Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17381 til 17400 af 23766
-
forklaring af bevis
ForumindlægHej, jeg er igang med Srp, hvor jeg er igang med at udlede keplers 2.lov. Men har nogle spørgsmål, som jeg hårber i kan sværer på. 1. spørgsmål Idet man anser situationen på figur 1 som et system i ligevægt, hvilket vil sige at kraftmomentet for planetens bevægelse er nul, bliver planetens ... -
Ren matematik
ForumindlægHar lavet et indlæg før, men prøver igen :) Nogle som har erfaringer med at læse matematik på universitet? Jeg overvejer det kraftigt, men kunne godt tænke mig at høre noget om studiet . Var det hårdt at starte? osv .:) -
Disposition Baser
ForumindlægHey! Skal op i baser imorgen, og mangler lige en dispositon med førsog til! Nogen der kan hjælpe? Har prøvet selv, men er helt lost! -
3 måneder i udlandet og gennemsnit 1,08
ForumindlægHej Studieportalen. Min ven med 5 i gennemsnit vil gerne være læge. Han har haft 5 i gennemsnit kontinuerligt igennem hele sit gymnasieforløb. Hans andre venner og jeg forsøger til at hjælpe ham med lektier og diverse ting for at hans drøm kan få en smule mere realisme ind over. Men h... -
Bølger
ForumindlægJeg har en aflevering der handler om bølger. Jeg er utrolig dårlig til teori, jeg funker slet ikke til det. Vi har nogle spørgsmål, som jeg ville være glad for hvis der var nogen der kunne hjælpe? ? Hvilke typer bølger findes der? Giv eksempler. ? Opskriv bølgeligningen (bølgeformlen) o... -
Lorentz-faktoren
ForumindlægHvilke beviser af flere udgaver vil I anbefalde? -
hastighed og krafter
ForumindlægI opgaven får jeg at vide at der er en vogn, som bevæger sig rundt i en rutchebane, hvor den laver et loop og bevæger sig i en lodret cirkelbevægelse. Jeg skal regne på hvilken hastighed rutschebanevognen vil få i bunden af cirklen, hvor jeg har opgivet at Fres=843,7N Ft=736,5N Fsæde=0,11kN cirke... -
HJÆÆÆLP!
Forumindlægkan nogen hjælpe hastigt -
Videnskabsteori
ForumindlægHey derude Hvad er forskellen på den klassiske positivisme formuleret af Comte og den logiske (ny)positivisme, som startede i Wienerkredsen? -
Viskositet
ForumindlægEr det korrekt, at et højere vandindhold i lava vil resultere i en højere viskositet? -
dårlig karakter
Forumindlæghej søde mennesker! Har lige fået karakter for en opgave som jeg har lavt og det ser ud til at jeg igen atter har fejlet :-( jeg er så skuffet over mig selv, føler at jeg er den dummeste på denne jord!! -
Beregning af halveringstiden for Ba-137
ForumindlægHejsa. Nu sidder jeg med en fysikrapport, og er helt tabt. Jeg skal ud fra mine målinger udregne halveringstiden, men jeg ved ikke, om jeg har fat i det rigtige. Vi har lavet et forsøg, og sat tælleren til 10 sekunder. Vi startede med en radioaktivitet på 1288, og halvdelen af dette er 644. Hvis... -
Studieretning
ForumindlægNår man vælger studieretning, gør man det så ud fra hvad man gerne vil bliver og uddannet sig som efter gymnasiet? -
Lægedrøm okay karakter
ForumindlægGoddag, Jeg er en dreng på 15 år. Jeg går i 8. klasse og jeg har en lægedrøm... Jeg vil sige at mine karakter er okay. Jeg knokler ekstremt hårdt for at opnå mine mål, men selv med min store viljekraft er det svært for mig at få gode karakter i nogle fag. (F.eks Matematik og Dansk) Jeg har aldri... -
hjælp til hvad jeg kan komme i prøve
Forumindlæghej, jeg skal snart til en optagelses prøve til stx, men jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal forberede mig i eller hvordan. Derfor vil jeg gerne spørger om nogle af jer ved hvad jeg kan komme op i og hvordan jeg kan forberede mig. Jeg har fået at vide at i Dansk er det godt at have styr på de fors... -
hvordan forhindrer man at gå i panik
Forumindlægpga eksamen? -
Hvad er rødforskydning? Hjælp!
ForumindlægHejsa - nu har jeg snart siddet i en hel time og læst om rødforskydning, og her er hvad jeg er kommet frem til: Et legemes (fx en stjerne) lys får en længere bølgelængde jo længere væk det bevæger sig fra os, og bliver rødere - derimod, bevæger legemet sig tættere på os bliver det mere blåligt. ... -
help
Forumindlægnogen der kan hjælpe med disse to opgaver -
Hvad gør jeg?
ForumindlægHey jeg har et snit på 5,2 uden bonussen på 1,08. Jeg er interesseret i politik, historie,sprog og kultur. Ved i hvilken uddannelse jeg skal søge ind på? Jeg skal desuden supplere matematik på B-niveau i et halvårligt forløb. -
Bevis at E foton=(h∙c)/λ kan skrives som Efoton=(1240nm∙eV)/λ ????
ForumindlægHvordan bør denne opgave besvares? Er det noget jeg reelt skal kunne til eksamenen? Jeg har vedhæftet et billede af opgaven.
