Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 17541 til 17560 af 29738
-
Hvilket uni?
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre, hvilke overvejelser der vægter, når I vælger universitet eller videregående uddannelsesinstitution? Er det beliggenheden, rygtet omkring stedet, traditioner (evt. i familien) eller andre ting, som afgøre, at I har valgt et specifikt universitet. Er det ene universitet mer... -
Frit optag
ForumindlægHvad synes I om Socialdemokratiet nye forslag? 1: Unge der påbegynder en uddannelse inden de fylder 21 skal have stort set frit optag.2: Studerende der færdiggør deres uddannelse på normeret tid kan få deres studiegæld reduceret. -
HA(psyk)
ForumindlægHej. Jeg søger én, der læser HA(psyk) på CBS i København. Jeg går selv i 3.g og overvejer at søge ind i 2013. Hvis der findes én derude har jeg følgende spørgsmål: 1. Hvordan er studiemiljøet? (typer af mennesker osv.) 2. Hvilke fag har man? 3. Hvor meget fylder gruppearbejde? (har ma... -
Ny karakterskala!
ForumindlægUVM:\nhttp://www.uvm.dk/05/kkonf.htm?menuid=6410\n\nPolitiken:\nhttp://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=424501\n\n\nKom med jeres meninger.\nInternationalt set kan det være praktisk nok, men jeg savner nu undtagelseskarakteren (som for nogle lærere måske ikke er så undtagelseskarakter-agtig.)\... -
Jeres højniveau (A-niveau)
ForumindlægHvilke højniveaufag valgte I i sin tid, og har I fortrudt det? Hvad kunne I godt tænkte jer at have nu, hvis I havde vist det I ved nu?:) -
Den omtrente ventetid på tilføjet opgave?
ForumindlægHej jeg har for en uges tid siden tilføjet en opgave, den var i WORD-format er det et problem?Jeg undre mig nemlig over den lange responstid på feedback vedr. opgaven.Er den stadig under behandling, eller er den aldrig blevet sendt pga. det ikke er pdf-format? -
Idræt på gymnasiet
ForumindlægHej. Er jeg den eneste der synes, at idræt ikke burde kunne tages på gymnasiet på mellem- eller højtniveau? Som i nok ved har vi lige fået offentliggjort vores eksaminer i dag. Her fandt jeg ud af at en af mine venner skulle op i idræt mellemniveau. Tilsyneladende består eksamen af at komme op i ... -
Dispentation til medicin-studiet
ForumindlægI slutningen af 2.g var jeg så uheldig at få konstateret kræft, og det har så fulgt mig igennem hele 3.g og resulteret i at mine karakterer selvfølgelig er dalet en hel del, da det er svært at både følge med i skolen, være i kemo-behandling samt forholde sig til det hele psykisk. Jeg har altid vi... -
Karakterer - den nye skala vs. den gamle
ForumindlægNu har vi efterhånden alle fået den første standpunktskarakter (i hvert fald dem jeg har talt med fra andre gym), og for 2g'erne betyder det et skift mellem den nye karakterskala og den gamle. Synes I, der er en stor forskel? De fleste er nok gået ned. Nogle af lærerne har givet karakterer, ... -
Hjælp til metode
ForumindlægHej Jeg står og mangler hjælp, da jeg skal til eksamen i AT på fredag.. jeg har jo afleveret min synopsis og min vejleder har sagt til mig, at jeg skal få styr på min metode, fordi hun siger den er forkert.. jeg synes det er meget svært og vil høre om der er nogen der har lyst til at hjælpe... -
Hjælp! Forskel på analysemodeller.
ForumindlægHej alle! Er der nogen der er skarp nok til at fortælle mig om der er stor forskel på en argumentationsanalyse og retorisk analyse? Jeg er lidt halvforvirret lige nu. En ting mere, synes i at der er stor forskel på en retorisk analyse og kommunikationsanalyse? Håber ikke det lyder for klumset :D... -
Titler
Forumindlæg(håber titlen er passende:) Er det ikke muligt at lave det sådan at det ikke er muligt at skrive f.eks. hjælp, PLZ, Hilfe osv.?? Trods det faktum at der allerede står citat fra "opret indlæg": "Giv dit indlæg et SIGENDE navn. Titler som: "hjælp" og "haster" er ... -
Skift fra medicin til biofysik
ForumindlægEr det muligt at lave om på reglerne, så jeg kan starte på biofysik i stedet for medicin? Jeg er blevet optaget på medicin i Aarhus. Studiestart for både medicin og biofysik er d. 3. september. Der er stadige ledige pladser på biofysik på KU -
Student anno 2007, hvad skal I nu?
ForumindlægHej, jeg tænkte bare jeg ville spørge alle de andre på studi som også bliver studenter i år, hvad har i tænkt jer at læse i fremtiden? -
SRP: Forelskelse! Hjerne + hormoner
ForumindlægHej derude :) Jeg er ved at skrive min SRP om forelskelse i dansk og biologi A.. Desværre er jeg støt på problemer, da jeg jeg ikke synes at nogen bøger eller sider på nettet beskriver PRÆCIS hvad der sker når vi får en emotion(følelse) fra det limbiske nervesystem. Kender du en side eller gider ... -
Inspiration?
ForumindlægJeg sidder med den udleverede CD og tænker "Nøj hvor er der meget kedeligt at skrive om". Jeg er blevet en smule forvirret over hvor man får det sproglige fag ind i vores geniale problemformuleringer? Og hvad er de samfundsvidenskabelige fag? Hvis nogle har nogle geniale ideer jeg må... -
Journalistik på RUC
ForumindlægJeg har gennemført mit første på på Film- og medievidenskab på KU, men jeg må nok erkende, at det ikke er den rette uddannelse for mig. Jeg vil hellere beskæftige mig med noget samfundsorienteriet. Derfor har jeg søgt på journalist uddannelse på RUC. Men jeg har mine tanker om det, specielt pga... -
Re-eksamener
ForumindlægHej med jer Er der nogen, der kender de gældende regler om re-eksamen (vist også kaldet om-prøver) på HF - Hvad er mine retigheder, når jeg er dumpet - og endvidere, når jeg har fulgt hele forløbet - blot været uheldig - kræves det så at jeg læser helt forfra - eller kan jeg gå til en evt. om-... -
har nogen været oppe til eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal op til AT eksamen snart, så jeg vil høre hvad lærer/censor lagde vægt på? Og skal man sige noget om metoder og teori som man har anvendt? For det er jo vel ikk alt man skal fortælle om som står i synopsen.? -
Flere ingeniører
Forumindlæghttp://politiken.dk/uddannelse/article535122.ece jeg er vist en af dem :) Tror I det kommer til at have en indflydelse på fremtidige jobs? Hvis udbudet af ingeniører bliver større så falder startlønnen måske? hvad er den generelle tendens ved sådan noget? og måske skal man også tage udlandet i b...
