Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17461 til 17480 af 26896
-
hurtigt , HJÆLP ! fyik / mat
ForumindlægHjææææææææææææælp mig lige lidt hurtigt.Hvordan laver man grafer på computeren (excel)??? & nogel der kan den kemiske formel for hvad der sker når man putter vand i flyende nitrogen??tusind tak på forhånd -
russiske revolution
ForumindlægHvilket årstal udløste "den blodige søndag" ? -
Hjælp til at finde novelle
ForumindlægHej, jeg er ved at srkive dansk historie opgave og min lære har lige skrevet til mig at jeg skal vedlægge den novelle jeg er ved at analysere som bliag men jeg kan ikke komme i nærheden af en scanner, så er der nogen som ved hvor jeg kan finde Hermand Bangs novelle "hjemme" online???! -
Denn eller weil?
ForumindlægHej, jeg håber der er nogle der gider, at tage en kig på dette, jeg forstår nemlig ikke hvad det er jeg skal, altså hvornår jeg skal bruge denn og hvornår jeg skal bruge weil.Sammenlign:Hun er let at forstå, fordi hun altid taler meget tydeligt.Sie ist leicht zu verstehen, weil sie immer sehr deu... -
Sexisme- hjælp
ForumindlægDette er ikke et hjælp, jeg har bare brug for et råd. Vi har nu i Engelsk en vikar, og han deler os op piger & drenge. Det er rigtig svært fordi før vi havde vikareren, var jeg i grupper med piger, men eftersom han deler os op i piger & drenge nu, er jeg ikke sammen med dem mere. Hvad ... -
Et par spørgsmål om Proteinsyntesen
Forumindlæg#1 Min lærebog påstår, at der er flere koder for samme aminosyre. figur 7.17 link Forstår jeg ikke helt? Hvis vi tager udgangspunkt i Tyrosin (tyr) kan jeg da kun se en form for det? Eller menes det med det både kan hedde TGC,TGT,TGG,TGA? #2 Hvad er forskellen på m-RNA t-RNA og m-RNA synes ikke... -
socialisering
ForumindlægJeg har to spørgsmål omkring socialisation. 1. hvordan kan man se at en socialisation er mangelfuld? 2.Hvorfor magter ikke alle forældre socialisering af deres børn? -
Hvad er forskellen?!
ForumindlægHejsa. Nogen som kan forklare mig hvad forskellen er på fysiske størrelser, enheder, symboler og præfikser i fysik!? - bare lige rigtig hurtigt, da jeg ikke helt kan forstå foreskellen! Håber I vil hjælpe mig ;) M. -
Magnuseffekten
ForumindlægHejEr der nogen der kender til Magnuseffekten? Hvis ja, er der nogen der kan definitionen af denne og beskrive hvilken effekt den har på jorden? -
Øvelse 246
ForumindlægEn genstand bevæger sig langs en ret linje, så accelerationen i de første 10 sekunder er givet ved: a(t)=5*t+4,t≥0, hvor tiden måles i sekunder og accelerationen i m/s^2 a) hvor meget øges genstandens hastighed i tidsrummet [2;4]? b) Hvad er genstandens hastighed efter 6 sekunder, når... -
Økonomi
ForumindlægHej, jeg har skrevet nogle noter omkring krakket i wallstreet (hvorfor og hvordan det skete), hvor jeg blandt andet skal komme ind på Adam Smiths teori. Er der en, der kan sige, hvad der er godt, og hvad jeg evt. kan slette eller gøre bedre? Jeg er især lidt usikker på det med Adam Smith, selv om... -
Gyldne snit. a * a^2, hvad er a?
ForumindlægHejsa, jeg håber, at der er nogen derude, som vil hjælpe mig :) Vi har nu i matematik omkring det gyldne snit, men jeg ved simpelthen ikke, hvordan man laver denne opgave. Opgaveformuleringen lyde således: Et linjestykke med længden a + a^2 er delt i det gyldne snit, så de to stykker er hhv... -
Analytisk plangeometri
Forumindlæg1.) Bestem ved beregning koordinaterne til midtpunktet af linjerne CD når: C(-1,-4) D(7,9) Giver dette: M= (-1+7/2, -4+9/2)? -
Natron og Natriumcarbonat
ForumindlægHey there Jeg har denne opg. hvor man har en blanding af natriumhydrogencarbonat (natron) NaHCO3 og natriumcarbonat Na2CO3, man ved dog ikke blandingsforholdet. Man tager så en prøve på 5g. Og varmer den op til 300 grader celsius i 10 min NaHCO3 vil så spaltes, spaltningsreaktion er som følger. ... -
TI-89 - Ligningssystemer?
ForumindlægHej! Jeg har ikk helt styr på min TI-89 endnu, så ville høre om nogen kan fortælle mig, om man kan sætte den til at løse ligningssystemer? og hvordan? ellers, hvordan kan jeg så forklare hvordan man løser dem i hånden? Det er : 6s - 3t = 39 -4s +3t = -29 og 14p + 8q = 12 ... -
linje og vektore, parameterfremstilling
ForumindlægHar en opgave der lyder I et koordinatsystem har en ret linje m parameterfremstillingen (x) = (5) +t(4) , t er element i R (y) (4) (3) og en vektor a er bestemt ved Vektor a = (2) (4) beregn gradtallet for den spidse vinkel mellem linjen ... -
Bevis for tallet e
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med et bevis for hvorfor følgende er rigtigt? e = lim (1+1/n)^n for n --> uendelig -
solen
ForumindlægJeg har læst at det inderste af solen hedder fotosfæren, og den "kun" er 5500 grader. Derimod er koronenen der er den yderste, den er HELT op til 1 mio. grader.. Hvordan kan det passe? For jo tættere man r på solen, jo flere grader skal der jo være..? har jeg ret, eller har jeg misfors... -
ødipus komplekset?
Forumindlæghej.. jeg forstår ikke ødipus komplekset.. er det hvor drengen forelsker i sin mor eller? og styres ødipus ikke af overjeg eller det jokaste? -
forståelse af tekst
ForumindlægVed indsplejsning af et gen i et bakterieplasmid kan man have svært ved at skelne gensplejsede bakterikolonier blandt de bakterier der indeholder plasmider. Dette problem blev løst af Herbert Boyer m. fl. i 1973. Ved at anvende restriktionsenzymer som netop klipper midt i et af plasmidets resiste...
