Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17481 til 17500 af 26896
-
opgave om diferentation/stamfkt
ForumindlægHej alle.. jeg ska gøre rede for at g(x)=0.5ln((e^2x)-1) - x er stamfunktion til f(x)=1/((e^2x)-1) JEg har søgt og fundet https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=11080 , men jeg forstår desværre ikk helt hvad der skrives.. OG da tråden er gammel tror jeg ikk, at der er nogen, der kom... -
Svær opgave
ForumindlægHjælp til denne opgave tak. To vindmøller er placeret som vist på billedet. Målene fremgår af figuren og hver møllevinge er 4 m lang. hvor langt er der mellem spidserne A og B, når når møllevingen ved C er vandret. Tegning kommer, men hvis i har bogen: Mat 1fra Jens C. og Jesper F., så er opg. ... -
Dårlig censor eller dårlig stil?
ForumindlægHej. jeg har lige fået karakter for mig dansk skriftlig eksamen som var på 02. Det overraskede mig meget da jeg havde forventet mindst 4 eller 7. Det lyder godt nok som om man er selvglad, men jeg synes censor har været alt for hård og kan ikke se hvorfor jeg har fået 02. Men før jeg vil brokke... -
Tro og handlind i Islam
ForumindlægEr der nogen der gider at diskutere om forholdet mellem tro og handling i Islam. -
ekstrem eksamensangst.
Forumindlægjeg har sindssyg eksamensangst, og ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre. det er som om at jeg bliver helt sort inde i hovedet, og kan slet ikke tænke klart. jeg stammer og fucker selv de nemmeste opgave op. normalt falder jeg 2-3 karakterer til en eksamen - simpelhent kun på grund af nervøsitet. ... -
hastighed?????
Forumindlæger jævn og konstant hastighed det samme??? -
Næstekærlighed
ForumindlægHvorfor radikalisering jesus de 10 bud så kraftigt? På forhånd tak! -
et lille bitte spg :)
ForumindlægHej allesammen.. Håber I kan hjælpe mig med denne.. jeg vil gerne beregne hældning af en tangent som har funktinen: 1/4^2 - x + 11/4. Punktets koordinater er (3,f(3)= og de skriver det er lig med (3,2).. hvordan kan de få det til 3,2? hvor kommer to tallet fra her?? På forhånd tak :) Miriam -
Hvordan isoleres T?
ForumindlægHej Alle! Håber I har haft en super sommerferie :) ? Jeg håber inderligt at I vil hjælpe mig med at forstå hvorledes man isolerer en variabel i et udtryk, da jeg er temmelig forvirret! Mit spørgsmål er som følgende: Hvordan isolerer man T i ligningen: k = C/√4T2 - C2 hvor C er en positiv st... -
Vektorer
ForumindlægNogle der vil forklare mig fremgangsmåden for disse opgaver? https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1697879 -
blandet opg'er. har brug for hjælp?
Forumindlæghejsa.. her er 3 opgaver, som jeg håber nogen af jer lige vil kigge på, for har svært ved at løse dem.. 1) en lektion varer 45 minuter. hvor stor en brøkdel af et døgn er det? hvor mange procent af et døgn er det? 2) anders, bente og christian skal dele 1520kr, så anders får 150kr mere en... -
1. verdenskrig
ForumindlægHvad er konsekvenserne af 1. verdenskrig? -
hvad betyder a og b i forskriften?
ForumindlægDet oplyses, at tiden med god tilnærmelse afhænger lineært af distancen: ?? = ???? + ??, hvor ?? er tiden, målt i sekunder, og ?? er distancen, målt i meter a) Bestem tallene ?? og ?? ved at benytte lineær regression på alle tabellens data. - dette har jeg gjort. Forskriften kom til at se såda... -
2.054 - pyramide og kugle, hvordan?
ForumindlægHej, og tak for et godt forum. I opgave 2.054 i eksamensopgaver for 3.g, 1-årigt A niveau, får jeg givet en pyramide med disse punkter: O(0,0,0) A(4,0,0) B(4,4,0) C(0,4,0) D(2,2,10). Første del af opgaven klarer jeg fint, men anden del kan jeg ikke lure. Jeg skal bestemme en ligning for den kugle... -
Hjælp grænseværdi
ForumindlægHej alle. Når man får en funktion hvor man skal finde en grænseværdi som står på følgende måde: limn-->∝ f(n) Jeg har divideret hvert led i funktionen med x^2, men ved ikke hvordan jeg kommer videre. Funktionen er følgende(uden at jeg har divideret med x^2 på hvert led) f(x)=2x^2-x... -
Lille Quiz
ForumindlægHejsa! Fandt en lille test på nettet om diverse fysik-emner. Jeg undrede mig over de nedenstående spørgsmål, som jeg ikke var sikker på. Nogen der kan regne ud hvad løsningerne er? Farver fra atom Jo længere væk fra kernen elektronen er jo højere er dens energi. Lys har en energi, E, der afhænge... -
Fortegn for ikke-differentieret funktion
ForumindlægHar lige et opklarende spørgsmål: Hvad er formålet med at bestemme fortegnene omkring nulpunkt og ikke-definerede punkter for en ikke-differentieret funktion? I min opgave skal jeg bestemme fortegnene for polynomiumsbrøken f(x)=(2x+3)/(x^2-2) hvilket jeg har gjort – forstår blot ikke hvor... -
cos^-1 ??
Forumindlægi hvile tilfælde bruger man cos^-1 og hvornår bruger man bare cos? hvad er forskellen? -
Grundmængden
Forumindlægopg. lyder på. Bestem grundmængden for hver ad fælgende ligniger (du skal ikke løse ligningerne) a) 5/x+2 - 2/X-1 = 4/X+2 b) 2/x+4 - 1/2-X = 5/X-2 c) 2x+7/5x-3 = 2x-8/5x+2 d) x-2/x+2 - x+4/x-4 = 0 ved godt man ikke må tage kvadratroden af et negativtal, og man må ikke divid... -
Køb af opgaver
ForumindlægÆrlig talt! Jeg finder det helt uacceptabelt, at Studieportalen, der jo fordømmer handel med opgaver, indrykker en annonce på forsiden, der netop reklamerer for det!! V.h. Erik Morsing.
