Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17521 til 17540 af 156338
-
MATRICER
ForumindlægHej.Der er givet en matrix:F = A * C * A^Tsom skal omskrives til:C = A^T * F * AHvordan gør man det når man har noget med en transponeret matrix??Tak. -
Bestemmelse af gradtallet
ForumindlægHvis man skal bestemme gradtallet mellem to vektor eksempelvis a og b er det så bare at bruge: (*)=skalarprodukt cosv= a*b/|a||b| eller skal man trække den fundne vinkel fra 180 eller 90? -
2: Bevis for R
ForumindlægHvordan beviser man at a^n * a^m = a^n+m. Jeg blev altså nødt til at oprette det samme indlæg igen, da det forsvandt! Beviset for de naturlige tal er nemt, jeg mangler bare beviset for de reelle tal. Sidst nåede vi frem til at a^n * a^m = e^[ln(a^n * a^m)] = e^[ln(a^n)+ln(a^m)] = e^[n*ln(a)... -
søger lektiehjælp til danskA og engelskA
ForumindlægHej jeg er en kvinde på 20 der læser HF. i kbh. Jeg læser engelsk og dansk på A niveau, og jeg halter efter hånden lidt i begge fag da mine evner primert holder sig til fakta fag. så jeg har brug for hjælp til analyse i begge fag. Jeg har talt flydende engelsk fra en alder af 11 da jeg lærte det... -
søger hjælp til DanskA & EngelskA
ForumindlægHej jeg er en kvinde på 20 der læser HF. i kbh. Jeg læser engelsk og dansk på A niveau, og jeg halter efter hånden lidt i begge fag da mine evner primert holder sig til fakta fag. så jeg har brug for hjælp til analyse i begge fag. Jeg har talt flydende engelsk fra en alder af 11 da jeg lærte det... -
Studentereksamen
ForumindlægHej. Jeg skal gå på csv efter sommerferien, center for special undervisning for voksne, som er en 3 årig uddannelse. Jeg har tænkt mig at blive student, og det kræver jo studentereksamen. Studentereksamen kræver afgangsprøve i dansk, engelsk samt matematik. Jeg har taget afgangseksamen i matemati... -
AT - Mad og mennesker - Emnevalg
ForumindlægHej med jer! Jeg skal I forbindelse med min AT-eksamen vælge et emne, som jeg vil skrive om. Det overordnede emne er ”Mad og mennesker” og opgaven lyder som følger: Opgave A Du skal undersøge en sag, hvor mad er omdrejningspunktet. Du skal diskutere, hvilken betydning forholdet me... -
Fravær
ForumindlægHvorfor er det, at de gymnasielle uddannelser fører fravær? Burde det ikke være den enkelte elevs ansvar at tilegne sig stoffet? Hvis en elev med 14% fravær kan pensum bedre end en elev med 0,5% fravær, burde eleven med 14% ikke have muligheden for at vise dette (til eksamen e.l.)? Har vi ikke a... -
Vektor
Forumindlæg|a| = 5 |b| = 2 vinkel(a,b) =30bestem t element i R således at a vinkelret på (a+tb) -
Pensum og spørgsmål
ForumindlægJeg skal op i Engelsk mundligt på A-niveau den 9. juni, og vi har fået opgivet Shakespeare som Pensum. I skolen har vi så gennemgået hele Hamlet og en meget lille del af Romeo og Julie og nogle af Shakespeares sonnets. Jeg er i tvivl om hvilke spørgsmål/emner jeg så kan komme op i til eksamen. Al... -
Dumpe matematik B
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal bruge matematik A for at komme ind på den uddannelse jeg vil ind på. Jeg supplere matematik B lige nu. Jeg har næsten lige været oppe i skriftlig eksamen og jeg er næsten 100% sikker på at jeg er dumpet. Jeg tænkte på om man kan komme videre til matematik neveu A h... -
lidt problemer
Forumindlægjeg har ligningen = a+(b-a)a - b - 3(a+b)omskriver den til = a+ab - a - b - 3a + 3bHertil kan jeg ikke komme videre.. hvordan ligger jeg -3a +a+ab - a sammen ?? det må blive noget med ^2.? -
Hvordan bliver man bedre?
ForumindlægEr lidt nysgerrig og vil gerne høre, hvordan tror I egentligt man bliver bedre til noget, hvis man kun har sig selv til hjælp? Hvordan ville I komme fra 6. klasses niveau til 1.g? Tror I det er muligt, når man skal lære det helt selv? -
ortogonale linjer
Forumindlægl⊥m⇔a⋅c=−1 Opgave 1 Linjerne l og m er givet ved ligningerne l: y=2x-4 m:2x-4y+8=0 a. Undersøg om l og m er ortogonale. l⊥m⇔ a⋅c=−1 har linjen l hældningen 2 Har linjen m hældningn 2 Linjerne er ikke ortogonale så? -
Mundlig samf examen - højniveau
ForumindlægHej-davJeg skal op til examen i samfundsfag højniveau på torsdag, og har brug for lidt hjælp til at kunne overskue det.Hvordan foregår examen? man trækker en extemporaltext, det ved jeg. Men hvor lang er den, er der bilag, i så fald hvor mange og af hvilken type, hvordan er spørgsmålene formulere... -
Eksamens spørgsmål til kemi mundt.
ForumindlægHej. Jeg skal op i kemi, og ville høre hvilken slags spørgsmål man kan trække, og hvilken slags man kan risikere at blive spurgt ? Det er kemi B. Hvordan ville typiske spørgsmål formuleres ? Mange tak -
Genetik
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med at lave en aflevering, og kan slet ikke finde ud af den. Håber der er nogle som kan hjælpe mig, da det er lang tid siden jeg har haft genetik. -
lys som partikler
Forumindlæghvorfor kan vi beskrive lys som partikler? forklaring til det? -
Eksistentialisme
ForumindlægHvad ville man kunne perspektivere til, hvis man kom op i eksistentialisme? gerne en religion eller en anden filosofi.. -
Formel for udregning af bølgelængder???
Forumindlæghej allesammen Nogen der ved hvordan man regner bølgelængderne for linjerne i emissionsspektrum for helium. Evt. en formel? Tak på forhånd.
