Søgning på: de måske egnede. Resultater: 17681 til 17700 af 29788
-
Hvor stor er risikoen for at få et farveblindt barn hvis du får børn med en farveblind partner
ForumindlægSom overskriften siger... Er der en venlig sjæl der kan hjælpe lidt med det? Tak på forhånd -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægLad N være et positivt helt tal og definer funktionen p(i)=c*2^i, for i E {1,2....,N}.Hvad skal værdien være af c, for at p er en sandsynlighedsfunktion på mængden {1,2,....,N}. Hvordan griber jeg den an? -
en rose
ForumindlægEr der nogle der har læst en rose af Amalie Kram,som kan forklare mig hvad der sker meget kort? -
2 hurtige!!
Forumindlæg1. Er disse 4 sætninger oversat korrekt-+2. Jeg skal angive hvad der er adverbie og adjektiver i sætningerne.1: EF er en international, politisk sammenslutning af europæiske lande, som mange danskere mener blander sig for meget politisk i nationale anliggender. Derimod er Socialdemokratiet et nat... -
Hun bliver bange
ForumindlægSimpelt hurtigt spørgsmål:Hvordan siger man:"Hun bliver bange" ?På forhånd tak! -
Svensk tekst
ForumindlægEr der nogen der er halv svensker e.l., eller bare kan sproget? Jeg sidder nemlig her med en svensk tekst som jeg ikke lige kan forholde mig til, da jeg ikke helt kan forstå den.Og det er ret vigtigt jeg kan det, da det er til et oplæg i morgen.Det er af August Strindberg: Giftas I, Företal, 1884... -
moses
Forumindlæghvad siger i?http://home9.inet.tele.dk/mha/Moses.htmKan det virkelig passe, at Moses var "ond" ? -
SRP klage - hjælp!
ForumindlægHej Studieportalen ! Jeg har her for nyeligt fået min SRP tilbage, og fået en karakter som jeg mener er uretfærdig. Jeg fik fik 7, men mente selv den var til 10, grundet indhold, fomalia o.l. Jeg har sat mig ind i reglerne, og kan forstå at det er muligt at få en ombedømmelse, hvilket jeg rigt... -
En der er god til dette fag?
ForumindlægEn der er god til Samfundsfag... Jeg er færdig med opgaverne men ved ikke om det er korrekt -
lejekontrakt.. hjæælp
ForumindlægHejsaJeg skal flytte sammen med en veninde der har et barn.. De kræver at vi skriver et lejekontrakt? plejer man det? og hvad skal man skrive i dey?De andet spørgsmål er, vil det nedsætte hendes bolig støtte hvis jeg flytter over til hende?håber i kan hjælpe mig hurtigst muligt.thomas -
ligning
ForumindlægEr der nogen der kan finde ud af at løse disse lignier vha. hinanden? Skal have T3 og T4's præcise masser .0,001845mol= 4*nT4 + 3*nT30,0809g = mT4 + mT3 Håber der er nogen der kan hjælpe, det er d) i 6.13 i den røde opgavebog. Skal aflevere imorgen. -
Lille oversættelse
ForumindlægHej!Nogen, der gider læse denne lille oversættelse igennem? Tak :)Mange voksne kritiserer computerspil for at være både voldelige og unødigt blodige. Men en nylig undersøgelse viste, at dette kun gjalt for 20 ud af 338 spil. Der er altså tale om en fordom, som sandsynligvis skyldes, at der i medi... -
Svær opgave!!!
Forumindlæghejsa...vi har fået at vide om en parameterfremstilling (x(t))=t^2-1) (y(t))=t-t^2)og så står der "Bestem koordinatsættet til det punkt på kurven, hvori tangenten er parallel men linien med ligning 2x-y+3=0"??er total LOST!! hjælp -
vha stam
Forumindlægberegn ved hjælp af stamfunktionen:5s(x^2/(x^3+1)^2)x...t=x^31 dt=3x^2 x=2 x=126 kan ikke komme videre??er der nogen der kan hjælpe? -
Lorentz-transformationen
Forumindlæg"Vi betragter to begivenheder (ct,x,y,z), der i et inertialsystem S er givet ved (0,0,0,0) og (1,2,0,0). Find hastigheden af inertialsystemer i standardkonfigurationen således at i) begivenhederne er samtidigeii) den anden kommer før den første med én ct-enhed.+Findes der et system, hvor de ... -
Differentialregning
ForumindlægJeg har fået f'(x) = (5/x)-1Hvordan løser jeg f(x)=0?Er det bare;(5/x)-1 = 0x-1 = 0x= 0/(-1)??På forhånd tak for hjælpen! -
Tolkning
ForumindlægHejsaJeg tænkte på, om der er nogen der kortfattet og præcist, kan forklare mig, hvad ideologikritisk, feministisk og psykoanalytisk tolkning betyder og hvad det går ud på, for er ikke 100% med på det, og skal bruge det i min stil om Klokkeblomst.. På forhånd takLouise :) -
1 sætning
Forumindlægnogen der kan finde ud af at sætte komma i denne sætning? er nemlig lidt i tvivlNovellen handler om en jeg-fortæller og dennes forhold til en person ved navn Heidi. -
Vinklen mellem 2 vektorer
ForumindlægHey, jeg sidder lige med en opgave, jeg skal beregne vinklen mellem 2 vektorer. det giver mig imidlertidig følgende: V = cos^-1(10/Sqrt(5*5) Men når jeg udregner resultatet får jeg en error. hvorfor kan jeg ikke tage cos^-1 til 2 ??? -
Hjælp med oversættelse
ForumindlægHej folkens... Nu er det sådan at jeg har fået en oversættelse for i tysk, men ikke er den bedste til tysk... Er der nogle som ville være rare og påpege mine værste fejl, så de kan rettes? (Må meget gerne forklares hvorfor det eventuelt er forkert) „Good bye, Lenin!“ handelt übe...
