Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 17701 til 17720 af 174810
  • intergral

    Forumindlæg
    Hej jeg mangler hjælp til en aflevering i morgen, håber der nogle som hurtigt kan jeg hjælpe mig Denne opgave skal løses uden hjælpemidler hvordan gør man det med mellemregninger Bestem intergralet: grænserne er b=1 og a=0 S 2x/(x^2)+1dx
  • trekant

    Forumindlæg
    Hejsa Er lige lidt på bar bund med denne opgave. Afgør om trekant ABC er retvinklet, stumpvinklet eller spidsvinklet, når A(1,3), B(3,-1) og C(7,1) opgaven er uden hjælpemidler Nogen der kan hjælpe?
  • Integral og differentialregning + log

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg tænkte på, om der ikke er nogen formler man kan bruge, når man skal integrere og differentiere, altså man kan regne ud, hvad stamfunktionen fx. bliver. Og så tænkte jeg på, hvordan regner man med log uden hjælpemidler, hvis man nu f.eks. skal bestemme a i en potentiel funktion:)
  • Koefficienter i polynomium

    Forumindlæg
    Hej! Hvis man nu har en eksamensopgave uden hjælpemidler der lyder: Vi har et andengradpolynomium, f(x) = ax^2+bx+d og man har en tegning til.. Hvordan bestemmer man så b og c ? D er diskriminanten, den er nem at regne ud, og a er om parablen vender op eller ned.. men b og c? På forhånd tak!
  • vinkelrette linjer

    Forumindlæg
    Hej Hvad menes der med vinkelrette linjer a1*a2 = -1 ? Ikke fordi jeg ikke ved hvad vinkelrette linjer er, men forstår ikke forklaringen der. Hvad er vigtigt at man kan mht. vinkelrette linjer uden hjælpemidlerA-niveau?
  • Bestem en forskrift for l.

    Forumindlæg
    En venktor a = (2/6( er parallel med linjen l. Linjen går igennem punktet på (4,5). Bestem en forskrift for l. Er der nogen der kender et hjemmeside der trin for trin forklarer hvordan man bestemmer en forskrift for l? Uden hjælpemidler.
  • Tangentligning

    Forumindlæg
    Givet funktionen f(x)=3e^(2x). Angiv hældningen for linjen, der tangerer grafen i. a. punktet med x-værdien ln(2) Hvordan laver jeg denne UDEN hjælpemidler? :)
  • Tangentens ligning

    Forumindlæg
    Jeg er helt væk i en opgave og vil meget gerne lære metoden. Opgaven lyder: Bestem uden hjælpemidler en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet P: a) 2x^2-5, P(2,3)
  • Differentialkvotienen

    Forumindlæg
    Skal beregne differentilkvotienten til disse funktioner uden hjælpemidler, nogle som evt. kan hjælpe? :) a) y=1/x+3e^-2x+4 b) c) d) f(x)=4/x+4x e) f)
  • Parabler

    Forumindlæg
    Et andengradspolynomium f har følgende forskrift: f(x)= x^2 -6x + c a) Bestem, for hvilken værdi af c andengradspolynomiet f har netop én rod. Opgaven skal besvares uden hjælpemidler. Er der nogen der har en idé om hvad jeg skal gøre?
  • en funktion f

    Forumindlæg
    en funktion f er bestemt ved f(x)=x^3+bx^2+3x+4 hvor b er et tal a) bestem de værdier af b, for hvilke f er en voksende funktion Det skal lige siges at opgaven er UDEN hjælpemidler. på forhånd tak :)
  • Differentialkvotienterne

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver? Bestem differentialkvotienterne til følgende funktioner uden brug af hjælpemidler: a) ??(??)=??^8 b) ??(??)=?? 2,8 c) h(??)=x -2,8 d) ??(??)=??^5+??^32
  • Årsprøve 2010 point?

    Forumindlæg
    Er der nogen som har en oversigt over hvor mange point hver af opgaverne for matematikårsprøven (A-niveau) i 1.g på STX svarer til? Den fra i år. Og evt. også hvad pointene svarer til i karakter? Den første opgave i delprøven uden hjælpemidler handler om vektorer..
  • Hvordan foregår skrft. biologi?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til skriftlig biologi A årsprøve her på torsdag og er pludselig kommet i tvivl om, hvordan en sådan årsprøve foregår. (multiple choice, med/uden hjælpemidler osv...?) Kan nogle forklare mig dette? Pft.
  • hurtigt spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg skal til terminsprøve imorgen og vil gerne vide hvad jeg kan komme op i den første time uden hjælpemidler ? MAT A stx Reducere - Vinkler - Funktioner - Differential - Integral - Andengradsligning - Funktion med graf gennem punkter-
  • Hurtigt spg

    Forumindlæg
    Hvordan løse rman denne ligning: 10 = 2 opløftet i x ? uden hjælpemidler find x
  • areal af punktmængde

    Forumindlæg
    Der er givet en funktion f(x)=x^3-4x. Grafen for f(x) afgrænser med førsteaksen en punktmængde, der har et areal. 1) Bestem arealet af denne punktmængde. Hvad skal jeg gøre her..?
  • nogen hjælp plzzz...

    Forumindlæg
    opgaven siger at vi skal finde monotoniintervaller for f, når--- f(x)= (kvadratrod x) - 4x og x e [0;9] Hvordan skal man lave den --- det er en aflevering, men kan ikke bare ikke---
  • Beregning af 3. gradspolynomium

    Forumindlæg
    Hvordan beregner man en 3. gradspolynomium? Er der nogle bestemte formler man kan bruge?
  • hvad er bedst?

    Forumindlæg
    Jeg har udregnet en 2. gradsligning og har sluttet et svar med: x=kvdr(6), er det bedst at give dette som et svar ELLER skal man bare udregne det, så der står: 2,44949...