Søgning på: filosofi c noter. Resultater: 17521 til 17540 af 73947
-
Gymnasium spørgsmål! :)
ForumindlægJeg skal starte på gymnasium i aarhus efter sommerferien. Jeg vil gerne spørger jer, for at være lidt forberedt, hvor mange timer i bruger på lektier om dagen, og hvor mange afleveringer I har om ugen? Synes I det er/var hårdt at gå på gym, og hvordan prioterer I bedst, når I også fx har sport ... -
Lær Tysk på nettet?
ForumindlægHei der!Er det muligt at lære tysk på nettet og er der nogle der har nogle links til hvor?Skal til at læse igen og skal have tysk forsætter, men vil gerne genopfrisket det inden tæppet går op!På forhånd tak-La Capitan. -
standpunktskarakterer!!
Forumindlægheeejhar lige en række spørgsmål om stadpunktskarakterer på gym (er 1.g'er)1. får man karakterer for alle fag i gymnasiet, både mundtligt og skriftligt?2. nogen der vil uploade et karakterblad?3. jeg er megeeeet interesseret i at høre hvordan jeg selv kan sørge for at mit første karakter blad... -
Buens bredde
ForumindlægI en model, hvor alle enheder er målt i meter, følger buen den positive del af grafen for funktionen f(x)=211,4885-104801·(e0,0329x+e-0,0329x) Hvordan finder jeg buens bredde? -
Hjælp til en formel for nyttevirkning
ForumindlægJeg sidder lige og skriver min fysikrapport om bestemmelse af nyttevirkning, men jeg er desværre stødt på et lille problem. Det kunne være dejligt, hvis der var en venlig sjæl, som kunne have lyst til at hjælpe. Jeg skal som sagt bestemme nyttevirkingen og for at finde nyttevirkingen er jeg n... -
Hårdeste år på gym?
ForumindlægHvad er efter jeres erfarring det hårdeste år i gymnasiet? Mener i der er væsentlige forskelle på de forskellige år? Jeg selv er ved at afslutte 2.g stx lige nu, og har ikke rigtigt oplevet at det skulle være hårdere end 1.g, som mange ellers siger. Tilgengæld har jeg nu 3 større opgaver (Dan... -
The Sin Bin or Lucy´s Heart
ForumindlægHejsa, nogen der har læst The Sin Bin or Lucy´s Heart der kan give et lille resume, for har ikke helt fået fat i den? På forhånd tak -
Hjææælp
Forumindlægmit spørgsmål lyder: der skal vælges 3 elever ud af 21 hvor mange forskælige mugligheder er der for de 3 elever? -
Rundforvirret :s
ForumindlægHar lidt problemer med differentialregning og har fået en opgave, hvor det skal anvendes og håber at kunne få lidt hjælp. Jeg har kigget lidt rundt her på studieportalen og har ikke rigtig fået noget ud af svarene (lad os bare sige, jeg ikke er helt nem at hjælpe på det matematiske punkt). ... -
Kontinuert
Forumindlæg"En funktion, hvis graf i et punkt x0 er sammenhængende, kaldes kontinuert i x0." Dette står der i min bog. Nogen der vil uddybe det? -
Geometri
ForumindlægLinjen l er givet ved ligningen l: y=0,75x-8 Bestem hændlingsvinklen for l. Skal man bruge formlen : a = tan(v) Vil det sige man skal sige tan(0,75)? -
Skriveredskaber på STX?
ForumindlægHej Jeg vil spørger om, hvad man bruger af skriveredskaber på stx, og passer, linealer o.s.v. Eller er det, det samme som i folkeskolen. tak på forhånd -
Søger en med et godt kemi hoved ..
Forumindlæghej alle. jeg har brug for hjælp igen... spørgsmålet er, "du skal give eksempler på reaktioner mellem syre og baser, og forklar hvad der sker ved reaktionen"? -
Vektor regning
ForumindlægJeg har en opgave der lyder I et koordinatsystem i planen er givet et punkt A(2,3) og en vektor Punkterne B og C er bestemt ved: a. Bestem koordinatsættet til hvert af punkterne B og C b. Bestem koordinatsættet til projektionen af på c. Bestem arealet af trekanten ABC Osv... Kan ... -
Differentiation
ForumindlægHej allesammen.Jeg skal ved differentiation vise, at løsningen til den logistiske vækstmodel opfylder ligningen y’ = a*y(M-y)Jeg ved, at y = M/(1+c* (e^(-a * M * x)) eller y = 0Hvordan gør jeg det??? Please hjælp mig! -
det er håbløst for mig
Forumindlæg35 mL 1,00M KBr opløsning blandes med 60 mL 0,600M KBr opløsning, hvorefter blandingen inddampes til et slutvolumen på 50 mL. a. Beregn massen, m, af opløst KBr. b. Beregn stofmængdekoncentrationen, c, af KBr i den dannede opløsning. er der nogen der vil hjælpe? -
Cosinusrelation, isolering
ForumindlægHvordan isolerer jeg d her: c2=b2+d2-2bd*cos(C) ? Jeg kan sagtens smide den ind på lommeregneren og få et resultat men jeg vil gerne vide hvordan man finder frem til at d= ?? Så jeg kan se mellemregningerne.. Jeg spørg fordi jeg nu har prøvet og ikke kan finde løsningen selv. -
Skriftlige eksamen 2005....haster skal aflever i morgen
ForumindlægJeg har problemer med d)i følgende eksamensæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihn-2005-10-1.pdf Håber nogle kan argumenter for den indbyrdes beliggenhed af kogepunkterne for A,B og C. Det vil være dejligt hvis i kan give et svar, da jeg skal aflevere imorgen. På ... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej Alle :-) Jeg har fået et spørgsmål, som en del lyder således: Vektorer i planen Redegør for linjens ligninger y=ax+b og ax+bx+c=0. Problemet er, at jeg faktisk ikke ved, hvad jeg skal. Jeg håber, at der er nogle der vil hjælpe mig! Mange tak på forhånd.. -
2. gradspolynomier og parabler
ForumindlægHej, jeg har fået følgende opgave: y1=2x^2+x-1 a)Er parablen glad eller sur? (her har jeg svaret glad, da a er positiv!) b)Hvor skærer parablen y-aksen? (er det b?) c)Bestem nulpunkter og toppunkter. (Hvad er nulpunkter?) Håber der er nogen som gider hjælpe mig...
