Søgning på: matematik fp10. Resultater: 17481 til 17500 af 31486
-
Hvilke studieråd kunne du tænke dig at have fået?
ForumindlægHej alle :) Jeg arbejder på at skrive nogle korte hæfter, der indeholder generelle studietips, strategier til eksamen, organisering af studier etc. I den anledning har jeg brug for at høre - hvilke råd og tips kunne I godt bruge/have brugt? Kan I effektivt tilrettelægge jeres studier, eller hvo... -
dumpet til mat eksamen!
ForumindlægHEJ! Jeg fik idag -03 til mundtligt mat eksamen :'( jeg hr i årskarakter: mat munstligt 02 skriftligt 7 jeg vil læse kemi på ku! :S Kan jeg så overhovedet ikk læse på KU eller SDU nu?? :´( hjælp mig!! -
Uligheder
ForumindlægEr der nogen, der vil skrive svaret til 1. og 2., så jeg kan se, om jeg har regnet det rigtigt? -
1.D2.3 N(t) forskrift
ForumindlægHvilken måde kan man bruge til at bestemme forskriften for N? -
standardafvigelsen
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til beregne standardafvigelsen en nemt forklaring da jeg synes det forvirende det med fromler og derfor håber en kan lave en hvordan man beregner det hurtig enkelt ud -
Tangens - hvad kan man mere finde ud af udover hypotenusen?
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at lave en rapport om tangens og dens muligheder. Jeg har forklaret om det bruges til hypotenusen. Har også valgt to ligninger ( 4x+1 og 2x+4 ) og udregnet den vinkel som ligningerne udgør med deres skæringspunkt og linjer. Men hvad ellers kan jeg finde ud af med ... -
Terminsprøver 9. klasse
ForumindlægJeg skal snart til at have terminsprøve, her i 9. klasse. Så vidt jeg kan forstå på lærerne, får man ikke specifikt at vide, hvilke emner man kan ressikere at komme op i osv. Er der nogle som kan fortælle mig, hvordan jeg så bedst muligt kan forberede mig, til de her prøver? :) -
hjælp, hjælp , hjælp!! SRO
Forumindlæghey . jeg er sidder i en meget dårlig situation. Jeg skal nemlig aflever en SRO opgave på fredag og har intet skrevet. Kan slet ikke komme i gang er der nogen som kan hjælpe mig?? hvis der er så skriv til mig. på forhånd tak. -
Hvilke karakter betyder mest?
ForumindlægJeg har virkelig haft nogle dårlige eksamen, hvilket ses på mit gennemsnit på mine nuværende eksamensgennemsnit.. men hvormeget betyder de egentlig? iforhold til årskarakter? -
Biologi - hvad laver i biologer i dag?
ForumindlægHejsa Jeg vil gerne høre om der er nogle biologistuderende/færdigtuddannede biologer her på siden som kan forklare lidt om fremtiden som biolog jobmæssigt samt hvad i laver jobmæssigt nu Vh -
Lærer intet i biologi (9 kl)
ForumindlægHej Sp. Jeg lærer simpelthen ikke noget i biologi, og vil rigtig gerne vide en del om dette fag, så jeg evt. Kunne få en bedre karakter. Hvad kunne jeg gøre selv, for at selvstuderer? Bør jeg sige noget til læreren? OG gælder det gældende for alle i folkeskolen, eller er det bare min klasse? Ps. ... -
Grønland
ForumindlægOpgave1: Grønland Er det nogen har lavet den opgaver kan i hjælp mig tak. -
Vektor
ForumindlægHar prøvet i flere dage at lave den her og skal aflevere om 2 timer kan nogle sende facitet sidder i en dårlig situation, jeg kommer højst sandynlig ikke til at lave afleveringer i op til 2 uger da jeg har haft nærkontakt med en der har corona, og lige nu har jeg alle symptomer, og jeg må ikk... -
Opgave 7 - Aflæsning af f(x) og f'(x) vha. graf
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har lavet opgave 7 i en aflevering, men er meget i tvivl om de forklaringer, jeg giver, er korrekte og giver mening? Er egentlig også i tvivl om, om de resultater, jeg har fundet frem til, er korrekte? Er der én, der vil kigge på det? :) Jeg har vedhæftet opgaven og min b... -
32^(3/5)
ForumindlægEr der en som kan forklare mig hvordan jeg skal regne: 32(3/5) 64(-5/6) (33/8)2/3 uden brug af lommeregner? -
Pythagoras, Sinus og cosinus
ForumindlægHej hvad er de tre ting ? er mit spørgsmål, men først det jeg allerede ved... Pythagoras er det hvor man finder ud af længden af en ukendt side? sinus og cosinus kan ikke helt huske. Så det vil være nice, hvis nogen kunne sige noget om det og evt. lære mig det el. giv et links til hvor jeg kan ... -
Den software vi bruger i gymnasiet
ForumindlægSom mange af jer sikkert ved, kan man få brug for meget ny software i gymnasiet. Jeg har et stykke tid undret mig over hvorfor der ikke findes en liste over størstedelen af de programmer - så vi har en chance for at lære dem alle at kende, og ikke må nøjes med den halvdel vi har hørt om rundt omk... -
Hvordan kan man se på en forskrift, at grafen er en ret linje?
ForumindlægF.eks. f(x) = 200 - 1,62x Hvordan kan jeg se at eksemplet ovenover er en ret linje? -
at kvadrere en given figur
ForumindlægHvad menes der med at kvadrere en given figur -
Hvad hedder 'tangent corner body' på dansk???
ForumindlægHej Er der nogen, der ved hvad man kalder 'tangent corner body' på dansk? Se figur og formel i den vedhæftede fil. Altså, så vidt jeg forstår: Den tredimensionelle form, der skabes af to tangenter på en cylinder, der sammen danner et retviklet hjørne uden for cylinderen. Dette skulle væ...
