Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 17801 til 17820 af 72126
  • omkreds af trekant

    Forumindlæg
    hej :) Jeg har en retvinklet trekant, hvor B=32,3 grader, |AB| = 10,6 og arealet er 22,9. jeg udregnede højden fra C til 4,3 Nu skal jeg altså bestemme omkredsen af trekant ABC. Hvordan er det liige jeg gør det?
  • Matematik

    Forumindlæg
    I et koordinatsystem er givet punkterne A(1,2) og B(5,10) Bestem en ligning for den rette linje, der går gennem punktet C(2,-4) og er parallel med vektroen AB Hvordan løser man den?
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej! jeg har lidt problemer med den her 2. gradsligning: 23x2-29x-34=0 Man regner den vha. nulpunktsformen: x= (-b±√d)/2a Jeg ved at man skal finde d ved at sige d=b2-4*a*c På forhånd, tak
  • pH-værdi, surt eller basisk

    Forumindlæg
    a) Er en opløsning sur, neutral eller basisk, hvis [H3O+] = 10^-7 M? b) Beregn pH når [H3O+] = 1,3*10^-6 M c) Beregn pH når [OH-] = 1,3*10^-6 M
  • Kapacitor ligningen

    Forumindlæg
    Hejsa, ville hører om nogen kunne give mig en udredning på følgende... x = gangen tegn :) Opgaven lyder, redegør for kapacitorligningen q=C x U ud fra dQ/dt=i (stort I rigtigt) På forhånd tak...
  • Elektronegativitet

    Forumindlæg
    Hej Hvordan beregner man elektronegativiteten for komponenter? Det er lige til, hvis det er mellem to atomer, f.eks. C-H (2,5-2,1 = 0,4) = upolært Hvad gør man hvis der f.eks. er tale om CH3-H? Skal man så sige (2,5+(2,1*3)-2,1 = 6,7? Fatter det ikke
  • hvornår har f(x)=a to løsninger?

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med dette? En parabel er givet ved f(x)=x2-4x+a , hvor a er en konstant. a) For hvilke værdier af a har ligningen f(x)=a to løsninger? b) én løsning? c) ingen løsninger?
  • Brøkregning

    Forumindlæg
    Jeg har fået op til flere svar og forklaringer til dette spørgsmål, men jeg forstår det stadig ikke helt, når jeg skal til at skrive resultatet: a/n - b/n + c/n = ?? Jeg vil meget gerne have udregningen af dete samt en kort forklaring på, hvorfor det bliver, som det bliver. Tak, på fo...
  • Codein

    Forumindlæg
    Hej a) Hvorfor er codein en base? b) Angiv de funktionelle grupper i codein? c) Hvordan kan codein fremstilles ud fra morfin? Håber der er nogen der kan og vil hjælpe :) På forhånd mange tak fra en håbløs kemistuderende
  • Privatundervisning i matematik

    Forumindlæg
    Jeg søger en lærestuderende med matematik på linie. En god og tålmodig pige/dreng med ben i næsen til privat undervisning 2 gange om ugen i Vejle C. Henvendelse Sanne 26700065
  • hej , jeg bruge for har hjælpe for den

    Forumindlæg
    a)beregn stofmængderne af cl2, h2 og hci, når ligevægten er indtrådt. reaktionen er exoterm fra venstre mod højre c)Vil Kc. blive større, eller vil den blive mindre såfremt temperaturen sænkes.
  • Eksponentiel-t brug for hjælp!

    Forumindlæg
    En anden eksponentiel funktion g har en halveringstid på 6 og går gennem punktet (5, 20). c) Bestem regneforskriften for g. d) Løs ligningen f(x) = g(x)
  • Cosinusrelationen

    Forumindlæg
    Vi kender cosinusrelationen som man benytter hvis man kender tre sider og vil finde en vilkårlig vinkel i en vilkårlig trekant.Mit spørgsmål er så, hvordan justerer man denne for at tilpasse hvilken vinkel man gerne vil finde? Her tænker jeg HHV vinkel A, B og C.
  • Spørgsmål til andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg står med en andengradsligning, som jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal løse da jeg ikke kan finde a,b og c for den, da den kun har to tal man kan bruge? Vil det sige jeg ikke kan bruge diskriminantformlen? Se følgende: 2x2-8=0
  • Ligning til beregning af bredden af haven

    Forumindlæg
    En have er 30 meter lang, men bredden er ikke beregnet endnu, såden betegner vi med et b .a Opstil en ligning til beregning af havens areal .b Arealet sættes nu til 690m. Opstil en ligning til beregning af bredden og løs den .c Hvor bred er haven?
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Jeg har fundet fikspunkterne i a), men hvordan tegner jeg et faseportræt? Og hvordan løses b) og c)? I b) tænker jeg at man skal tegne løsningskurven, men hvordan "argumentere jeg for dens opførsel"?
  • Hvis man skal bruge tangens?

    Forumindlæg
    Hvis man skal komme med et eksempel hvro man bruger tangens hvilken sidelængde er det så man finder??? Jeg ved at jeg skal bruge formlen TanA=a:c( mod : hos) Er der en som kan give mig et eksempel? Tak
  • højde af trekant

    Forumindlæg
    I trekanten har jeg fået at vide, at C= 39o, a= 1,3 og b= 2,2. Her skal jeg finde højden fra A. Nogen der kan fortælle, hvordan jeg finder højden?
  • grafer

    Forumindlæg
    Hej jeg har vedhæftet en opgave. f(x)= A da den har en negativ hældning og skærer yaksen i 1 g(x)= c, da den har en positiv hældning h(x)= b da den skærer y aksen i 2. Er det rigtigt forklaret? Og er der yderligere mere at sige?
  • Cosinus

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal udregne de resterende vinkler og længder i en vilkårlig trekant. Jeg kender en vinkle og to længder: C=83, a=5 og b=4 Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal finde de restende værdier, så hvis der er nogen, der kan hjælpe mig, vil det være fedt.