Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17421 til 17440 af 18123
-
valgfag
ForumindlægHej SP Jeg skal til at vælge valgfag, som jeg skal have i 3.g I øjeblikket overvejer jeg enten psykologi C, mediefag C eller astronomi C. Jeg vil gerne score en god karakter (10/12) Astronomi indeholder jo en del fysik og matematik. Jeg har allerede fysik på B, og klarer mig godt til en 10... -
Uretfærdig lærer??
ForumindlægHej alle! Jeg går i 1.g på STX, og jeg fik standpunktskarakterer her i tirsdags. Og jeg er rigtig ked af min karakter i fysik, og især kommentaren som er skrevet til karakteren. Jeg skiftede gymnasium her i november, og på mit tidligere gymnasium fik jeg 7 i 1. standpunktskarakter. Jeg gik også ... -
Allometrisk-vækstmodellen
ForumindlægI denne model forestiller vi os, at alle personer uanset højde har samme tværsnit (tykkelse og bredde). På figur 3 ses illustration af denne modelantagelse. Hvis mennesket kun er halvt så højt, dvs. 0,85 m, hvad ville det så veje efter denne model? Hvad, hvis det var 1 m højt? Argumentér for sv... -
Vil du have løn for at hjælpe andre ?
ForumindlægEr du ekstra god til enten matematik, fysik, kemi, biologi, dansk eller engelsk ? Vi er et par stykker som er i gang med / faktisk næsten færdige med, at skabe en online undervisningsplatform for de elever som har brug for faglig hjælp på et niveau som hverken uddannelsesinstitutionerne eller St... -
Lavt gennemsnit og vil gerne på Uni og læse Ingeniør
ForumindlægHej jeg vil gerne læse til ingeniør i 2015. Jeg har kæmpet med at bestå de specifikke adgangskrav og burde være kvalificeret i den vinkel. Men nu har de lavet nye regler igen til det studie jeg vil læse hvor fra 2015 optagelse vil være adgangsbegrænsning hvor der bliver kigget på gennemsnittet. M... -
Med hensyn til måleusikkerhed og afvigelse
ForumindlægHej Jeg er igang med en fysik rapport og jeg blev lige i tivivl med hensyn til måleusikkerhed og afvigelsen, så jeg håber nogle af jer vil hjælpe mig en smule :). Jeg har beregnet nogle hastigheder i et fysik forsøg og i følge tabelværdien burde de ligge på 5.6 m/s. I teorien burde alle hastig... -
Bio-kemi eller bioteknologi???
ForumindlægHej alle Jeg har netop afsluttet grundforløbet og fik ikke min første prioritet, som var bio-kemi (Biologi A, kemi B), så nu har jeg bioteknologi som studieretning (Biotek A, fysik b, Mat A) Vi har haft vores første time med vores Biotek-lærer, og han fortalte os bundærligt, at dette er den svæ... -
Louis Pasteur.
ForumindlægEr der nogen som vil hjælpe mig med at svare på disse spørgsmål .. jeg skriver synopsis men kan ikke rigtig finde nogle oplysninger .. -Hvilken indflydelse havde samfundet på Louis Pasteurs opdagelser? -Hvilke biologiske metoder gjorde han brug af, og hvad nåede han frem til? jeg ved bare det e... -
faktorisering
ForumindlægHejsa :-) Jeg er i gang med at forberede mig til min mundtlige eksamen i mat B, men er blevet i tvivl om følgende.. Mit spørgsmål lyder : Gør rede for andenradspolynomiets graf samt for faktoriseringen af andengradspolynomier Jeg har fint styr på dette, men er dog i tviivl om, hvad jeg elle... -
Danskopgave om "Den Kroniske Uskyld"
ForumindlægJeg skal til at skrive en stor opgave (i 9. klasse) inden for danskfagets faglige rammer. Jeg skal i opgaven beskæftige mig med romanen "Den kroniske uskyld" af Klaus Rifbjerg, på baggrund af følgende opgaveformulering:"Der ønskes en analyse og fortolkning af Den kroniske uskyld me... -
Engelsk eksamen sproglig - Hurtig, enkel rettelse
ForumindlægHej allesammen. Mit navn er Peter, og jeg står i den situation at jeg skal op til en "prøve-eksamen" i morgen i engelsk. Det er selvfølgelig for at forberede os til næste år hvor det rigtigt går løs. Jeg har om D-Dag, Normandiet, Frankrig, og har skrevet en tekst udfra min disposition, ... -
Hjælp her..
ForumindlægPlease hjælp mig.. er der nogle af jer herinde som vil være søde og rette min diposition...=) Disposition Overemne: Magt og afmagt Delemne: Apartheid Emnebegrundelse: 1. Jeg har valg at skrive om apartheid, fordi det et af verdens største opgør i historien. Apartheid har spredt sig over... -
....
ForumindlægDisposition Overemne: Magt og afmagt Delemne: Apartheid Emnebegrundelse: 1. Jeg har valg at skrive om apartheid, fordi det et af verdens største opgør i historien. Apartheid har spredt sig over århundrede tilbage om en konflikt om ”magt og afmagt” En konflikt som der var og er p... -
Spansk
ForumindlægHej! Jeg skal til spanskeksamen i morgen og har lavet min disposition/talepapir .. Det grammatiske har før, flere gange drillet mig, så ville høre om der var nogle umiddelbare, mærkbare eller store fejl? (-: På forhånd tak for hjælpen! Pregunta uno: Da un breve resumen del texto. El arti... -
Har brug for hjælp til tysk :D
ForumindlægHejsa. Det ligger sådan at jeg skal op til tysk mundtlig til eksamen, og sidder her og forbereder min disposition og "manuskript" til prøven. Indtil videre har jeg fået skrevet det her: Jung sein in Berlin Ich habe Jung sein in Berlin gewählt weil ich denkt dass Berlin ist ein cool S... -
Klage over unfair eksamen?
ForumindlægHejsa :) Jeg har i dag været oppe i fysik/kemi 9. klasse. Jeg trak syrer ogg baser, hvilket jeg var ret tilfreds med. Jeg startede med at neutralisere HCl og NaOH (--> H20 + NaCl). Derefter påviste jeg først via. kemisk analyse, at det var Cl- ioner i og Na+ ioner. Herefter valgte jeg så at b... -
Hjælp til teori om elektricitet
ForumindlægHejsa, jeg har en lærer, der vil tvinge os til at lave vores allersidste aflevering i fysik om et emne vi næsten ikke har haft noget om. Dette er meget frustrerende, når man ikke vil lave store fejl i sin allersidste rapport. Jeg vil derfor spørge om der er en sød sjæl derude, der vil kigge mit t... -
Matematik på A+ eller A?
ForumindlægKære alle matemaitiske 1g, der står og skal vælge, om de vil have matematik på A niveu fra 2g, eller om de tager B-A vejen.Her er nogle råd til jer:Jeg selv valgte at tage A-A vejen hvilket jeg har fortrudt, da det betyder jeg får en ekstra mundtlig eksamen her i 3g, så jeg får 5 mundtlige i alt.... -
Super-elev-fremtidsmå- why not 13?
ForumindlægJeg er meget god til et fag, og har allerede læst alt gymnasiestof til mit fremtidsmål, går i folkeskolen, men gør meget for at blive klogere. Jeg er afhængig af at læse ord...elsker det bare...som inspirerede mig til at skrive egne stile..har et par af dem...hvorfor vil lærer ikke indrømme at ma... -
Universitet
ForumindlægHej med jer! Jeg har et spørgsmål til hvordan det hele foregår på uni? Jeg ved man ikke har så meget klasseundervisning som på gym. Og at der ofte er nogle forelæsninger. Men vil det så sige at man selv læser derhjemme (eller på skolen for den sags skyld) og ikke får diskuteret med en lærer, hva...
