Søgning på: respiration formel. Resultater: 17501 til 17520 af 21820
-
Trekant
ForumindlægHej studieportalen! Jeg har problemer med denne opgave: Figuren viser et tre, som hælder efter en storm. Træet er stabliseret med et 8,5 m langt reb fra punktet A på stammen til punktet B på jorden. Rebet Ab danner en vinkel på 50 grader med jorden. Afstanden fra C til B er 4,0 m. a) bestem længd... -
pH og pufferopløsninger
ForumindlægBetragt følgende tre vandige opløsninger: Opløsning A: 0,200 M Propansyre, CH3CH2COOH. Opløsning B: 0,100 M Natriumhydrogenphospat, NaH2PO4. Opløsning C: 0,200 M Natrium hydroxid, NaOH. a) Beregn pH for hver af de tre opløsninger. - Hvilken formel skal bruges i dette tilfælde, til at regne pH ud... -
Differential regning, tricky opgave...
ForumindlægHej har lidt problemer med en opgave... Løste den i klassen men har mistet tråden fuldstændig nu lol. f(x)=ax^2+bx+2 og denne her funktion har toppunktet (2,4). Vi skal bestemme a og b. Jeg ved der er 2 metoder at løse den på, og det er ved at finde rødder(ne) til a med hjælp fra vores toppu... -
NEED HELP!!! stoffets molekylformel !!
ForumindlægHej Alle :) Jeg er blevdet stillet en opgave angående stoffets molekyle formel, men jeg kan slet ikke huske hvordan man gør. nogen der kan hjælpe ? 1,486 g af et umættet organisk stof indenholder 0,368 g carbon og 0,031 g hydrogen. resten er chlor. Der er tale om en væske, hvis kogepunkt er be... -
Hjælp hvor mange mL
ForumindlægHvordan beregner jeg nedenstående to opgaver, der minder utrolig meget om hinanden. Hvilken formel kan jeg bruge? 1) Hvor mange ml 0,100 M NaOH opløsning skal der bruges for at neutralisere 24,0 ml 0,150 M HCl opløsning? A) 24,0 mL B) 12,0 mL C) 48,0 mL D) 36,0 mL E) 18,0 mL 2. Hvor mange... -
Hjælp hvordan regner jeg disse opgaver?
ForumindlægHej hvilken formel kan jeg bruge til nedenstående 3 opgaver? 1) Hvor mange mL af en 0,105 M AgNO3 opløsning skal der tilsættes et eksperiment, som kræver 0,00510 mol AgNO3 ? Facit: 48,6 mL 2) Hvis 50 ml af en vandig opløsning, som har et partialtryk af C02 på 14,7 kPa, titreres med 3,118 ... -
Mundingshastighed for gevær
ForumindlægHej alle. Jeg står i den situation at jeg skal lave en fysikopgave omkring et luftgevær. Vi har lavet forsøg med en pind sat fast på en PASCO rotary sensor. I forsøget beskyder man pinden med luftgeværet således pinden drejer om den ene ende. På grund af brugen af PASCO-måleren kender jeg allered... -
Fysik opgave
Forumindlægheyyy :) er lidt lost i denne opgave, nogen der kan forklare mig hvad jeg skal gøre? ''En cyklist holder til at begynde med stille ved toppen af en 15 m høj bakke. Bakkens længde er 200 m, den samlede masse af cyklist og cykel er 85 kg. Cyklisten kører nu på frihjul ned af bakken, og ve... -
Effekt af strygejern
ForumindlægHej alle Jeg sidder lige med et fysik opgavesæt, og der er en opgave som volder mig lidt problemer. Håber nogen kan hjælpe: Varmelegemet i et strygejern består af en spiralsnoet tråd med resistansen (60) Ω. En dag virker strygejernet ikke, og man konstaterer, at tråden er knækket og at det ... -
Varmetab for strygesål
ForumindlægHej, jeg er ved at skulle beregnevarmetabet for strygesålen på et strygejern. Jeg kender start temp (220 grader) slut temp(40). sålens masse og volume samt materiale og dets varmeledningsevne. Det jeg skal finde er tiden fra hvor man slukker stygejernet hvor det er 220 grader varmt til det er kø... -
Gitter - bølgelængde
ForumindlægHej jeg har lavet et forsøg med en laser og et gitter, som jeg nu er ved at lave en rapport over. Men mine beregninger giver altså ikke helt det jeg synes de skal. Nogen der vil tjekke dem og hjælpe mig? Jeg har vedlagt skema over målinger og de resultater jeg har fået indtil videre Jeg har f... -
Effektiv længde af halvåbent rør
ForumindlægHey guys :-) Jeg sidder med en super skøn fysikrapport om resonansrør (i kender den sikker godt, klassikeren med et lodret rør med vand i) til i morgen, og er blevet i tvivl om et spørgsmål i min databehandling. Spørgsmålet lyder: Bestem resonansrørets effektive længde ud fra samhørende værdi... -
Isens bæreevne
ForumindlægHeej har problemer med denne opgave, hjææææææælp :P Hvis det er frostvejr i en længere periode, kan de frosne søer bruges til mange forskellige aktiviteter. Ifølge berlingske.dk skal isen være 16 cm tyk i København og 13 cm i resten af landet, før man må gå ud på den. Der er en sammenhæng mellem... -
Isens bæreevne
ForumindlægHeej har problemer med denne opgave, hjææææææælp :P Hvis det er frostvejr i en længere periode, kan de frosne søer bruges til mange forskellige aktiviteter. Ifølge berlingske.dk skal isen være 16 cm tyk i København og 13 cm i resten af landet, før man må gå ud på den. Der er en sammenhæng mellem... -
hvornår bruges det ene eller det andet??
ForumindlægHar tidligere i dag skrevet omkring nogle opgaver jeg havde lavet, og de fleste var da gudskelov rigtige :) men den nedenstående skulle ifølge en på portalen være forkert.. Vedkommende mente at at jeg skulle bruge Sin A istedet, ifølge min bog står der at jeg skal bruge den formel hvor den je... -
afstand mellem punkt og linje - hjælp
ForumindlægSætning: Hvis Po er et vilkårligt punkt på linjen m med retningsvektor r, er afstanden fra et punkt P i rummet til linjen m bestemt ved dist (P,m) = | r × PoP| / |r| Bevis: Arealet for en trekant er udspændt af to vektorer det halve areal af det udspændte parallelogram, så vi har, at ... -
Spændingsfald
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med følgende: b) I et kredsløb sidder to seriekoblede pærer, som er sluttet til et 4,5 V-batteri. Strømstyrken gennem den først pære er 0,5 A. Hvad er strømstyrken gennem den anden pære? Spændingsfaldet over den ene pære er 2,0 V, hvad er spændingsfaldet ov... -
Rute til studenterkørsel
ForumindlægHej alle jer kloge hoveder :) Jeg er super dårlig til matematik! Men jeg står for planlægningen af vores rute til vores studenterkørsel (da ingen andre tør at melde sig, trist)... Vores lastbil kører 30 km i timen, jeg har regnet ud hvor mange kilometer der er imellem os hver især. Så det eneste ... -
Brændværdi
ForumindlægJeg skal skrive en rapport. Jeg er så kommet frem til et spørgsmål hvor jeg får afvide at jeg skal udregne den mængde varme der er brugt til at opvarme vandet, men jeg har kun nedenstående oplysninger. Hvilken formel skal jeg bruge? Jeg troede selv at jeg skulle bruge E = B * m, men kan jeg jo... -
Fission måling af energi?
ForumindlægHej! Jeg har fået en opgave, og jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal løse den. Jeg vil selv løse opgaven, men jeg skal finde ud af hvor meget energi en vilkårlig atombombe afgiver ved fission. Jeg fik to stikord. massedefekt og bindingsenergi. Her er hvad jeg "ved", er dog ikke h...
