 8 dage og derfor så har måttet prioritere! derfor ville jeg høre om der var nogen som har været oppe i kemi der kunne fortælle om det er muligt at nå at forberede sig &quo... -
diff.ligninger
ForumindlægHvordan anvendes differentialligninger indenfor biologien? og hva med økonomi.. kan de ikke også anvendes der? -
jokes/grin med matematikken?
Forumindlæghej, jeg går i 3. g. og som tak til min matematiklærer har vores klasse tænkt os at give ham en gave og et kort. Gaven har vi fundet, vi mangler bare at designe kortet. Vi har tænkt os at et eller andet som kunne give ham et smil på læben, det kunne f.eks. være en sjov/god matematisk joke, et sjo... -
hjælp hvordan skal jeg bestå
Forumindlæghej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål angående uddannelse. Jeg skal op i 3 hovedfag, men er bange for at jeg dumper en af de 3 hovedfag. Jeg er bange for at, jeg dumper. Jeg er blevet erkæret uddannelesesparat, men min lærer siger, at man skal bestå, for at komme ind på gymnasium. -
omregning
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at omregne 5,12623062*10^^-12 J til eV? -
Forklaring af hævemidler på kemisk måde
ForumindlægHej...Jeg er igang med en opgave som jeg har for i naturfag (kokkeskole)hvor jeg skal undersøge noget om hævemidler ( og skal til eksamen i det )men jeg har ikke fundet så meget om det, og hørte om denne side og syntes det kunne være cool hvis nogle kunne forklar mig lidt kemisk om følgene :)Bage... -
Isoler n
ForumindlægHejJeg sidder med følgende formel:Va/Na*Ta = Vb/(15-Na)*TbJeg skal finde Na eller isolerer Na på den ene side af lighedstegnet.Jeg ender med:Va * Tb/Ta*Vb = 2NaAxell
