Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 17601 til 17620 af 56550
-
gange i parentes
Forumindlæga)(3+b)^2= b)(3a-5b)^2 = c)(½-2a)^2=d)x^2+y^2-2xy= e)a^2+4a+4= f)4x^2+25y^2-20xy= g)a^2+6a+9=h)1/4x^2+1-x=Please hjælp mig med de her opgaver,fordi det er så lang tid siden at jeg har lavet sådan nogle, at jeg har glemt hvordan man laver dem. -
Differentialregning - to funktioner, bestem c
ForumindlægTo funktioner f og g er givet ved f(x)=x3-3x2+5, x>0 og g(x)=9x+c. Bestem c så grafen for g bliver tangent til grafen for f. Jeg har differentieret f til at være f9;(x)=3x2-6x Jeg ved at g er tangent til f hvor f9;(x)=0 og jeg skal vel løse ligningen f9;(x0)=9, men hvordan? -
Sort Magi
ForumindlægHej er der nogle der vil være søde at rette min engelsk opgave? Sort magiFlere og flere mennesker slutter sig til grupper der dyrker sort magi. Lederen af The British Occult Society er overbevist om, at det skyldes at mange mennesker svaner spænding i deres daglige tilværelse. Han er sik... -
Tysk hjælp!
Forumindlæghej er der nogen der vil rette min oversættelse og se om der nogle grammatiske fejl.:D på forhånd tak For mig kan en mobil godt være problematisk i skolen, hvis man har glemt at slukke den. Så kan den ringe midt i timen, og alle kigger på en, man bliver rødt i hovedet, og så har man enten dukse... -
opg. uden hjælpemidler haster
ForumindlægHej jeg sidder og skal til matematik eksamen STX B niveau her den 11. Maj. Og jeg har lige fundet ud af hvor dårlig jeg egentlig er til mange af de opgaver man skal kunne uden hjælpemidler :*( Derfor har jeg printet 30 sider med opgaver uden hjælpemidler og her er et par stykker jeg ikke kan komm... -
Reduceringstykker
ForumindlægHej :) Jeg håber meget at i vil hjælpe mig med nogle reduceringstykker her: I de to første skal man bare reducere; 3a+7b+a+3 = ? -4a+3-2a-7=? De to næste skal man hæve paranteserne og så reducere; (a-8)+(4a+9)=? (3x+5)-(x+1)=? I de to næste skal man gange ind i paranteserne og så reducere; 8+3(2... -
Problemregning
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde ud af følgene opgaver: Et gulvtæppe er 4,60 meter langt og 3,50 meter bredt - Hvor meget koster det når 1m2 koster 85,50kr.? Anders, Cecilie og Daniel har tippet i fællesskab, og de har betalt henholdvis 2 kr., 5 kr. og 9 kr. De vinder og får i alt 3.888 kr. Hvor meget... -
Karaktere, hvor - hvordan, hvornår kan man klage?
ForumindlægHej alle. Vi har lige fået karakterer idag på HHX, og jeg er i den uheldige situation at jeg er ultimativt utilfreds! Både i faget Erhvervscase, som jeg fik 7 i og VØ hvor jeg skriftligt og mundtlig ligger på samme.. Begge er afsluttende derfor jeg er på skideren. Virksomhedsøkonomi, skiftlig, ... -
Haaii kan du ikke tage et kig på det her.? evt. rette lidt i det?
ForumindlægHallo ich heisse Tina Skovgaard. Ich komme aus eine kleine dorf (by) wie heisse Addit. Ich wohne zusammen mit mein Mutter, Vater und meine klines schwester. Mien Mutter heis Lisbeth und sie arbejde an eine farm (landbrug). Mein Vater heis Anders und ist selbstständig (selvstændig). Mein schwester... -
Stil
ForumindlægHar lidt problemer med tysk, så håber at der er nogen, der vil kigge min tysk stil igennem. På forhånd tak.. Ich habe frage eins gewählt, zu antworten. Weil ich will diskutieren, warum ich denke dass es ist besser für Mark, dass er in Deutschland aufgewachsen ist. Als wir wissen sind Mark in V... -
Tysk stil (7 kl.)
ForumindlægHej! :) Jeg lidt svaert ved det tyske, som du nok kan se... Jeg ville blive rigtig glad hvis jeg kunne faa noget hjaelp. Jeg har gjort hvad jeg kunne: Meine Schule Hallo, mein name ist Oliver Emil Vestergaard Gregersen. Ich bin dreizehn jahre. Ich bin in der 7 Klasse. Ich habe eine Schwester ... -
Fokus på kasus - Oversættelse
ForumindlægHej! Jeg leder efter en sjæl, som vil give mig grammatisk respons på nedenstående oversættelse - Det er en oversættelsesøvelse fra Einfach So - Jeg vil meget gerne have, at nogen påpeger, hvor fejlene er, så jeg selv kan rette dem. Men hvis nogen føler for at rette den og derefter forklare fejlen... -
Selvvalgtemne til FSA - hvad skal jeg vælge?
ForumindlægHej alle! Nu er det jo som sagt ved at være tid til, at vi skal op til folkeskolensafgangsprøver, og mundtlig engelsk er obligatorisk. En mundtlig prøve, bestående af 5 minutters præsentation af et selvvalgt emne, under et eller flere besluttede hovedemner sammen med klassen eller læreren. Der... -
1.G om igen?
ForumindlægHej med jer :-) Jeg sidder og er meget frustreret over, hvad jeg skal med min uddannelse. Jeg går på STX, og startede i sommers i 1.G Jeg tog 10 klasse efter folkeskolen, for lige at blive det år ældre inden gym. Jeg har altid været mest sprogligt anlagt, men har også haft stor interesse... -
rettelse
Forumindlæghej, har oversat disse sætninger, men vil gerne have en til at rette det fejl som kunne være. så hvis man er skarp til tysk, er man mere end velkommen til at hjælpe. den er på dansk, og så har jeg oversat teksten til tysk. Dansk tekst: Konrads forældre måtte flygte fra Tyskland, fordi de var jød... -
"HASTER - konservatisme
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg har virkelig brug for én som er god til samfundsfag og som kan give mig et godt svar. Jeg skal skrive om ny og gammel politik, og jeg har om konservatisme. Der er mange partier der har flyttet sig meget fra deres oprindelig ideologi og er blevet et "catch-all" par... -
ax+b
ForumindlægEr der nogle, som kan forklare mig om jeg har skrivet funktionen rigtigt ved hjælp af de kommandoer jeg har brugt eller er der en anden måde jeg kans krive funktionen på? Kan nogle fortælle mig om deter rigtigt med henhold til opg. 1 (ax+b): -
Grammatik spørgsmål!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lige tre grammatiske spørgsmål. I hope my advice will be ____use to you Mit foreslag er of, men er virkelig usikker. De andre to er: My brother says the book is his, but it is really ours. (ours/our) The one million in cash was unfortunately not our. (our/ours) Passe... -
Skal det være who eller whom?
ForumindlægHej.. But when it comes to the fair people, who actually do recycle, and whom we ought to admire, they often are not helping the environment at all. Jeg er lidt i tvivl, om det skal være who eller whom der, hvor jeg har markeret med fed. Jeg ville selv mene, det er whom, for hvis man spørger: ... -
Parametersering fortsat igen
ForumindlægHej igen I det følgende vil jeg beskrive en metode som jeg er i tvivl om hvorvidt egner sig til parametersering af variablerne x og y for en given forskrift. Lad os fortsat sige at vi har andenordenspolynomiet f(x)=-2,5x^2+40x+1, og at der laves en linje mellem origo (0,0) og punktet (1; 38,5)....
