Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17741 til 17760 af 23489
-
Fransk oversættelse
ForumindlægHej, jeg har et par danske sætninger, som jeg havde til opgave at oversætte, håber der nogle, der lige vil kigge på dem og evt. rette dem, ville jeg sætte stor pris på! Michèle er Nathalies veninde. Hun møder hende på gaden og de går ind i Bazar de l’Hôtel de Ville for at ... -
Tryk
ForumindlægHej alle Jeg har brug for hjælp til et spørgsmål. Jeg skal finde definition på det hydrostatiske tryk og det osmotiske tryk i blodkarret. Håber I kan hjælpe. Mange tak. -
Fra problemstilling til ligning ?
ForumindlægHej med jer! Jeg har ret svært ved at lave ligninger ud fra problemstillinger, og søger derfor hjælp til følgende problemstillinger: 1: Vi ønsker at afsætte slikposer. Produktionsomkostninger løber op i 8,5 kr., og vi afsætter dem for 20 kr. 2: Vi ønsker at afsætte vandflasker til Sverige. Pr... -
My son the fanatic
ForumindlægHej alle. jeg sidder og er ved og læse novellen "my son the fanatic" og skal så der efter svare på spørgsmål, men nogle af de her spørgsmål forstår jeg ikke sammenhængen i. de lyder: -What has Parves done to secure his son a good life in England? her er jeg i tvivl fordi jeg syntes ikk... -
Flytte Gymnasium
ForumindlægJa, overskriften siger jo sig selv. Jeg bor ude på landet, hvilket gør at jeg er ved at dø. Jeg er simpelthen al for træt af at bo på landet. I nærheden er der et gymnasium, som jo er det nuværende gymnasium jeg går på. Jeg går i 2.g. Jeg har tænkt mig at flytte længere ind mod københavn, men det... -
Kan man godt...
ForumindlægKan man godt sige det her? "Emnerne koncentrerer sig meget om sproget og om samfundet." -
Procent&grader
ForumindlægVed en avis-indsamling samlede 5. - 6.klasserne disse beløb: 5a: 960 kr. 5b: 1650 kr. 5c: 1230 kr. 6a: 1860 kr. 6b: 640 kr. 6c: 2840 kr. Hvilke klasser lå over gennemsnittet ? Svar = 5b , 6a , 6c. Tegn et cirkel-diagram, der viser de 6 klassers resultat. Det jeg ikke har styr på er cirkel-dia... -
Matematik
ForumindlægSolopgang 7:25 Solnedgang 18:49 1. Hvor lang tid har solen været oppe? 2. Hvis Solen nu først stod op igen kl. 8:04, hvor længe har det så været nat? -
14-pKb?
ForumindlægHej, Hvad angiver pKb helt præcis? Jeg har læst i en gammel kemiopgave, at hvis man har en given syre, S, hvis korresponderende base, B, har pKb-værdien 4. f.eks - så vil 14-pKb = 14-4 = 10 betyde, at for en pH-værdi på 10 vil syren afgive sin hydron og blive til en base? Kan man definere... -
Jeg tuder - helt seriøst`- hjælp
ForumindlægHej allesammen , ja min overskrift lyder korrekt. Hver gang vi får en opgave for ender jeg med at lave den allesidste dag , og nogen kan jeg være oppe til klokken lort om natten. - ville seriøst ud af det her , kan i hjælpe mig? -Har i selv haft det sådan? Jeg er meget god i skolen, men det er ba... -
Differentialregning
ForumindlægGoddag Jeg har et simpelt spørgsmål omkring differentialregning. Jeg går i niende klasse i øjeblikket og skal på gymniasiet efter sommer. Har tit hørt og læst herinde at differentialregning bliver en meget vigtig faktor på gymnaiset. Men jeg har da aldrig haft om det eller i hvert fald ikke end... -
Energi mm.
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder med en fysik opgave som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder Forestil dig, at du lyser ind mod en metaloverflade med lys, hvis bølgelængde, du kan variere. Det viser sig, at du kan løsrive elektroner ved fotoelektrisk effekt, når lysets bølgelængde er mindre en... -
Litterær artikel om "mit vindus årstider"
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel om "mit livs vindu" skrevet af Erik Stinus, og jeg er helt lost i det. hvis der er nogen der har nogen ideer til hvordan jeg kan få den startet eller har et eksempel på den ville det virkelig redde mig. min søde lærer har givet den for med 48 timers d... -
Hjælp til omfumulering
Forumindlæg"What is identity" Svar venligts på engelsk, kan i ikke komme med en forklaring på "what is identity" PÅ ENGELSK TAK PÅ FORHÅND -
bestem konstanter i differentialligningen ud fra den øvre grænse, et tidspunkt og funktionens differentiale/hældning
ForumindlægHej, Jeg håber virkelig der er nogen der er i stand til at hjælpe mig for jeg har siddet at rodet med opgaven i lang tid nu og kan simpelthen ikke komme frem til hvad jeg skal gøre. Opgaven lyder som følger: En populations størrelse N(t), målt i antal individer, til tiden t, målt i timer, er løsn... -
Hjælp til retning af Engelsk..
ForumindlægHej folkens:) Jeg sidder her med en Engelsk opgave som jeg har oversættet, men jeg ved ikke om det er rigtigt oversættet, så derfor vil jeg godt have jeres hjælp til at rette den.:) På dansk: Jonas pillede i et sår, han havde på armen. Det blødte en smule. Han lod det bløde og puttede fingeren... -
Rhesus negativ
ForumindlægHej. når er to forældre rhesus negative, kan de få en rhesus positiv barn? Håber i kan hjælpe mig, hilsen Elna -
f(x)=ba^x
ForumindlægHej. Min opgave lyder sådan her: En eksponentiel funktion f(x)=ba^x oplyses at grafen går gennem punkterne P(5,3) og Q(6,12) Bestem en forskrift til f og bestem derefter f(7) og f(7) Hvordan kan jeg beregne det, hvilken formel/regneregel skal jeg bruge? -
AT eksamen
ForumindlægHej, er der nogen herinde der helt præcis kan forklare mig, hvad man skal fortælle til AT eksamen. Indtil nu har jeg tænkt mig at starte med at fortælle om emnet, fag og med hvilken problemformulering jeg har arbejdet. Herefter ville jeg fortælle om den konklussion jeg er kommet frem til, hvi... -
fysika
Forumindlægd
