Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 17601 til 17620 af 92030
-
kemi opg
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med de her 2 opg 1. Opskriv tre forskellige strukturformler, der opfylder følgende: Der er tale om en ligekædet alken Molekylformlen er C6H12 2. Opskriv de 3 andre stoffer, der er isomerer med de tre strukturformler i a). Mindst én af disse isomerer er en cykli... -
Varmekapacitet
ForumindlægEr der en der vil tjekke om det her er rigtigt: Varmekapacitet, varmefylde, er forholdet mellem den varme, som tilføres et legeme, og den deraf følgende temperaturstigning. Et legemes varmekapacitet er den energi, der skal tilføres, for at opvarme legemet 1°C eller K. Et legemes varmekapacite... -
5 A-niveau fag på STX?
ForumindlægGælder reglen stadig, om at man får ganget sit snit med 1,03 hvis man tager 5 A-fag? Jeg har nemlig taget den beslutning om at jeg gerne vil have 5 A-fag engang i 3.G, da jeg tænkte det vil være som en gave at man kan gange sit snit med 1,03. Men det er jo egentlig vildt lidt? Jeg troede det var... -
trigonometri
ForumindlægMin opgave er vedhæftet: jeg har svaret følgende: c+3=30 Dvs. siden c er c=30-3 ? c=27 og den ene katete (c-x) som jo er 27-3 ? 24 er den anden katete. Dermed kan a findes ved: a=√(27^(2)-24^(2)) ? a=12.3693 Er dog meget i tvivl, kan det passe? -
Partiel orden
ForumindlægHejsa, Jeg sidder men opgave jeg ikke helt forstår: Hvad er mængden { (x,y) ∈ A χ A I x ≤ y } som definere relationen "≤" ? Jeg ved det rigtige svar er: (a,a) , (b,a) , (b,b) , (c,a) , (c,c) , (d,a) , (d,b) , (d,d) , (e,a) , (e,... -
eksamenssæt 2003
ForumindlægHej. Jeg har lige lavet eksamenssættet fra august 2003, men der er lige nogle ting jeg gerne vil være helt sikker på.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-2.pdfi OPG 1:a) n=3,5g/79,06g/mol n=0,0443 mol.b) jeg har brugt idealgasligningen. og da stofmængdeforholdet e... -
Effekt, varmelære og forbrændingsproces
ForumindlægHej jeg har et eksamens spørgsmål om Effekt, varmelære og forbrændingsproces spørgsmålet lyder så ledes: 11. Effekt, varmelære og forbrændingsproces I en gennemstrømningsvandvarmer opvarmes koldt brugsvand til varmt brugsvand i løbet af den tid vandet strømmer gennem vandvarmeren. En produce... -
Parabler
ForumindlægDer er givet en parabel med ligningen: hvor c er en konstant, og en linje med ligningen: y=x-3 a) Bestem c, så parablen og linjen har ét skæringspunkt. b) For hvilke værdier af c er der to skæringspunkter? c) For hvilke værdier af c er der ingen skæringspunkter? -
differential !! ÅH
ForumindlægEn bestemt dag er temperaturen inde i et bestemt hus 20*C og ude-temperaturen er konstant. Varmeanlægget i huset går i stykker kl 13, og herefter begynder temperaturen indei huset at falde. Temperaturen T inde i huset (målt i *C) er en funktion af tiden t (målt i timer efter kl13), og det antages... -
bestem ligning for linje
ForumindlægC(1,-2,-3) a:x+3y+z=14 Bestem en ligning for linjen l som går gennem C og står vinkelret på a. -
Energi
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig? 45,0 g is ved -16,0 C skal opvarmes til 5,0 C. Hvor meget energi skal der tilføres? (Husk, at der er tre processer) På forhånd tak! -
Længder af vilkårelig trekant
ForumindlægHej. Vi har fået til opgave at regne længde a og b samt vinkel c og b ud fra vinkel A og længden c. Vil ikke mene der er en løsning men flere løsninger? -
Kan man gøre sådan her?
ForumindlægMå man det her: c · m = T/E Gange med T på begge sider og få: c · m · T = E Eller er det forbudt? -
Idræt B Gamle reform Gym.
ForumindlægHej, er der nogen da kan hjælpe med at forklare hvordan Idræt B mundtlig eksamen teoretisk forgår? Hvor mange tegninger/billeder trækker man ca.? Kan man få artikler? (hvis ja, hvor lange er de?) kan man komme op i en af de 4 afleverede opg. Der er lavet i løbet af året? Kan man både komme op ... -
Synopsis
ForumindlægHej, jeg skal bare lige høre mht til den synopsis jeg skal skrive her snart. Det er fordi jeg ved at man skal stille et overordnet spørgsmål, og 4-5 underspørgsmål. Mit spørgsmål er bare om jeg skal svare på de spørgsmål jeg stiller i synopsen, eller om jeg skal vente med at svare på dem til når ... -
Hvilken prøveform?
ForumindlægJeg har brugt meget af denne morgen på at diskutere med nogle venner, hvilke form for test/prøver, der er bedst.Der er IKKE tale om afsluttende eksamener eller årsprøver...Her er nogle af de muligheder vi diskuterede:1) Uforberedt prøve u. noter2) Uforberdt prøve m. noter3) Forberedt prøve u. not... -
Gennemsnit
Forumindlæghvis man er oppe til eksamen i et fag i gym. tæller så både årskarakter og eksamen, eller er det kun eksamenskarakteren? -
Lav en undervisningsvideo og vind billetter til Roskilde festival
ForumindlægVælg et emne i pensum fra et fag på en gymnasial ungdomsuddannelse, forbered en præsentation af emnet og optag præsentationen på video. Det er op til jer hvordan I vil præsentere emnet. Det vigtige er, at I formidler emnet pædagogisk og interessant. Alle de indsendte videoer udgives på Studieport... -
help
ForumindlægI (trekant)ABC er a = 47, c = 150 og vinkelC = 111º. a) Gør (uden beregninger!) rede for, at vinkelA må være spids. b) Beregn vinkelA. -
opg 7.049 lokalt ekstremumsted
Forumindlæghar følgende funktion:fc(x)=(cx-10)/(x^2+c)beregn værdier af c fore hvilke x=-1 er lokalt ekstremumsted for funktionen fc.så tænkte jeg ok så må man skulle sætte -1 ind på x`s plads og fiden c for hvilke den differentierede tæller er =0:min udregning i ti interactivefc(x)=(cx-10)/(x^2+c)=>defi...
