Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17801 til 17820 af 18123
-
Giver man censor hånden?
ForumindlægHej alle!Er kommet helt i tvivl; giver man lærer og censor hånden, eller siger man bare pænt "hej"?? -
Medicinstuderende?
ForumindlægHej alle :) Jeg har altid villet studere medicin, og har lige afsluttet 1.g. Jeg regner med, at hvis jeg fortsætter således, så vil jeg blive student med et forholdvist godt gennemsnit, men kun fordi jeg stræber efter at komme ind på mit drømmestudium. Spørgsmålet er så bare, om studiet/jobbet vi... -
SSO opgave hjælpp
ForumindlægHej jeg er lige blevet færdig med 2.g og SSO opgaven nærmer sig. Er der nogen som har nogen erfaringer med hvad der er godt at skrive i? Har tænkt på at skrive i biologi, må man ikke lave forsøget inden ugen??? -
fremtiden: forske i medicin
ForumindlægHej. Jeg er en pige, der lige nu skal op i 3.g efter sommerferien. Jeg drømmer om at udvikle medicin. Jeg elsker kemi (er ret god til det, har det på A-niveau) - men har ikke haft biologi siden folkeskolen, og fra den gang mindes jeg, at det ikke rigtig interesserede mig. Jeg prøvede at få biolog... -
Sort hue - HTX
ForumindlægDer går en del snak om den sorte hue. Jeg har gjort min research på den, hvor der er lidt om Mat A, Fys A Kemi A, og fem A-niveau fag. Jeg kvalificerer for begge, men jeg går på HTX. Kan jeg så stadig få den, eller hvad? Nu skal jeg først have den næste år, men man bestiller dem ret tidligt. Ang ... -
Spykolog eller Læge - Hmm?
ForumindlægHejsa! Jeg har altid villet læse medicin og blive en god LÆGE - det har alle andre også forventet af mig... Grunden til at jeg har villet læse medicin er fordi, at jeg godt kan lide at hjælpe andre og vide at jeg på en eller anden måde har forandret deres liv (på en god måde).. Jeg har altid være... -
Studere medicin!
ForumindlægHey, jeg ville høre om der er nogen kan hjælpe mig med noget. Jeg vil meget meget gerne på medicinstudiet, det er virkelig virkelig det jeg brænder for, men nu ligger landet sådan at jeg har været uheldig i 2 eksamener i denne uge og har fået 02, hvoraf en af dem tæller for 2. Mit snit ligger ... -
Elektrolyse af saltsyre? Haster, eksamen
ForumindlægHej Er der nogen som ved, hvordan man laver en elektrolyse af saltsyre? Efter utallige søgninger på nettet, er jeg kun blevet gjort forvirret, da der er nogle som hælder både vand og saltsyre i elektrolysekarret og vand i minireagensglassene, mens andre hælder saltsyre i elektrolysekarret... -
Fravær
ForumindlægHvorfor er det, at de gymnasielle uddannelser fører fravær? Burde det ikke være den enkelte elevs ansvar at tilegne sig stoffet? Hvis en elev med 14% fravær kan pensum bedre end en elev med 0,5% fravær, burde eleven med 14% ikke have muligheden for at vise dette (til eksamen e.l.)? Har vi ikke a... -
Antal STX eksamener hvis man skal afslutte 3.g i sommer 2013?
Forumindlæghej, jeg er vist lidt i tvivl om dette, kan nogen fortælle mig, om det stadig er 11 eksamener (inkl. SRP og AT), man skal komme op i? Jeg har allerede været til to eksamener i slutningen af 2.g (Engelsk B og Tysk fortsætter B-niveau). -
SÆD
Forumindlæghey, kan det påvirke livmoderen, hvis hun indtager sæd ? Sidst sagde hun nemlig at hun gerne ville prøve at sluge mit sæd næste gang jeg kom... men nu kom jeg lige til at tænke på om det kan gøre hende gravid ? -
Effektiv spænding
ForumindlægSidder og skriver fysikrapport om induktion og transformation, og er i den forbindelse stødt på begrebet "effektiv spænding". Jeg har læst om det i min fysikbog, men synes at forklaringen er meget tynd, og forstår ærlig talt ikke helt hvad det konkret er og hvad det er et udtryk for. ... -
Bevægelse
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med b'eren? En bil bremser fra 42 m/s ned til 15 m/s over en strækning på 93 m med konstant acceleration. a) Bestem accelerationen fik det til: -8,3 m/s^2 b) Hvor langt kører bilen under nedbremsningen. strækningen er givet under nedbremsning, hvad men... -
kort eng, stil nogen som vil rette,
Forumindlæghej, nogen der vil rette denne stil, skal læse den højt i skolen i morgen tirsdag, :)' ikk lav den til en svær tekst, da jeg har svært ved engelsk. I må gerne gøre den lettere hvis i vil. I waking at 7:00 at the morning. Then I eating Breakfast and after that I brush me theeh. Then I take c... -
Afskaf idræt
ForumindlægEr der nogen der deler min holdning om at idræt burde afskaffes som obligatorisk fag i gym.? Hvorfor? Hvorfor ikke? -
Vurdere min stil (8.klasse)? Plzz
ForumindlægHej alle sammen:) jeg skulle skrive en stil her for tiden, og jeg fik 7 for den:( havde brugt næsten mange timer, og dage på at skrive den, men jeg fik 7:( fordi jeg havde fejl og fordi læren syntes at mit sprog er ikke godt nok... også grammatikken og komma osv.. Vil du gerne læse den og vurdere... -
Vort solsystemVort solsystem
ForumindlægUdfyld skemaet ud fra din viden om tyngde kraft og masse; Masse - Tyngdekraft 1kg 5 N 25kg 200g 80N 50N 75kg -- Nogen der... -
De bedste ting i livet :D
ForumindlægMidt i alt det her eksamens-stress er det rart at tænke på nogle af de skønne ting ved livet ;) Hvad syntes i er nogle af livets dejlige højdepunkter ? Her kommer mine bud: 1. At blive forelsket 2. At grine så meget at det gør ondt i maven 3. Et varmt bad 4. Ingen køer i supermarkedet 5. ... -
Isolering af Lis
Forumindlæghejsa, jeg vil godt isolere Lis i denne formel: mvand * cvand * deltaT + mis * cvand * delta T + Lis * mis = 0 jeg undrer mig over om det så bliver Lis = -mvand * cvand* deltavand - mis * cvand * delta T / mis eller om den bliver sådan Lis = -(mvand * cvand * deltavand - mis * cvand * ... -
Hvad fik I i dansk skriftlig eksamen?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i chok over min skriftlig dansk, hvor jeg normalt får 10 og aldrig under, men i dag har fået 4!! 4!! Det viser sig så at mange i min klasse og på min årgang har fået 4, som også plejer at ligge på 10 og 12. Hvordan er det gået Jer? Hvis snittet er så lavt landsdækkende,...
