Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17521 til 17540 af 18123
-
Karakterblad, gennemsnit?
ForumindlægHvad var jeres gennemsnit på jeres seneste karakterblad? Mit var på 8,5! - dte nye skala. -
Beregning af gitterkonstanten
ForumindlægHej, Jeg har store vanskeligheder med nedenstående opgave: Vi retter laserstrålen fra en laserpen med bølgelængden 630 nm mod et optisk gitter. Efter passagen af gitteret danner 1. ordens-strålen en vinkel på = 22,2 °C i forhold til strålen med 0. orden. Beregn gitterko... -
Fordomme mod HTX'ere?
ForumindlægHeysa Studenter ;) Jeg skal til at skrive mit eksamensprojekt i Kommunikation/IT, og i den forbindelse har jeg valgt at lave en reklame kampagne for HTX (Teknisk Gymnasium). I den forbindelse er et af mine mål effektivt at få nedbrudt evt. fordomme som andre gymnasieelever og unge personer har/... -
Hvad skal jeg vælge efter 9.klasse ?
ForumindlægJeg har omkring to måneder til at finde ud af hvad jeg vil efter 9-klasse, men jeg ved det bare ikke. Jeg har overvejet det alm. gymnasium, men der er bare en del fag der som jeg ikke synes så godt om. Så har jeg også overvejet HF, som jeg egentlig synes meget godt om, der er bare lige det pr... -
Eksport Ingeniør... Hjælp
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig. Jeg har lige fået en plads inde på eksport ingeniør studiet inde på Ihk Ballerup. Har søgt dette studie fordi jeg syntes a det lød meget interessant og var en god blanding af det jeg er interesseret i, nemlig naturvidenskab og handel. Desværre hører jeg nu af nogle bekendt... -
Haveringstid?
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig med følgende, da jeg virkelig gerne vil forstå det? En luftprøve fra et kælderrum indeholder 25*10^6 222^_82Rn-atomer (ved ikke hvordan jeg skal skrive det eller , det skal forestille en isotop, altså 222 nukleoner og 82 som atomets eget nummer). 222^_82Rn henfalder ved... -
beregn spændingsfaldet U fra A til B
ForumindlægJeg har en opgave som jeg er ret i tvivl om. håber der er nogen herinde som kan hjælpe mig igennem denne opgave. opgaven lyder sådan: a) Antag, at tabet i elektronens elektrisk potentielle energi, når den bevæger sig fra A (som er tilsluttet spændingskildens minuspol) til B (som er tilsluttet ... -
Hjælp til rettelse af en kort tekst
ForumindlægJeg har lavet denne analyse, er der en som vil hjælpe mig med at kigge den igennem? Je voudrais parler d’une peinture qui s’appelle « En bøgeskov i Maj » et traduit en français : « Un bois de hêtre en Mai» du peintre P. C. Skovgaard en 1857, Skovgaard est en peintre ... -
10!? :S
ForumindlægØhh ikke fordi at jeg har noget imod at få et 10-tal, det er jeg skam glad, det er overhovedet ikke det, men jeg forstår ikke, at jeg på baggrund af KUN 2 FEJL i min oversættelse kan få 10? Skal lige siges at jeg ALDRIG fik under 12 sidste år mundtlig såvel som skriftlig, men efter at have fået n... -
induktion og transformation
ForumindlægHej alle sammen derud jeg har en emnerapport vedr. Induktion og Transformation. mit spørgsmål er. hvad induktion er? hvad transformation er hvorfor det er det modsatte gerne en god forklaring på det. hilsen jenni -
Hjælp til at forstå en kernereaktion
ForumindlægHej gutter :) Jeg har denne opgave, der driller lidt - Opgaven lyder sådan: En vigtig kernereaktion i stjerne er den såkaldte tripple-alfa proces, hvor tre 4He-kerner går sammen til en 12C-kerne. Denne proces er næsten umulig at genskabe på jorden, så i stedet ser forskerne på en exciteret 12C... -
Hjælp til en kort opgave!
ForumindlægDet drejer sig omk opgave 3 angivet her: http://peecee.dk/upload/view/138170 Hvad skal jeg efter at jeg har tegnet punkterne ind eller brugt regression, for at finde serieforbindelsens samlede modstand? -
Sociale arv på ungdomsuddannelser
ForumindlægEr det i orden, at akademikerforældre hjælper deres børn med lektier? Hvis en STX-elev skriver SRP, og får sin mor til at rette den? Han får en fin karakter, fordi moderen har hjulpet ham. Hvad så med dem, hvis forældre ikke kender til brøker, oldtidskundskab og trigonometri osv. Bør alle ikke ... -
Har jeg bestået Mat A?
ForumindlægHvis jeg nu som afsluttende karakter har fået 7 skrftlig og 4 mdt, har jeg så bestået matematik A STX, hvis jeg får 00 til den skriftlige eksamen? Og kan jeg da komme ind på medicin? Eller skal eksamen også være bestået førend man kan komme ind på medicin? -
Ændre på synopsis. Tilladt?
ForumindlægMå man ændrer på sin synopsis inden eksamen? ALtså problemformulering, problemstillinger osv., hvis man bare har kopier af den nye med til lærer og censor? -
Hvad fik I i snit på afgangsbevisset
ForumindlægAf ren og skær nysgerrighed, ville det være sjovt at vide, hvad i har fået derude på studieportalen i snit på afgangsbevisset - Kan starte med at sige, at jeg fik et skuffende snit på 8,33 - så jeg faldt 1,7. Hvad med jer? (Vi snakker folkeskolensafgangsbevis) -
Er det umuligt at få 12 i gennemsnit på gymnasiet?
ForumindlægJeg tænkte på om det var dybt umuligt at få et snit på 12 i gymnasiet, hvis man deltager aktivt i timer og leverer opgaver til UG hver gang? -
Sammenhaeng mellem syre og salt
ForumindlægHvad er sammenhaengen mellem syre og salt? Er det ikke metal + syrerest=salt...? Kan i ikke komme med en mere praecis definitioN! også gerne et forsög som beskriver dette. -
temperaturdelen af Modulet Tryk og Temperatur
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af de her svar er der nogen der kan hjælpe mig med det. 1) Glødetråden i en pære består af metallet wolfram. Denne pære tændes i et udhus om vinteren ved 0 grader. Resistansen ved denne temperatur er 0,16 Ohm. Temperaturen stiger til 2600 grader. a) Hvad er r... -
Opgave i atomfysik
ForumindlægHej igen, Er ved at læse op til eksamen og synes pludselig der er så mange opgaver jeg ikke forstår, som jeg prøver at beregne. Nogen som måske kan være behjælpelig - eftersom jeg ikke har undervisning men læser selv så har jeg ikke en lærejeg kan spørge. 1. Lysstofrør og sparepærer Et lys...
