Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17441 til 17460 af 153957
  • Ide til emner

    Forumindlæg
    Hej! Har i nogle ideer til emner med fagkombinationen MAT A og HIS A? Eventuelt også MAT A og SAMF B! Gerne med så enkel matematik A som muligt. Tak på forhånd!!
  • bestemme k for to vektorer!

    Forumindlæg
    Er hvist havnet i fedtefadet! :( Det drejer sig om følgende opgave: Bestem tallet k, således at vektorerne a=(12,5) og b=(16,k) er parallelle. Find derefter tallet t, så b=ta. Og jeg vilger understrege, at jeg ingen logisk sammenhæbg kan se, i denne opgave!
  • Omskrivning

    Forumindlæg
    Hej, Hvis man antager, at a/b >> 1, hvordan man kan så vise, at: √(1 + (a/b)2) - a/b ≈ 1/2 · b/a? Tak på forhånd.
  • mat c

    Forumindlæg
    (a+1)-(b+1)=a+1-b+1=a-b hele stykket giver altså a-b hvilket jeg ikke forstår? er det fordi 1+a giver a og 1+b giver b og så trækker man b fra a? kan det passe at det er sådan eller er det forkert forstået?
  • Reducer

    Forumindlæg
    Har fået denne educerings opgave, reducering er ikke min stærke side. A.) ( a-b) i anden + ( a+ b) (a - b) + 2a( b -a )
  • fortegnsundersøgelse ????? hjælpppp :(

    Forumindlæg
    Hej derude :) Jeg har et spørgsmål der hedder undersøg følgende funktioner med henblik på nulpunkter og fortegnsvariation. a) f(x) = -x^3 + 3x^2 - 3x + 9 b) f(x)= x^3 - 4x^2 + 8 håber virkelig i kan give en forklaring på hvordan man gør :(
  • HASTER 2små opgaver

    Forumindlæg
    hej er der nogen som kan fortælle mig hvad er tværvektoren for: a=(2,3) b=(-5, 4) c=(1,-2) tværvektor (er en lille hat oven på dem) a+b og for a-c
  • Vinkelrette vektorer

    Forumindlæg
    Den her driller lidt: Bestem de værdier af t, for hvilke (vektor-)a er vinkelret på (vektor-)a+t(vektor-)b. a = [3,2] b = [2,5] Hvordan leger jeg lige med den? :)
  • determinant

    Forumindlæg
    A er en kvadratisk, invertibel matrix med længde n>1. Vis det(adjA)=(detA)^(n-1) : det(adjA) = det(A^-1 *detA) = det(A^-1) * detdetA ?
  • Regneforskrift

    Forumindlæg
    Der er en opgave jeg ikke fatter en hak af. Nogle der måske kan hjælpe? Opgaven: En funktion f har regneforskriften f(x)= b * x^a , x>0 Der oplyses at f(5)=12,5, og at f(x) vokser med 10%, når x vokser med 20%. Beregn talene a og b Beregn f(20)
  • Retningsvinkel? -Vektorer

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke forstå hvad en retningsvinkel er? fx. hvis en vektor AB har koordinaterne (1,1) og en længde på 5. Begyndelses punkterne A(2,3) og B(3,4), hvordan finder jeg så retningsvinklen??Og hvad hvis vektoren har negative koordinater, hvad gør jeg såå??Hjælp hjælp..!
  • Egenvektor og Egenværdi

    Forumindlæg
    Hej. Find egenværdi og egenvektor for A: (5 -2) (9 -6) Det er en matrice jeg har forsøgt at lave, så de hænger sammen :P - håber I kan hjælpe, mvh Anders.
  • Angivelse af løsningsmængde

    Forumindlæg
    Godaften Hvordan skrives løsningsmængder således at rækkefølgen af elementerne i løsningsmængderne er betydende? A = {a,b,c}, B = {a,c,b}, C = {b,c,a}, D = {a,c,b} ∈ L således A ≠ C ≠ B = D
  • Logaritme- og eksponentialfunktioner

    Forumindlæg
    Hej Nogen som gider at at forklare (med venlige danske ord :)) denne sætning "Den aflede funktion af eksponentialfunktionen f(x)=ax(x er en potens til a).. er f'(x)=ax(x er en potens til a)*ln(a) forstår det bare ikke evt, giv et ekspempel tak :( fx f(x)=3*2x
  • tilbydes, bio-hjælp af biolog

    Forumindlæg
    Står du og skal til eksamen i biologi og har brug for lidt ekstra hjælp? Jeg er uddannet biolog med speciale i formidling og undervisning. jeg bor nær Odense men kan også undervise via skype hvis du bor for langt væk. skriv til mig hvis du har behov for en ekstra hånd til biologien. mvh signe
  • Bio/Psy problemformulering

    Forumindlæg
    Skal skrive om Darwin i biologi og psykologi, men er bare lidt på bar bund mht. problemformuleringen. Psykologi delen havde jeg tænkt skulle indeholde noget paradigmeskift, kognitiv psykologi, mens biologi delen indeholder det typiske. Men hvordan kan jeg strikke sådan en problemformulering sam...
  • har i det hele i hovdet

    Forumindlæg
    hej jeg læser til biologi hf på B niveue, jeg læser omkring 14 sider i en biologibog til forberedelse til biologi, men kan ikke huske det hle. mit spørgesmål er at hvad gør i når i læser ca 14, har i det hele i hovdet eller skriver i resume af det eller stikord. håber for svar :)
  • Frist for eksamensspørgsmål?

    Forumindlæg
    Hvad er fristende for udlevering af eksamensspørgsmål i fag som kemi C og biologi C, hvor man får alle spørgsmålene før eksamen? Sidder nu med snart kun en uge til eksamen i biologi C og har ingen spørgsmål fået, hvor vi fik dem i kemi C næsten en måned før. Kan det passe der er ingen retninglin...
  • Søger privatlærer

    Forumindlæg
    Hej, er der en af jer som kender en som læser Biologi på uni her i Aarhus? søger en som kan hjælp med biologi B niveau. Jeg har skrivet nogen herfra Aarhus på privatlærer.dk der var ingen hjælp at hente der de skrev at lige pt havde de eleven nok... Andre gode ide hvordan jeg kan finde en???? ...
  • Kvalitativ >< kvantitativ metode

    Forumindlæg
    Hej :) Sådan generelt er jeg godt klar over, at kvalitativ er noget der går i dybden, mens kvantitativ går i bredden. Inden for biologi har jeg dog lidt svært ved at udnytte disse definitioner, så er der nogen, der kan give en definition eller et eksempel på, hvad der er hvad, inden for biologi? ...

Søgninger relateret til biologi a skriftlig