Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 17821 til 17840 af 106471
-
Stx matematik b august 2010
ForumindlægHej :) Der skulle tilfældigvis ikke var nogen, der lå inde med svarene til Delprøven med hjælpemidler fra STX matematik b august 2010 ? -
Blodtyper - fordele/ulemper på sygesikring
ForumindlægHvilke fordele og ulemper er der ved at have blodtyper stående på sygesikringsbeviset? -
Hjælp ang. SSO i Kemi!
ForumindlægJeg skal til at skrive sso i kemi, og jeg har allerede skrevet en del, men ved ikke hvorledes jeg skal disponere opgaven og hvad jeg skal ligge mest vægt på? er det udførlige beregninger der er vigtige eller er det et til punkt og prikke gennemgået teori afsnit der er vigtigt?? Hvad er det der gi... -
Differentier
ForumindlægHejsa..:)\n\n\nJeg har helt glemt hvordan man differentier disse funktier, og kan ikke finde et eksempel i min bog, som hjælper.\n\nkvadratrodden = K\n\nf(x) = 5 K (x)\nf'(x)= ?\n\nf(x) = K(x)\nF'(x) = ? -
Lille ting
ForumindlægHvordan vil i oversætte dette, det er ikke en direkte oversættelse, men jeg forstår ikke meningen i sætningen!??: \n\nThe retribution inflicted upon us as Subjects of the Reign, by the deceased Enemies og the Beloved Empire -
Funktion for cirkel
ForumindlægEr der nogen det kan forklare funktionerne:\nY(t)=sin(t)*r+y\nx(t)=cos(t)*r+x\n\n? -
Hejsa!
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive en artikel i dansk om "en ven i nøden", men mit spørgsmål er hvordan kan jeg få 10-12 i karakter for min stil. Om så der er nogen der kan give en forklaring til hvordan man kan få en høj karakter for sin artikel. Håber I kan hjælpe. -
punktmængde osv:
ForumindlægJeg håber der er nogen der kan hjælpe mig på vej med denne opgave:\n\nEn funktion f er bestemt ved \n\nf(x)= 1.4sin(0.15-3)+3.6 \n\nI et koordinatsystem med enheden 1 cm på begge akser er en punktmængde M afgrænset af grafen for f, førsteaksen, andenaksen og linjen med ligningen\nx=k, hvor 15 er ... -
Parametre og arealer
ForumindlægEr det normalt at få et negativt areal, når man beregner arealet af en parameterfunktion? Jeg har prøvet mange forskellige måder, men jeg får det sammen resultat hver gang, og dette er negativt?! -
Mat- haster
ForumindlægHejsa jeg skal til at løse den her lille opg som jeg gerne vil have lidt hjælp til\n\nDer skal skal bestemmes koordinatsættet til skæringspunktet mellem linjerne\n\nd: 2x+y=5\ns= 4x-3y=1\n\nVi skal selvf isolerer y, altså\n\ny=-2x+5\ny=(4x-1)/3\n\ndet er rigtig stilt op ikke?\n\nJamne så sættes ... -
Tysk feedback?
ForumindlægHar lavet 2 personbeskrivelser af 2 personer fra den tyske film "die welle". Hvis nogle ville gide at læse den, og give mig lidt feedback ville det være rigtig rart! Tak på forhånd. :-) -
Løsning af ligning
ForumindlægLige på:f(x) = 2x + 1g(x) = x^2 + x - 3Løsning ligningen f(x) = g(x)Jeg har prøvet at regne den ud, men skæringspunkterne passer ikke med mine grafer. Mine udregninger er følgende:2x + 1 = x^2 + x - 32x + 1 - (x^2 + x - 3) = 02x + 1 - x^2 - x + 3 = 0-x^2 - x + 4 = 0 Derefter har jeg regnet d ud:d... -
Rettelse af en smule tysk :)
ForumindlægNogen som lige vil læse det her igennem, og evt rette for småfejl :)Im diesen Szene befinden wir uns in dem Wald. Wir siehen ein weisse Renault auf einer Lichtung in dem Wald, und den Motor läuft noch. Wir erfahren später dass es ist Werner, der in dem Wagen sass. Er war gerade bei Juliane gewese... -
Chauncer tilstede under Canterbury Tales? & Religionsmetoder
ForumindlægJeg er ved at lave forberedelse af min AT-eksamen om pilgrimsrejser. Min analyse omhandler indledningen til Geoffrey Chaucers "Canterbury Tales" hvor han beskriver de forskellige pilgrimme. Jeg skal til at skrive afsnittet om Metode, og jeg har vurderet at "Canterbury Tales" ... -
Gammaglobulin
ForumindlægJeg er ved at lave en rapport i kemi (biokemi) om en ELISA-test, som vi har udført. I den forbindelse har vores lærer skrevet: "Hvad angår testningen, så anvendte vi et antigen fra kyllinger (gamma globulin), og antistoffet mod dette antigen var produceret i mus der havde fået antigenet spr... -
Simpel ligning, bare ikk for mit vedkommende... :(
ForumindlægOpgaven lyder... Løs ligningen: 1/2(x-4)+1/4(20-x)=0Jeg tror man gør sådan her:1/2(x-4)+1/4(20-x)=0 --> (1/2+1/4)= x-4 + x-20 --> 3/4=x^2-24 --> 3/4 + 24=x^2 --> sqrt(3/4 + 24) = xMen har en svag fornemmelse af at det ikke er rigtigt... :( Wo ist der Fehler...?? -
Forskrift for vandret linie?
ForumindlægHejSkal finde forskriften for en linie, som går fra punktet (0.1) til (3.1). Linjen er altså vandret og skærer IKKE y-aksen. Hvordan finder man så liniens forskrift?På forhånd mange tak! :) -
Isolér
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at isolere d i : a^2 + bd = c^2 ?Mange tak -
Problemer med udregning af vinkel.
ForumindlægHej folkens.En opgave hedder:Hvor stor er solhøjden v? Det er givet, at den modstående katete = 0,50 m og hypotenusen = 1,10 m. Jeg skal udregne vinklen v ud fra disse tal. Min formodning er, at jeg skal bruge sin-reglerne. Jeg regner:sin(v) = b/csin(v) = 0,50/1,10sin(v) = 0,007933v = sin^-1(0,00... -
Beregn forholdet??
ForumindlægMin opgaver er endelig menget simpel, men er i tvivl om hvad der menes, og hvordan den skal løses. Opgaven lyder:I de senere år er mængden af returpapir steget kraftigt. Tabellen herunder viser forbrug af papir og indsamling af returpapir i kg. pr. person.år: 1988 1992 1996 2000Fo...
