Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 17521 til 17540 af 99855
-
Optagelse på videregående uddannelse
ForumindlægHej. Jeg er kommet i en rigtig dårlig situation, da jeg fik en besked fra AU angående min ansøging på en videregående uddannelse, at der mangler et bevis får at jeg har bestået Fysik på B niveauet. Hvilket jeg har mailet dem det, men det de mangler åbenbart er en underskrift fra raktoren for det... -
Trafiklys
ForumindlægHej alle sidder med en fysik opgave, som jeg ikke lige kan komme videre i :( I et trafiklys er én af lamperne året rundt tændt halvdelen af tiden. Før lampen blev udskiftet med en 10W lysdiodelampe, kom lyset fra en æampe med en 60W glødelampe. a) Hvor meget energi spares der i løbet af et år v... -
SRP HJÆLP
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål mht. SRP. Jeg har valgt at skrive i Matematik A og Fysik B, emnet er det skrå kast med luftmodstand. Jeg har derfor lavet lidt research og har kommet frem til at jeg måske kunne bruge Reynold's tal til at udregning af luftmodstands modellen, til det skal jeg så også u... -
SKRÅ KAST!
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål mht. SRP. Jeg har valgt at skrive i Matematik A og Fysik B, emnet er det skrå kast med luftmodstand. Jeg har derfor lavet lidt research og har kommet frem til at jeg måske kunne bruge Reynold's tal til at udregning af luftmodstands modellen, til det skal jeg så også u... -
SKRÅ KAST!
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål mht. SRP. Jeg har valgt at skrive i Matematik A og Fysik B, emnet er det skrå kast med luftmodstand. Jeg har derfor lavet lidt research og har kommet frem til at jeg måske kunne bruge Reynold's tal til at udregning af luftmodstands modellen, til det skal jeg så også u... -
Udregne strømstyrkerne i forgreningsledningerne
ForumindlægHej Alle SP-Brugere. Jeg sidder med noget ELlære fysik B. Indtil videre har det gået fint men er nu kommet i noget kambollage med noget resstorregning. Mit spørgsmål lyder. Tre resistorer med resistenserne 3 ohm, 4 ohm og 5 ohm er parallelkoblet. I tilledningen løber strømmen 15 A. Ber... -
Energiindhold i fødevarer
ForumindlægHej. Jeg sidder med denne fysik øvelse og jeg forstår ikke helt hvordan man udregner mine opgaver. Opgaverne lyder som følgende: Beregn energiindholdet pr. 100 g i A. En chokoladebar, der pr. 100 g indeholder 3,8 g protein, 16,6 g fedt & 70,1 g kulhydrat. B. En øl, der pr. 100 g indeholder... -
Udled sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægJeg forsøger at udlede sinusrelationerne:(1/2)*a*b*sin(C)=(1/2)*b*c*sin(A)=(1/2)*a*c*sin(B) <=> der ganges med 2 a*b*sin(C)= b*c*sin(A)= a*c*sin(B)<=> der divideres med a*b*ca/sin(A)=b/sin(B)=c/sin(C)Så ville jeg tegne en trekant for at udlede cosinus .. men er det at udlede eller bev... -
Matematik
Forumindlæga) Bestem ? AB og arealet af trekant ABC, når ? BC = 10 Jeg har lavet opgave a men b driller . b) Bestem BC og ?B , når arealet af trekant ABC er 15. det er opgave 9. b -
f(f(x))
ForumindlægEr det muligt at finde f(x), hvis man ved at f(f(x))=2*x/(1+x^2)? -
Differentialer (flere variable)
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og bøvler lidt med denne opgave, som jeg håber, at I kan hjælpe mig med. Jeg har løst del a, men jeg forstår ikke helt formuleringen i del b. http://img74.imageshack.us/my.php?image=image039oa2.jpg Mvh. Morten -
Hvad er konstanterne?
ForumindlægHvis jeg har at A+B = 1 og 7B - 3A = -1 Hvordan finder jeg så frem til hvad konstanterne A og B er? -
reduktion
Forumindlægjeg har fået stykket (8a-2b)^+(2a+b)^2-(a+2b)(a-2b) til 4a^2+b^2+8ab Er dette korrekt ? -
Reducer
ForumindlægHej er der nogle der vil hjælpe med denne opgave? Reducer udtrykket a^(2)+b^(2)-2a(a+b) Tak på forhånd -
lineær funktion
ForumindlægGrafen for den lineære funktion f(x) = 3x + b går gennem punktet P (1,-4) Bestem tallet b? Hvordan? -
korrekt?????
ForumindlægEn gas der befinder sig i en lukket beholder med konstant rumfang undersøges, og det konstateres at den ændrer trykket med en trykstigning på 3,5 hPa for hver grads opvarmning. Trykket ved 20ºC måles til 1028 hPa. a) Opskriv en forskrift, P(t) = at + b , for trykket P målt i hPa som funktio... -
Hjælp til Bevis
ForumindlægJeg har 2 spørgsmål til beviset y2-y1a= ----- x2-x1Beviset starter sådan her:a*x1+b = y1a*x2+b = y2så får vi følgende ligning:(a*x2+b)-(a*x1-b) = y2 - y1Så kommer mit spørgsmålHvorfor skal der lige være - mellem de 2 parenteser og hvorfor er det ene b et -b ?Håber en kan hjælpe. Tak -
Cos og Sin
Forumindlægi en trekant bategner a, b og c sidernes længder og A, B og C størrelserne af vinklerne. det gælder at: a/sinA = b/sinB Beregn A, når B = 35 grader, a = 4 cm b= 6 cm nogen der kan hjælpe med denne svære opgave? (: -
vektorer
Forumindlægnogl der kan hjælpe med én opgave*??? om vektorerne a og b er : vektor a = 5 , vektor b = 4 og vektor a -b = 3 bestem a * b og vinkel (a,b) har ingen idé om hvordan jeg kan løse den:-( -
to opgaver
Forumindlæg(2a-2b)2 + (a+b)(a-b) = og 2(a2+b2) - (a+b) (a-b)+(a+b)2 - (a+b)(2a-b) = Jeg er gået i stå :/
