Søgning på: afsætning eksamen 2017. Resultater: 17701 til 17720 af 35510
-
Supplering af HHX til medicinstudiet
ForumindlægHej folkens. Jeg har været væk fra uddannelsesområdet i et par år og har nu fundet ud af at jeg gerne vil studere medicin. Jeg er igang med at sætte mig ind i optagelsesreglerne, og håber at jeg kan søge ind til marts 2012. Jeg har en HHX (med karakterer på 13-skalaen :-) og mangler derfor både m... -
Er hhx for meget matematik
ForumindlægHej, Jeg er en pige på 15 år, der snart skal vælge, hvilken ungdomsuddannelse jeg gerne vil starte på. I den forbindelse har jeg været på brobygning på både STX og HHX for at få en bedre idé om, hvad de forskellige uddannelser indeholder. Jeg oplevede, at STX føltes lidt for folkeskole-agtigt f... -
Udregning af optimal pris
ForumindlægEr på bar bund, så håber nogen kan hjælpe :) Chair Production har startet produktion af de møbler som etablerede producenter som f.eks. Fritz Hansens Møbler har valgt ikke at producer. Et bordene, PK 62 sidebord, er oprindeligt tegnet som et sidebord til Poul Kjærholms Chaiselong PK24, der sta... -
Tips til fremlæggelse af e-case i morgen - Select
ForumindlægHej Alle Jeg har arbejdet med SELECT Sport og skal imorgen eftermiddag fremlægge min case. Jeg har valg at uddybe problemet: "Opretholde det stigende resultat" De to handlingsforslag er: Handlingsforslag 1: Reducere omkostningerne på eksportmarkeder Omkostningerne kan reduceres ved ... -
Pris og omkostninger - Opgave
ForumindlægHar en opgave jeg ikke er helt sikker på om jeg løser rigtig, så ville blive glad for noget hjælp :) En virksomhed har undersøgt markedet for et produkt og fundet frem til, at prisen ( i 1000 kr) pr. ton kan beskrives ved en eksponentiel funktion f givet ved: f(x) 69*0,98^x 0_<x_&l... -
Hjælp
ForumindlægI produktionsvirksomheden CARAMBA producerer og sælger man produktet Teco. Virksomheden har en samlet produktionskapacitet, der gør det muligt at fremstille op til 100.000 stk. af dette produkt i det kommende år. Man har i virksomheden udarbejdet efterfølgende opstilling over de variable omkostn... -
HASTER! - Tysk oversættelse.
ForumindlægHej, jeg står og skal til tysk eksamen her imorgen tidlig, så jeg har fundet en dansk tekst jeg godt kunne tænke mig og få oversat. Adolf Hitler blev født i Østrig-Ungarn i 1889. Hans barndom tilbragte han i den østrigske by Linz. Han voksede op med sin mor, der forkælede ham og hans far, der v... -
eksamensgrupper !! påvirker deres karakter mig?
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål til grupper under eksamen og deres påvirkning på karakter..... Jeg skal op i en del prøver hvor jeg arbejder sammen med en veninde der er MEGET svag fagligt.....vi får dog højest sandsynligt lavet nogle fine rapporter idet mit niveau er forholdsvist højt.... -
Eksamensangst
ForumindlægHej, Jeg har det problem at jeg går meget op i fagene og hvis jeg skriver noget lort som jeg selv synes så går jeg psykisk meget ned.. Der må være en opskrift på de skriftlige dansk og engelsk det er samme opgavetype, hver gang ! Så kender jeg også mange der henter fra studienet og ser på struktu... -
kend din censor!!!
ForumindlægHe people, så er studentereksamen begyndt..:(... men det bliver dejligt at blive færdig.. Ville lige fortælle jer at i kan se hvordan jeres censor ser ud og få adressen på dem;) - hvis i gerne vil det!! fx har en censor i dansk som hedder 073-BS.. og dettenummer finder du på følgende link: http:/... -
Bog eller studieportalen `?
ForumindlægHej, jeg er nemlig gået i tvivl i alle fag. Jeg har været på denne side i lang tid og den er superb. Jeg ville spørge om hvad er bedst at gøre ? At tage fra studieportalens noter til alle fag eller lave en kæmpe opsamling hvor jeg kun bruger bogen hvor det bliver på mange sider hvor jeg skal sid... -
Tilbageskrivning
ForumindlægOpgaven lyder således: "Antag, at en 18-årig person A beslutter sig til at følge dette princip. Efter HHX- eksamen som 20-årig læser A fem år på en videregående uddannelse. I hele denne periode har han/hun kun levet af sin SU, der er på 1786 kr. om måneden. A får arbejde og tjener 15.000 kr.... -
Udregning af gennemsnit efter den nye reform
ForumindlægJeg vil bare lige være helt siker på, hvordan gennemsnittet skal regnes ud, hvis man går på stx efter reformen.Jeg har lavet et lille eksempel med fire fag efter den nye skala:DA (A): 7Ma (B): 10HI (A): 12sa (c): 4Hvis jeg skal udregne gennemsnit, så bliver det: (2*7+1,5*10+2*12+4)/(2+1,5+2+1) =... -
13-tal
ForumindlægSå er eksamenerne i fuld gang... og jeg tænkte på, om der er nogen der har fået 13? -
FSA 08 - karakterer!
ForumindlægHej, Hvad fik i, i fysik FSA i år? -
EN dag tilbage:(((( help
Forumindlæghej venner:) der er kun en dag tilbage, til min eksame:( i mundtlig dansk. jeg har analyseret en tekst og fundet modsætninger,metefoer, osv.men tema og budskab har jeg lidt svært ved og finde:/ håber der nogle der kan hjælpe idag:) tak på forhånd her er min tekst, af H.C Andersen " det er... -
Anden bachelorgrad
ForumindlægHvis man allerede har en bachelor+kandidatgrad fra udlandet men vil gerne læse noget helt tredje i Danmark, kan man så godt blive optaget? Hvordan kan dit uddannelsessted finde ud af, at du har en sådan eksamen. Jeg har tænkt mig ikke at opgive sådan en detalje, da jeg virkelig har brug for opt... -
Er HTX = Københavns tekniske skole?
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker over mine prioriteringer af uddannelser. Er denne: www.kts.dk/htx/ det samme som HTX, altså det skal ikke være det der teknik skole halløj, men Højere Tekniske Eksamen? Fordi jeg skal være sikker på, at der er HTX i København. Ville virkelig værdsætte, hvis nogle erfarne ... -
Overvejelser om fremtiden
ForumindlægHej allesammen, Nu har jeg gået på HTX i tre år, og i dag har jeg fået mine årskarakterer samt en liste over de fag jeg skal op til eksamen i. Mine karakterer igennem disse tre år har været nogenlunde, men jeg synes godt jeg kunne have gjort det en del bedre, specielt i de første to år. Derudove... -
Darwin og religion - undersøgelse?
ForumindlægI forbindelse med AT eksamen har jeg valgt at med darwin i fagkombinationen biologi og religion. Jeg er lidt på bar bund i forhold til hvad jeg skal undersøge og hvordan min problemformulering skal se ud? Hvilke er derfor jeg søger svar herinde. Jeg ved der er mange som har valgt dette emne, så...
