Søgning på: naturgeografi b noter. Resultater: 17501 til 17520 af 99996
-
Spørgsmål om de samme stykker...
ForumindlægHej...Jeg har tidligere spurgt hvordan man skal regne de stykker ud som står neden unden, jeg er i tvivl om hvordan personen er kommet frem til løsningen, så jeg kunne godt tænke mig at der måske var en der kunne skrive det op i detaljer, altså skridt for skridt...1) (x+3/x)-1 = (x^2-x+3)/x 4) x^... -
Grammatiske fejl
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig lidt? jeg har fået den her aflevering, jeg har selv prøvet at finde fejlene, men jeg har ret svært ved grammatiske regler, nogen der kan hjælpe??? Politicians should give more consideration to the millions of people which they represent Politicians should ... -
1.g'ere, spørgsmål om NV og valgfag
ForumindlægDen første december skal man som 1.g'er bestemme sine valgfag.\nHvad har I valgt?\n\nDesuden skal man efter grundforløbet, før eller efter jul afhængig af skolen, op i NV-eksamen - skrive en rapport og 'forsvare den' (have en lille 'dialog' med sin lærer) om et af de fire emne... -
Er det ikke grammatisk forkert?
ForumindlægEr det ikke grammatisk forkert, at The Killers synger "Are we human, or are we dancer?"? -
High school shootings i USA...
ForumindlægHej..Nogen som har lavet en opgave om det emne? -
Optagelse
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gym. Men ved ikke hvornår ? Alle fra de andre klasser skal til optagelsesprøve i morgen men det skal jeg ikke? Hvordan kan det være? -
effektive spænding og maksimal spænding
ForumindlægHvorfor er den MAksimale spænding højere end den effektive? -
fra g/cm^3 til kg/m^3
ForumindlægJa, som spørgsmålet siger: Hvordan regner man fra g/cm^3 til kg/m^3 -
liberale idealer
Forumindlæghej alle :) jeg har et spørgsmål.. det er til min stil om partier og ideologier. men kan ikke rigtig færdigøre den. da jeg er i tvivl om en ting. 1) hvordan kan det være at danmarks liberale parti, ventre's politik er så forskellig fra liberalismens idealer?? det ville være super at få nogle... -
-ismerne?
ForumindlægHej. Jeg kan ikke rigtig få konstateret, hvad der menes med de forskellige begreber . Jeg har styr på kommunisme og kapitalisme.. Men fascisme, nationalisme, socialisme, liberalisme? Socialisme og liberalisme er knyttet tæt til hinanden, altså det er vel næsten det samme, dem har jeg nogen ... -
dominant henholdsvis recessiv egenskab
ForumindlægHej. Jeg har følgende spørgsmål til min biologi eksamen (c-niveau): - Forklar hvad der forstås ved at en egenskab er dominant henholdsvis recessiv. Der står kun meget kort om det i min bog, og vil gerne sikre mig, at jeg forstår det rigtigt. Hvordan ville i besvare spørgsmålet? -
Tekstanalyse
ForumindlægHej. Vi har skriftlig årsprøve i engelsk, og så ville jeg høre om der er nogen der ved, hvor jeg kan finde nogle gode analysemodeller? Har søgt men fandt kun danske-kan selvfølgelig bare oversætte, men det ville være lettest hvis det stod på engelsk direkte. Søger fx: berettermodellen, freuds ... -
Radiosignals hastighed + Cirkelbevægelse i forhold til jorden
ForumindlægHejsa. Jeg har lidt problemer med nogle fysik opgaver, som vi har fået for til en aflevering. Jeg har vedlagt opgave arket som bilag og håber, at der er en venlig og pædagogisk (og ikke mindst tålmodig!) nørd som vil tage et kig på det sammen med mig :-) Mvh. Jacob. Mine egne svar: ... -
eksamen - hvordan gør man???
Forumindlæghejsa. jeg skal til eksamen i old i morgen og er ved at få stress.. jeg kan ikke helt forstå hvad eksamenen egentligt gr ud på og hvad man skal. jeg har læst nogle steder herinde at man får en lille del af en tekst man har læst i timerne, men hvad skal man så med den?? og hvad får man ellers? hå... -
Mundtlig eksamen c-niveau
ForumindlægHej Jeg har kigget i gamle indlæg, omkring relevant information vedr. bio c niveau eksamen, men fandt ikke rigtig noget.. Bio eksamen: 20 min forb. 20 min eksamen. -også ved jeg ikke mere.. V har virkelig haft en dårlig lærer, og har næsten ikke fået noget brugbar undervisning. Jeg aner hvilk... -
down under???
Forumindlæghej er en 3g'er der skal finde et universitet... har i det sidste tænkt meget på Australien? vil helst lære noget indenfor fysik - helst astronomi. er der nogen der har gået i skole eller arbejdet "down under" der har gode råd?? f.x. hvordan skolesystemet er.. hvordan med lejligh... -
Ligevægt
ForumindlægHej jeg sidder med nogle salte og skal skrive deres reaktionskema op når det bliver opløst i vand. Hvordan ved jeg om der danner sig en ligevægt eller om de reagere 100%. Jeg går ud fra det er ud fra ? ionernes pkb eller pks værdi? -
Prøver en sidste gang!
ForumindlægHar siddet siden klokken 4 i dag og knoklet med en forholdsvis simpel mataflevering bestående af 3 opgaver, men er nu så smadret, træt og sur at jeg ikke gider! Hvad mener i burde jeg ikke bare anderkende at jeg bare ikke duer til mat? Eller skal jeg knokle endnu? -
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
Integrealregning!
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har et tilsyneladende enkelt spørgsmål: Beregn integralet af: 4 / (3x+2) får det indtil videre til: 4*integral af 1 / (3x+2) , men ved ikke hvad jeg skal gøre med 1 / (3x+2)? På forhånd mange tak :)
