Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 17601 til 17620 af 109300
-
reducere
ForumindlægHej. :) nogen der kan hjælpe mig, med at reducere dette? -(b+c)2+(b-c) • 2c tak på forhånd. -
Vektorligning!
ForumindlægHvordan bevsier man at arealet som udspændes af de to vektorere a og b giver længden af deres normalvektor n(a,b) ? -
Hjælp vedr. Bevis
ForumindlægNogen som kan hjælpe med hvordan jeg skal lave dette bevis, det står ikke i min bog nemlig. Sætning: For vektorparret (a(vektor), b (vektor)) af egetnlige vektorer gælder: |det(a(v),b(v))|=|a(v)|*|b(v)|*|sinv| (v)=vektor Stikord til bevis: 1. Opskriv hvordan arealet af en trekant bestemmes. B... -
Geometriopgave (1.g)
Forumindlæg"514. En kinesisk opgave fra ca. 2400 f. Kr. lyder sådan: Et 10 m højt bambusrør er knækket, dog uden at de to dele er revet fra hinanden. Spidsen af den øverste del rammer jorden i en afstand af 3 m fra roden. Bestem brudstedets højde."Hvis jeg tegner situationen i form af en trekant A... -
Reducering
ForumindlægHvordan reduceres? (a3-a2b)/(a2-2ab+b2) a3-a2b=a2(a-b) (a^2-2ab+b^2)=(a-b)^2 a2(a-b)/(a-b)^2 a2(a-b) Tak på forhånd, God jul til alle -
Diskriminant
ForumindlægJeg er igang med at prøve på at bevise for diskriminantformlen. Og bliver forvirret her: (2ax)^2 + 2*2axb + b^2 =d Næste trin, skulle det være sådan her: (2*ax+b)^2=d Men hvad bliver der af 2*2axb? .... -
Lineær vækstmodel
ForumindlægHej allesammen... Jeg skal snart op til eksamen i mat B og skal muligvis redegøre for den lineære vækstmodel. Hvad skal man sige til det spørgsmål, ud over at a er hældning og b er skæring med y? besvarelsen skal jo også gerne rumme et bevis af en art. På forhånd tak. -
ligning
Forumindlægi et koordinatsystem går en linje gennem punkterne A(1,1)og B(2,4) bestem en ligning for linjen.er helt på bar bund for ide´er -
Reducering..
ForumindlægHej jeg tænkte på om i ikke kan hjælpe mig :P da jeg er så dårlig til reducering ^^ reducer: 4a^2 - 4ab + b^2 / 4a - 2b -
isoler x
Forumindlægisoler x i udtrykket d+bx=ax+c. for hvilke værdier af a og b, kan dette ikke lade sig gøre? -
Trekant - kender alle sider, ingen vinkler
ForumindlægJeg har en trekant ABC hvor a=2, b=3, c=4, hvordan finder jeg så trekantens vinkler? På forhånd tak (: -
Ordbøger / formelsamling
ForumindlægJeg prøver lige igen formuleret på en anden måde. Er er nogen der ved hvor man kan trække gyldendals ordbøger dansk/ engelsk og omvendt, samt dansk/tysk og omvendt? Min søn skal starte på efterskole og de skal ha det installeret på pc. Selvfølgelig helst gratis, eller nogen der sælger det billi... -
Eksamen og Karriere ?
ForumindlægNår der bl.a. står ved forsvaret som adgangskrav: at man minumum skal have bestået folkeskolens afganseksamen, eller en højere eksamen, med minimum karakterene 02 i fagene Dansk, engelsk og matematik. Mener de så gennemsnittet af fagene eller hvad gør de? http://forsvaretsuddannelser.dk/Uddannels... -
Længde af vektor
ForumindlægHejHar problemer med følgende opgave:Om to vektorer a og b oplyses at:|a|=2 og |a+b|=2 samt at vinklen mellem a og b er 71grader.Bestem |b|Hvordan gribes den an? -
Reducering af ligning
ForumindlægHvordan reducerer jeg denne ligning? (a+b)^2-2ab-a^2 -
Vektor - trekants vinkler
ForumindlægJeg har en trekant med kendte vinkelspidser og skal beregne trekantens vinkler C(-1,6) B(9,-1) og A(-2,0) Jeg får nogle lidt skøre tal i forhold til tegningen - men har brugt formlen cos(v) = (vektor a*vektor b)/længden af vektor a*længden af vektor b og får vinkel C (altså den mellem vektor... -
Terrorism - Projekt på 20 min.
ForumindlægHej folkens, Jeg har et projekt til om 2 uger, hvor min ven og jeg skal fremlægge i engelsk om: Terrorisme Vores main questions er: 1. Hvad terrisme egenligt er, - What is terrorism? 2. Hvad der bliver gjort ved det, - What is being done about terrorism? 3. Fremtidens terrorisme (vore... -
spørgsmål ang. jura -studiet
Forumindlæghey er der nogle, der ved om man har mange bøger på engelsk, når man skal til at læse jura? engelsk er nemlig ikke lige min stærke side, så det håber jeg ikke.. så har jeg lige endnu et spørgsmål: folk siger man har meget "ferie", når man læser på uni, fordi man har en masse pensum, der... -
Interessant bog + emne
ForumindlægHej mennesker, Jeg har valgt fagene engelsk/dansk og har tænkt mig, at læse en bog (på engelsk) og derfor skal jeg finde et interessant emne. Nogen der har haft erfaring med evt. at læse en bog og analysere den (engelskdelen) og så inddrage dansk i form af analyse af filmen (virkemidler osv). ... -
Lydfil: Mundtlig øvelse
ForumindlægHej alle sammen er der nogen herover der kan give mig hurtigt feedback over hvor godt jeg udtaler mig på engelsk mundtligt. Jeg har nemlige lavet en lydfil hvor jeg læser en artikel op fra følgende nyhedshjemmeside.Det handler om Pakistanske ex-militære leder hvis advokater nægtet at repræsente...
